קניתי דברים בשביל המשרד – מי משלם?

אם אתם עצמאיים בעלי עסק, וקניתם ציוד שנדרש לכם על מנת לעבוד ולהפעיל את העסק – חשוב לדעת כי ציוד זה עשוי להיחשב כהוצאה מוכרת לצרכי מס הכנסה. פירוש הדבר הוא שלא תצטרכו לשלם מס עבור מוצרים אלו. אילו מוצרים נחשבים כהוצאה מוכרת, וכיצד ניתן לקבל החזרי מס במידת הצורך?

 

מה זה בעצם הוצאה מוכרת?

כפי שהזכרנו קודם, הוצאה מוכרת היא הוצאה שנדרשת לצורך התפעול של העסק שלכם. הוצאה זו מנוכה מסכום המס שעל העסק לשלם – כך שיוצא שההכנסה החייבת במס של העסק קטנה יותר.

לפני שמסתערים על החנויות על מנת לבצע רגישות שיהיו פטורות ממס, חשוב לדעת כי הוצאה מוכרת חלה רק על הוצאות שמטרתן היא יצירת הכנסה לבית העסק – כמו רכישת חומרי גלם אם מדובר במפעל, או ציוד משרדי כמו קלסרים ודפי צילום.

הוצאות פרטיות שהוצאו למטרת הנאה לא יוכלו להיחשב כהוצאה מוכרת – גם אם הן נעשו במסגרת התפקיד שלכם (למשל תשלום במסעדות או בתי קפה). ישנם מוצרים שעשויים להיחשב כהוצאה מוכרת בצורה חלקית, שכן הם משמשים גם ליצירת הכנסה וגם למטרת הנאה – כמו למשל טלפון סלולרי או נסיעות עסקים לחו"ל.

 

שילמתם מס מלא עבור הוצאה מוכרת? תהיו זכאים להחזרי מס

החזרי מס ניתנים על ידי המדינה, עבור ההפרש בין סכום המס אשר שילמתם בפועל לבין סכום המס אותו הייתם אמורים לשלם (כאשר הסכום ששילמתם בפועל הוא גבוה יותר). חישוב המס נערך אחת לשנה, כך שאם התרחש שינוי בחייכם במהלך השנה שעשוי לזכות אתכם בנקודות זיכוי במס, תוכלו לקבל עבורם החזרי מס.

מלבד הוצאה מוכרת שאמורה להתקזז עם ההכנסה החייבת שלכם, שינויים נוספים שעשויים לזכות אתם בהחזרי מס יוכלו להיות בתחום המשפחתי, בתחום הבריאותי, בתחום הכלכלי, בתחום התעסוקתי, בתחום הלימודי ועוד.

 

כיצד ניתן לבדוק את זכאותי להחזרי מס?

את זכאותכם להחזרי מס תוכלו לבדוק דרך אתר האינטרנט https://www.hagana.co.il. באתר תמצאו מחשבון זכאות, ובו תצטרכו למלא מספר פרטים אישיים ואת גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם. תהליך מילוי הפרטים הוא קל ומהיר, ונערך ללא עלות או התחייבות כלשהי. בסיום ההליך, תוכלו לדעת האם אתם זכאים להחזרי מס מהמדינה.

במידה ותימצאו זכאים, תצטרכו להגיש בקשה רשמית לרשויות המס – שכן ההחזרים לרוב אינם ניתנים באופן אוטומטי. אם בקשתכם תאושר, תקבלו את ההחזר ישירות לחשבון הבנק שלכם. גובה החזר המס הממוצע עומד על כ- 8,000 ₪, כך שגם אם נדמה שההליך דורש עיסוק רב ובירוקרטיה – שווה להשקיע בו ולקבל בחזרה מהמדינה כמה אלפי שקלים!

חשוב לדעת שניתן להגיש את הבקשה להחזרי מס גם בצורה רטרואקטיבית, עד שש שנים אחורה. אם עד עכשיו לא ידעתם על זכאותכם – זה הזמן לממש אותה!

 

משרד

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »