קופת חולים או רופא פרטי – איזה רופא שיניים עדיף?

כאשר אנו מעוניינים לפנות לרופא שיניים על מנת לקבל טיפול רפואי בתחום זה, יש שתי אופציות שעומדות לרשותנו – טיפול אצל רופא שיניים פרטי (שלרוב מקבל במרפאה משלו) או טיפול אצל רופא שיניים דרך קופת החולים בה אתם חברים.

לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות, כאשר השיקולים ביניהם משתנים בהתאם לכל אדם והעדפותיו.

 

רופא שיניים פרטי – יתרונות וחסרונות

היתרון הבולט והמרכזי של רופא שיניים פרטי, הוא עניין הזמינות. אצל רופא פרטי התורים הזמינים הם הרבה יותר זמינים וגמישים, ולרוב תוכלו למצוא תור בתור מספר ימים. במידה והבעיה דחופה ודורשת טיפול מיידי, רופא פרטי ידאג לפנות לכם מקום עוד באותו היום בו התקשרתם.

יתרון נוסף הוא שאתם אלו שבוחרים את הרופא שיטפל בכם. פעמים רבות מדובר ברופא שאצלו כבר טופלתם בעבר, ואתם יודעים מהן ההתמחויות שלו, מכירים את רמת המקצועיות שלו ואת היחס שלו כלפי המטופלים – ובוחרים לחזור אליו שוב.

אם אתם עדיין לא מכירים רופא שיניים פרטי, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט https://www.dr-tzohar.co.il ולהתרשם מהטיפולים שמציע ד"ר צוהר. הביקורת הראשונית ניתנת ללא עלות, כך שאין לכם מה להפסיד!

החיסרון המשמעותי ברופא שיניים פרטי הוא העלות הגבוהה. אמנם העלות אינה אחידה, ועשויה להשתנות בין סוגי טיפולים שונים ובין רופא אחד למשנהו, אבל באופן כללי כל טיפול שתעשו אצל רופא פרטי יהיה יקר יותר מטיפול דרך קופת חולים.

 

רופא שיניים דרך קופת החולים – יתרונות וחסרונות

כפי שניתן לצפות, היתרונות והחסרונות של רופא דרך קופת חולים הם בדיוק ההפך מאלו של רופא פרטי. אם החיסרון המשמעותי של רופא פרטי הוא עניין העלות, זה הופך להיות היתרון המרכזי של רופא שיניים דרך קופת חולים.

בגלל שאתם משלמים על החברות בקופת החולים כל חודש בחודשו, הטיפולים שאתם מקבלים הם מסובסדים – ועולים בעשרות אחוזים פחות מטיפולים אצל רופא פרטי.

יתרון נוסף בקופת החולים הוא המיקום – קופות החולים פרוסות במקומות רבים ברחבי הארץ. לרוב תמצאו סניף של קופת החולים בה אתם חברים גם בעיר שלכם, וכך לא תידרשו לנסוע למרחקים על מנת לקבל טיפול שיניים.

עם זאת, החיסרון בכך הוא שאתם לרוב לא אלו שבוחרים את רופא השיניים המטפל שלכם לפי המקצועיות והיחס שלו – אלא אתם תצטרכו להיות מטופלים אצל הרופא שהתור אליו היה הזמין ביותר, שמטפל בקופת החולים שבאזור המגורים שלכם.

עם זאת, עניין הזמינות (שהוא יתרון מרכזי אצל רופא שיניים פרטי) הוא חיסרון משמעותי בטיפול אצל רופא שיניים דרך קופת חולים. לעיתים תידרשו לחכות מספר חודשים בשביל תור אצל רופא שיניים, וגם אם המקרה דחוף – לא בטוח שיצליחו לפנות בשבילכם מקום בטווח הזמן המיידי על מנת לטפל בבעיה.

 

רופא שיניים פרטי בטיפול

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »