פתיחה והקמת חברה בע"מ

פעילות עסקית תחת סטטוס של חברה בע"מ גוררת אחריה שורה ארוכה של השלכות בירוקרטיות, טכניות, פורמליות וכמובן פיננסיות. במאמר הבא נסביר איך פותחים ומקימים חברה בע"מ ולמה כדאי לערב רואה חשבון מיומן כמה שיותר מוקדם כל עסק בישראל יכול לבחור האם להתאגד בתור עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ.

ההבדל העיקרי הוא בין עוסק פטור לבין עוסק מורשה, כי מדובר על תקרת הכנסות מסוימת שנקבעת כל שנה מחדש. אבל אם פותחים עוסק מורשה או חברה בע"מ אין תקרת הכנסות והמשמעות היא בעיקר טכנית ובירוקרטית.

 

כך תדעו האם אתם צריכים לפתוח חברה בע"מ

המשמעויות של פתיחת חברה בע"מ לא תמיד ברורות למי שמתלבטים בין האפשרויות השונות שעל הפרק. כדי לקבל החלטה מושכלת, מה שקודם כל הכי חשוב לעשות זה לערב איש מקצוע כמו יניב נשר רו"ח ולהתייעץ איתו. ככל שפונים מוקדם יותר אל רואה חשבון שמגיע מהתחום ומכיר אותו, כך עולה הסיכוי לקבל החלטה מושכלת לגבי המאפיינים השונים של חברה בע"מ לעומת סוגי עסקים אחרים.

 

מתי משתלם לפתוח חברה בע"מ?

שאלה אחרת ולא פחות חשובה היא מהן ההשלכות הכלכליות של חברה בע"מ. מצד אחד, בעלי חברה בע"מ יכולים למשוך משכורת, להצהיר על הוצאות שונות שקשורות לפעילות העסקית שלהם וכמובן גם לגייס עובדים. מצד שני, חברה בע"מ מחויבת בהגשת דוחות לעיתים קרובות יחסית ובהפעלת תוכנות מתוחכמות של ניהול עובדים, משאבי אנוש וכספים.

 

איך מנהלים חברה בע"מ?

האמת היא שהשלבים המוקדמים של פתיחת והקמת חברה בע"מ הם רק חלק מהסיפור. מטבע הדברים, יש צורך לנהל נכון חברה בע"מ גם אחרי שפותחים אותה. בשביל לעשות את זה בצורה מושכלת, כדאי להתייעץ עם רואה חשבון ולמעשה להפוך אותו לחלק בלתי נפרד מתוך מערכת השיקולים. אם לדוגמא מתייעצים עם רואה חשבון לגבי כל מהלך שעשוי להשפיע על חברה בע"מ גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, יודעים בוודאות שההתנהלות הכלכלית היא תקנית וחוקית.

 

באיזה תחומים ניתן להקים חברה בע"מ?

החדשות הטובות הן שאין כמעט מגבלות לגבי האופן שבו מותר להקים חברה בע"מ. מבחינת החוק גם אין הכנסות מינימאליות שמאפשרות הקמת חברה בע"מ, כי המטרה היא לעודד את הפעילות העסקית של היזמים. מבחינת מיסוי, הנקודה היא לבדוק האם משתלם יותר להקים חברה בע"מ ביחס למס החברות – לבין האם משתלם לעשות את זה בתור עוסק מורשה לפי מדרגות מס הכנסה רגילות.

 

לא חייבים לקבל החלטות לבד

מכל האמור לעיל אפשר להבין גם את המשמעות של הקמת ופתיחת חברה בע"מ, אבל גם את החשיבות של התייעצות עם בעלי מקצוע. בגלל שלא חייבים לעשות את זה לבד, עדיף לבחור רואה חשבון שיכול ללוות את התהליך ביסודיות.

חברה בע"מ

אולי יעניין אותך גם

לרענן את המלתחה העסקית שלך
עסקים
כך תרענן את המלתחה העסקית!

בחירה של בגדים למלתחה העסקית זה לא עניין של מה בכך. מדובר בהליך שמצריך היכרות עם בדים איכותיים, מותגים נחשבים וחנויות מקוונות שיאפשרו לבצע רכישה

קרא עוד »