פעם אחת זה יותר מידי, ואלף פעמים אף פעם לא יהיה מספיק – כל מה שרציתם לדעת על גמילה מהרואין

מי שלא שמע או נתקל בשם, הרואין הוא סם חזק וממכר מאוד. המשתמשים בסם מרגישים תחושת אושר עילאית וכאילו לא הרגישו צער או סבל מעולם. האמת היא שסם זה גורם לנזקים אדירים לגוף האדם, לבריאות הפיזית והנפשית, לעיתים גורם לבעיות בלתי הפיכות. רבים מהמכורים לסם מנסים להיכנס לתהליך הגמילה, אך נתקלים בקשיים ולא מצליחים להשלים את התהליך.

 

מה זה הרואין?

הרואין הוא סם ממכר מאוד. בתהליך חילוף החומרים בגוף, ההרואין הופך לחומר הנקרא ׳מורפין׳. רוב השימוש בסם זה נעשה למטרות בילוי והנאה, בעקבות תחושת האופוריה החזקה והמוטעית שהוא מסוגל לגרום למשתמשים בו. בעולם הרפואה, ההרואין משמש כמשכך כאבים חזק.

לנטילת הרואין קיימות תופעות לוואי חמורות. מינון וכמות גבוהה של נטילת הרואין עלול לגרום לבעיות בראייה, להזיות ולחלימה בהקיץ. בחילות והקאות הן תופעות שעלולות להופיע בעיקר בשימושים הראשונים של הסם. לפעמים בעת השימוש קצב הנשימה יורד, לעיתים עד כדי סיכון חיים. התמכרות לסם ההרואין עלולה לראות מהר מאוד, וכבר בשימוש הראשונים זה עלול לקרות. לאדם המכור לסם, מחסור והיעדר החומר לתקופה של מספר שעות יכול לגרום לו לחוש ברע ולמצוקה גופנית אמיתית.

 

גמילה מהרואין

חשוב לציין שוב, סם הרואין הוא חומר מאוד מאוד ממכר. הסם נעשה נפוץ יותר ויותר, וגמילה היא חשובה למכורים. מכורים רבים אשר מנסים להיגמל ומנסים להפסיק את הצורך לצריכת הסם נתקלים באתגרים, והתלות שלהם בחומר לא מאפשרת להם להיגמל ולהשתתף בתהליך. למרכזי גמילה רבים מגיעים מכורים לסם זה, בעת שהם סובלים ומתקשים בעקבות ההתמכרות. באופן כללי בגמילה, וספציפית בתהליך גמילה מהרואין, על המכור לעבור 2 שלבים – השלב הנפשי ראשית, ולאחר מכן השלב הפיזי. השלב הנפשי יכלול ברובו את ההבנה והרצון האמיתי להפסקת נטילת הסם. השלב הפיזי כולל בתוכו כמה שלבים, המחולקים לפי זמני הגמילה ולפי תופעות הלוואי על המטופל. תחילה ירגיש המטופל תסמינים פסיכולוגיים ומעט כאבים פיזיים כמו התכווצויות ותסמיני שפעת לדוגמא. מספר ימים לתוך התהליך המטופל ירגיש בחילות עזות, דיכאון ושינויים קיצוניים במצבי הרוח. בשלב הבא המטופל כבר ירגיש בחסרונו של הסם, וזה יהיה השלב בו ייתכן ולא יעמוד בתבליך ויחזור לאחור. פה יעזור מאוד טיפול נפשי ופסיכולוגי, שיזכיר למטופל את הסיבות שהוא בחר להיכנס לתהליך, בתקווה שיעזור לו להישאר ולהצליח.

 

לסיכום

כותרת המאמר מציגה את המחשבות של רוב מכורי הסם וסביבתם. ״פעם אחת זה יותר מידי, ואלף פעמים אף פעם לא יהיה מספיק״, הסם כל כך ממכר שפעם אחת מספיקה כדי לגרום לאדם לרצות לא להפסיק, וקשה מאוד לצאת מהמעגל הזה. הרואין הוא סם חזק וממכר, שתהליך הגמילה שלו מורכב אך אפשרי.

סמים

 

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »