עיר שהיא (גם) קבוצת כדורגל

דורטמונד נמצאת במערב גרמניה בחבל הרוהר. בעבר היתה דורטמונד ידועה כעיר של מכרות פחם, מפעלי פלדה ורכב ותעשייה, אך בעשורים האחרונים, מאז שהופסקו פעולות כריית הפחם בדורטמונד, הפכה העיר למעצמת היי-טק, ביוטכנולוגיה ותרבות. בדורטמונד 6 אוניברסיטאות גדולות ו-19 מוסדות מדעיים, מה שהופך את אוכלוסיית העיר המלאה בסטודנטים לצעירה ותוססת.
דורטמונד זכתה לכינוי העיר הירוקה, וזאת בשל הפארקים הירוקים הרבים בה כמו ווסטפלן פארק, רובמרג פארק, גן החיות של דורטמונד, אמשכר, תצפית הפניקס ועוד.

דורטמונד היא עיר מלאה תרבות ולכן תוכלו למצוא בה מוזיאונים רבים כמו מוזיאון הכדורגל הגרמני, מוזיאון אוסטהאוס לאומנות מודרנית, מוזיאון המבשלה לבירה, מגדל היו של דורטמונד עם תצוגות משתנות, מוזיאון דאסה להייטק, מוזיאון מגדל הוק להיסטוריה המונגש במיוחד לילדים, מוזיאון הכורים, מוזיאון המכוניות ועוד רבים. ישנם כל כך הרבה מוזיאונים בדורטמונד שתוכלו כל יום לבחור נושא אחר עליו אתם רוצים ללמוד.

מוזיאונים הם לא הדרך היחידה לספוג תרבות בדורטמונד, ישנו גם תיאטרון בדורטמונד בו תוכלו להנות מהצגות, אופרות, בלט ועוד. מועדון הג'אז של דומיסלי הינו חווית חובה שאין לפספס לחובבי מוזיקת הג'אז.

 

מעבר לתרבות

מרכז העיר של דורטמונד הוא האזור ה"חי" והמרגש בה ביותר, בבוקר תוכלו לבלות בשדרות הקניות המפוארות  Westenhellweg , Ostenhellweg  ו- Kampstraße, שם תוכלו לקנות ממיטב המותגים ומחנויות בוטיק מיוחדות, ולהנות בין לבין מקפה בבתי הקפה הרבים או מארוחה טובה באחת המסעדות היוקרתיות. במהלך חג המולד הופכים רחובות אלה לשוק חג המולד שנחשב לאחד השווקים הגדולים ביותר לחג המולד לא רק בגרמניה, אלא בעולם כולו.

בקרבת נמל התעופה ישנו מרכז ירידים ענק (ה-12 בגודלו בגרמניה) הנקרא halls of westephalia, המושך אליו תיירים רבים ומקומיים המעוניינים לעשות קניות בזול.

בלילות תוכלו לבלות במרכז העיר וברובע  Kreuzviertel אשר מלאים בפאבים ומועדונים רבים, ולהנות בכל שנה מפסטיבלי המוזיקה  Mayday , Syndicate ו- Juicy Beats. בעברה של דורטמונד, בתקופה שהיתה עיר תעשייה, היא היתה ידועה מאוד גם כעיר מבשלות בירה, לכן מומלץ לנסות הרבה מהבירה המקומית בפאבים השונים בעיר.

 

כדורגל להמונים

כמובן שאי אפשר להזכיר את דורטמונד העיר מבלי להזכיר את קבוצת הכדורגל שלה בורוסיה דורטמונד, אחת מקבוצות הכדורגל המוצלחות ביותר של גרמניה. אצטדיון הבית שלה זיגנאל אידונה פארק, שהוא גם אצטדיון הכדורגל הגדול ביותר בגרמניה ואף אירח מספר משחקי מונדיאל ב-1974 ו-2006, הוא בהחלט אטרקציית חובה, במיוחד כאשר יש משחק.

התחבורה הציבורית בדורטמונד, כמו בכל גרמניה, היא יעילה, מהירה וזולה. תוכלו לנוע בעיר בעזרת חשמליות, מטרו ואוטובוסים ביתר קלות.

מזג האוויר של דורטמונד נעים מאוד בקיץ, וכמעט תמיד נשאר מעל 0 מעלות צלסיוס בחורף, והבונוס הענק של דורטמונד הוא שכמעט אין בה גשם לאורך כל השנה, כך שגם אם תבחרו לבקר בדורטמונד בחורף לא תצטרכו לדאוג שגשם יהרוס לכם את התוכניות.

מבחינת מלונות בדורטמונד, העיר שופעת אפשרויות מגוונות. השכונות המועדפות ביותר על תיירים ללון בהן הן : Hombruch, Dortmund innenstadt- nord, Dortmund innenstadt- west. שלושתן קרובות מאוד לאטרקציות האהובות בעיר ותוכלו למצוא בהן מגוון של בתי מלון- מאכסניות זולות לבד אנד ברקפסט משפחתיים למלונות מפנקים.

כדורגל

אולי יעניין אותך גם

סיור בולענים בים המלח
תיירות
מה תלמדו בסיור בולענים בים המלח

ים המלח הוא פלא טבע ייחודי הידוע בתכולת המלח הגבוהה שלו ובתכונותיו הטיפוליות. אבל מעבר לסגולות הריפוי המפורסמות שלו, האזור מכיל גם תצורות גיאולוגיות מרתקות

קרא עוד »
מלון בברלין
תיירות
5 טיפים לבחירת מלון בברלין?

ברלין היא אחת הערים הכי ידידותיות ומסבירות פנים לתיירים וככזו היא נמנית בין מוקדי התרבות והנופש הכי פופולריים ברחבי אירופה. מתכננים חופשה בברלין וטרם בחרתם

קרא עוד »