עושים את זה נכון – הכל על הליך גירושין בהסכמה

כאשר מדובר על הליך גירושין בישראל לפי היהדות והחוק צריך לעשות זאת בבית הדין הרבני. לצורך כך שני הצדדים צריכים לקחת החלטה ולהסכים לבצע את הליך הגירושין. תהליך כזה עשוי להיות מורכב, אך גם פשוט יחסית לסיטואציה. רוצים לדעת עוד על הליך גירושין בהסכמה? יש על כך ועוד מוזמנות ומוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

מה אומר החוק בישראל?

כמדינה יהודית דמוקרטית יש חוקים ונהלים שונים שהאזרחים צריכים לעמוד בהם. אחד מהם מתייחס לכך שבכדי שבני זוג נשואים יחשבו כגרושים הם צריכים לבצע את הליך הגירושין דרך בית הדין הרבני לפי החוקים השונים שחלים. עובדה זו רלוונטית גם לזוגות שהתחתנו בחו"ל, למעט כאלה שהתחתנו במדינה שגם מאפשרת לבצע שם הליך של גירושים וכך זה יכול להיחשב להם כבני זוג גרושים גם בישראל.

גירושין בהסכמה

מה כולל התהליך?

הליך גירושין בישראל מתנהל כפי שציינו בבית הדין הרבני, בהתאם לכך יש לפנות לאחד מבתי הדין הרבניים בישראל ולבקש אישור להתגרש. בני הזוג צריכים להצהיר שהם מעוניינים להתגרש ולקבוע תאריך של גט. בנוסף לכך, נדרש להביא יחד איתכם הסכם גירושין שאושר כבר בבית משפט לענייני משפחה או כזה שבית הדין הרבני יאשר.

 

למה כדאי להתחיל את התהליך בהסכמה?

גירושין בהסכמה יכולים לעזור בתהליך של גירושים, מפני שהניסיון והמטרה הם למצוא את העמק השווה בכל הנוגע לגירושים עצמכם בכדי להטיב כמה שניתן עם שני בני הזוג. כחלק מההסכם ניתן לקבוע כיצד יתבצע הליך הגירושין, מה הוא כולל, חוקים ונהלים להמשך לאחר הגירושים ועוד. יש להסכם כזה משמעות עבור שני הצדדים כיוון והוא יכול לעזור להתמודד עם האתגרים השונים שהליך הגירושין יכול להביא עימו.

כמו כן, לרוב גירושים בהסכמה מקלים מבחינה כלכלית, חוסכים בזמן מיותר, היציבות יכולה להישאר לאורך זמן ללא סכסוכים, זה יכול לתרום לשקט הנפשי של בני הזוג ועוד.

גירושין בהסכמה

אילו אפשרויות יש בגירושין בהסכמה?

במידה וזו הדרך שתבחרו, שכפי שניתן לראות היא יכולה להטיב עימכם, תוכלו לבצע את ההליך בכמה אופנים. כאשר ניתן לפנות ישר עם ההסכם שהחלטתם לבית הדין הרבני, או לעשות זאת דרך סיוע של עורכי דין. כמו כן, במידה ולא תצליחו להסכים בצורה טובה על נושאים מסוימים תוכלו לפנות למגשר או מגשרת בכדי שיעזרו לכם לפתור את הסכסוך ולמצוא את העמק השווה.

 

בסיכומו של דבר

הליך של גירושין בישראל צריך להתנהל בבית הדין הרבני לפי החוק. התהליך עצמו כולל הסכמים ושיחות שונות בין בני הזוג. כדאי לבחון אפשרות של גירושין בהסכמה כיוון ויש לכך יתרונות רבים כמו שקט נפשי, דרך מהירה יותר, פשטות, אי סכסוכים, גישור והסכמה על נושאים שונים לטווח ארוך. ניתן להיעזר בעורך דין מתמחה בתחום או להחליט על ההסכם בעצמכם אם תרצו.

גירושין בהסכמה

אולי יעניין אותך גם