מתי כדי להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי?

זומנתם לחקירה? ביצעו עליכם חיפוש? קיבלתם מכתב לא ברור מהמשטרה? עצרו הכל והתקשרו אל עורך דין פלילי.

לפניכם מקרים בהם כדאי לכם מאוד להיעזר בשירותים שהוא מציע

 

מי הוא עורך דין פלילי?

כולכם ודאי ראיתם איזה שהיא סדרה על עורכי דין אשר אוספים ראיות וטוענים טענות בבית משפט מול שופט או בחו"ל גם מול חבר מושבעים. הופעה בבית המשפט היא אכן אחד מהתפקידים הרבים שיש לעורך דין פלילי כך שבהחלט לא רק עבריינים מסוכנים ימצאו עצמם נעזרים בשירותיו אלא יכול להיות כי גם אתם תמצאו עצמכם נזקקים לשירותיו. תפקידו להגן עליכם בהליך בו המדינה, בדמות המשטרה או עורך דין מטעמה, מאשימים אתכם בעבירה על החוק.

 

מצאתם עצמכם עצורים במשטרה

עוד סצנה מוכרת מסרט, שוטרים מגיעים לאדם ברחוב או דופקים לו על הדלת, אוזקים אותו ולוקחים אותו לתחנת משטרה. גם אם מדובר בטענת שווא וגם אם המעשה הזה מבוסס על משהו שבאמת עשיתם, ברגע שנעצרתם על ידי המשטרה ונלקחתם לתחנת המשטרה אתם חייבים להתקשר מיד לעורך דין פלילי והיעזר בשירותיו. כל דבר שתגידו יכול לשמש להמשך ההליך המשפטי מולכם ובהמון הליכים פליליים השעות והימים הראשונים בסמוך למעצר עשויים להיות מאוד קריטיים.

זכרו כי מגיע לכם על פי חוק לדרוש פגישה עם עורך דין פלילי במקרה שאתם עצורים. מינויו יכול להיות על ידכם טרם המעצר או על ידי המשפחה שלכם תוך כדי שאתם עצורים. השיחה עם העורך דין היא על מנת לגבש אסטרטגיית ולהתייעץ בכל מה שהולך לקרות בחקירה, או שכבר קרה והיא על פי חוק חייבת להיות רק בארבעת העיניים שלכם ללא מפריע. בעיקרון הפגישה חייבת לקרות באופן מידי אך במקרים נדירים ניתן לעכב זאת בזמן מה.

 

שוטרים מגיעים לחפש בביתכם

כחלק מחקירה משטרתית המשטרה יכולה לבצע חיפוש בבתים של אנשים על מנת למצוא מידע מפליל או ראיות לתיק. באם שוטרים דופקים לכם בדלת ומודיעים לכם כי הם בכוונה לבצע חיפוש בבית שלכם, חשוב מאוד שתקראו מיד לעורך דין על מנת שיוודא שהחיפוש הזה אכן חוקי ובאם הוא כזה, על מנת לתמוך בכם מבחינה משפטית במקרה ואכן ימצאו משהו מפליל אודותיכם שישמש להפללתכם מאוחר יותר.

 

קיבלתם מכתב בנושא פלילי בדואר

נוסף על מקרים ברורים כמו חיפוש בבית שלכם או מעצר פתאומי, לעיתים המשטרה או בית המשפט מתריע לכם מראש על אישום שקיים נגדכם ועל הליכים שעומדים להתבצע כנגדכם כדוגמת קנס כספי או זימון לבית המשפט. במקרים אלו, סביר להניח כי לא בהכרח תבינו מה המכתב רוצה מכם ובטח שלא תדעו כיצד להתמודד. הדרך הכי טוב לנהל את המצב היא  ליצור קשר עם עורך דין פלילי ולהיעזר בשירותיו על מנת לבאר את המצב ולהתנהל בצורה המיטבית בהתאם לתוכן המכתב.

 

זומנתם או הוכנסתם לחקירה

חקירת משטרה אשר מתבצעת בתחנת המשטרה עשויה להיות הליך מאוד לא נעים מבחינה נפשית אך גם מבחינה משפטית בהחלט מדובר בשלב מאוד משמעותי בהמשך ההליך הפלילי המתנהל מולכם. כאשר אתם מזומנים או מובאים לחקירה, מומלץ מאוד שעורך דין ישב אתכם בחדר, גם אם הוא לא אומר דבר. זאת מגיע לכם מתוקף חוק וזה הוא בהחלט חוק שחשוב לנצל לטובתכם. כל התוכן של החקירה, מה שתגידו והשאלות שישאלו אתכם, לא תמיד מתנהלות בצורה חוקית ועל כן, חשוב שיהיה מישהו שמבין בתחום שילווה אתכם.

 

החלטתם להגיש תלונה

המעורבות שלכם בהליכים פליליים יכולה להיות בכך שתואשמו במעשה פלילי ועל כן תצטרכו עורך דין פלילי להגנה על עצמכם, אך עורך דין פלילי יכול לתת מענה גם באם תהיו בצד השני של הגלגל, במקרה שבו אתם אלו שמגישים תלונה למשטרה או תביעה לבית המשפט. מרגע שהגשתם את התלונה ומתחיל תהליך פלילי, כדאי מאוד שתהיו מלווים באיש מקצוע כדי שהסיום של ההליך יהיה לטובתכם וגם שאתם תדעו מה עליכם לעשות ומה דווקא כדאי שלא תעשו.

תוכלו להיעזר בעורך דין פלילי עוד לפני שהגשתם את התלונה על מנת להבין את הכדאיות שלה והאם היא מסכנת אתכם. באופן הזה, תהיו מלווים כבר מהרגע הראשון של ההליך באיש מקצוע ותדעו שעשיתם נכון כאשר החלטתם לפנות למשטרה ולדווח על האירוע הפלילי שקרה לכם בגלל מישהו אחר שכעת צריך לעמוד לדין על ידי המדינה.

 

יש לכם שאלה

הסיבה הזאת נשמעת מאוד מובנת מאליה אך בפועל לא מספיק אנשים מתייעצים עם אנשי מקצוע, במיוחד כשמדובר בעולם הפלילי. זיהיתם בעיה עתידית עם מס הכנסה? לקחתם חלק במעשה שאתם לא בטוחים אם הוא פלילי? על כל אלו יכול לענות ולהכווין אתכם עורך דין פלילי, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו על מנת למנוע מצב שבו אתם בוחרים להתקדם בצורה לא נכונה אשר פוגעת בכם ואם הייתם מתייעצים עם איש מקצוע אשר מבין בחוק סביר להניח שלא הייתם נפגעים כך מהשתלשלות האירועים.

עורך דין פלילי נותן מענה הן במקרים בהם אתם הצד המאשים או הנפגע, כאשר הגשתם תלונה במשטרה ואתם בעצם מתלוננים או אפילו עדים בתיק פלילי. גם בצד השני, שבו אתם מואשמים בביצוע מעשה פלילי שעבר על החוק, חשוב מאוד שתיעזרו בשירותיו של עורך דין פלילי כך שיהיה נוכח בשלב המעצר, החקירה או בכל דבר אחר שתהיו לא בטוחים בו. הרגישו חופשי ונכון לפנות להתייעץ ולקבל תשובות לכל שאלה שיש לכם בהקשר הליכים פליליים והחוק בישראל.

למידע נוסף בנושא המשפט הפלילי:  https://www.plili.org.il

 

ספר מאזניים ואיש

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »