סקירה על נכסים דיגיטליים כהזדמנות להשקעה

ההורים שלכם אומרים לכם להשקיע בנדל"ן, ובטוחים ששם נמצא הר הכסף?

היום המצב כבר שונה לחלוטין, ומי שמבין יודע שנכסים דיגיטליים הם העתיד.

בעולם הדיגיטלי המתפתח בקצב מסחרר, צריך להתאים את החשיבה וסדרי העדיפויות שלנו לגבי איפה אנחנו משקיעים את הזמן והכסף שלנו.

נסביר כאן על התחום החדש של נכסים דיגיטליים.

 

מה הם נכסים דיגיטליים?

אנו רגילים לחשוב שנכס הוא דבר פיזי, ומתייחסים לדירה, שטח או בניין כנכסים. נכסי נדל"ן אכן מאפשרים לנו להרוויח כסף באופן פסיבי, ללא השקעה גדולה מדי, וכך להשאיר סכום נכבד לחיסכון או לילדינו בעתיד. אך התחום העולה של נדל"ן דיגיטלי מדבר על סוג שונה של נכסים – נכסים וירטואליים. הכוונה לנכס שנמצא אינטרנט, כמו לדוגמה אתר או קבוצת פייסבוק.

בשונה מנדל"ן פיזי, נכסים דיגיטליים דורשים השקעה נמוכה יותר משמעותית – מאות או אלפי שקלים לעומת מיליוני שקלים שדרושים בכדי לרכוש דירה או משרד. קניית נכס דיגיטלי מאפשרת להכניס סכום קבוע גבוה מאוד, ובלי מאמץ גדול מדי, גבוה יותר משכירות של נכס נדל"ני.

 

סוגי נכסים דיגיטליים

כל פלטפורמה אינטרנטית יכולה להיחשב נכס דיגיטלי. לדוגמה, קבוצת פייסבוק בעלת כמות גדולה מאוד של חברים (עשרות אלפים), יכולה להיקרא נכס דיגיטלי. כנ"ל לגבי דף אינסטגרם, ערוץ יוטיוב או אתר אינטרנט. מושג מפתח בתחום הזה הוא טראפיק, כלומר התנועה של אנשים בנכס הדיגיטלי שלכם. מושג מרכזי נוסף הוא מוניטיזציה, כלומר כיצד מתרגמים את הטראפיק לכסף. למעשה, הנכס הדיגיטלי הבטוח בימינו הוא אתר אינטרנט, כיוון שאתם הבעלים היחידים שלו. לעומת פלטפורמות אחרות כמו אינסטגרם או יוטיוב, בהם אתם נתונים למדיניות ונהלים ספציפיים.

 

מה עושים כדי להרוויח כסף מנכס דיגיטלי?

ראשית, עליכם לרכוש אתר אינטרנט עם כתובת אטרקטיבית. לאחר מכן, עליכם לבחור נושא מסוים שבו יתמקד האתר שלכם, כמו לדוגמה מוזיקה, בריאות, כלכלה וכו'. בהמשך, מומלץ להקים נכסים דיגיטליים נוספים שיהיו משניים לאתר האינטרנט, ויתמכו בו, כמו חשבון אינסטגרם, ערוץ ביוטיוב, קבוצה בפייסבוק או דף בפייסבוק. הדבר החשוב ביותר הוא למלא את האתרים בכמות גדולה של תוכן, ולגרום לתוכן להיות מעניין ואטרקטיבי לגולשים. כך ניתן ליצור תנועה מתמדת של גולשים באתר.

ברגע שהאתר והפלטרפורמות המשניות בעלי טראפיק גדול, ניתן להתחיל להרוויח כסף באמצעות דרכים שונות:

 

פרסום מוצרים 

אם האתר שלכם הוא מצליח, ובעל קהל רחב של קוראים שמתעניינים בנושא מסוים, תוכלו לייצר שיתופי פעולה עם חברות שמתעסקות בנושאים הללו. השיתופי פעולה יכולים לכלול פרסום של החברה, באופן סמוי או גלוי, או לדוגמה המלצה על מוצרים שלהם שנוגעים לנושא של האתר שלכם.

 

מכירת פרטי משתמשים 

באתרים רבים יש אופציה למשתמשים להשארת פרטים בכדי שיצרו איתם קשר בנושא לשירותים מסוימים או ייעוץ בנושא מסוים. ברגע שמשתמש משאיר את פרטיו נוצר דבר שנקרא "ליד". פרטים אלו לגבי המשתמשים הם דבר שיכול להיות שווה סכום נכבד של כסף, וישנם עסקים שקונים "לידים" מאתרים.

 

השכרת האתר 

בדיוק כמו שאנשים רבים קונים דירה, משפצים אותה ואז משכירים. ברגע שהאתר שלכם מתפקד כראוי, אתם יכולים להשכיר אותו באופן חודשי או שנתי לאנשים אחרים. כמובן שככל שהאתר מצליח יותר, ובעל טראפיק גדול יותר, כך תוכלו להשכיר אותו בסכום גדול יותר.

כפי שניתן לראות, עולם הנכסים הדיגיטליים הוא עולם רחב ומגוון, ומאפשר רווחים כספיים מכובדים. כדאי ללמוד על העולם הזה ולהבין אותו, כי מסתמן שזהו העתיד.

 

אתר שמנועל נכון

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »