5  סיבות לקחת משכנתא חוץ בנקאית

משכנתא חוץ בנקאית ידועה כהלוואה יקרה. אם כן, איך היא יכולה להיות משתלמת? הכירו, משכנתא חוץ בנקאית, יכולה לנהיות משתלמת במיוחד. ויש לכך כמה סיבות. כאן בכתבה נפרט את הסיבות ההופכות את לקיחת המשכנתא החוץ בנקאית למשתלמת.

 

מהי משכנתא חוץ בנקאית?

כדי להבין מהי משכנתא חוץ בנקאית חשוב קודם להבין את המונח משכנתא. משכנתא היא הלוואה הניתנת תמורת שיעבוד נכס באמצעות הלוואה כזו ניתן לרכוש את הנכס ולממן מטרות שונות. משכנתא חוץ בנקאית היא משכנתא הנלקחת מגוף חוץ בנקאי ולא מאחד הבנקים למשכנתאות.

 

למה משתלם לקחת משכנתא חוץ בנקאית?

כאמור, משכנתא חוץ בנקאית ידועה כמשכנתא בעלת ריביות יקרות. לכן, הסיבה שהיא תהיה משתלמת מאוד מסקרנת. כאן נפרט את הסיבות לקחת משכנתא חוץ בנקאית.

 

המחיר לא חייב להיות יקר

משכנתא חוץ בנקאית היא אומנם יקרה יותר במרבית המקרים מאשר משכנתא בנקאית. אך הרבה פעמים לקוחות שדירוג האשראי שלהם נמוך לא מקבלים משכנתא משתלמת בבנק ובגוף חוץ בנקאי הם מקבלים משכנתא שעולה להם פחות בסופו של דבר.

 

אחוזי מימון גבוהים

הבנקים למשכנתאות מוגבלים בנתינת אחוזי מימון בהתאם להוראות המפקח  על הבנקים. הגופים החוץ בנקאיים לא מוגבלים תחת הוראות בנק ישראל ולכן תוכלו לקבל אחוז מימון גבוה יותר ממה שתוכלו לקבל דרך משכנתא בנקאית. אם במשכנתא שנייה על נכס להשקעה ניתן לקבל אחוז מימון מקסימלי של עד 50%, במשכנתא חוץ בנקאית ניתן לקבל מימון גבוה יותר.

 

פריסת תשלומים נוחה

משכנתא חוץ בנקאית ניתנת לפריסה רבת שנים אפילו עד ל-40 שנה. לעומת זאת, משכנתא בנקאית נפרסת למקסימום של 30 שנה בהתאם להוראות בנק ישראל המפקח על הבנקים.

 

אחוזי הסירוב נמוכים

אם אתם מתכננים לקחת משכנתא אתם כבר יודעים שיש משמעות לדו"ח דירוג האשראי שלכם. בנק שמקבל בקשת משכנתא מלווה בעל דירוג אשראי נמוך, מסרב למשכנתא או שהוא מאשר אותה בריבית גבוהה במיוחד. חברות חוץ בנקאיות לא יסרבו מהר כל כך למשכנתא. ולכן, מסורבי משכנתא נעזרים ביועץ משכנתא למסורבים שינהל משא ומתן עם חברות חוץ בנקאיות להוזלת משכנתא בשבילו.

 

לא משנה מטרת ההלוואה

כשתבואו לקחת משכנתא מהבנק, תצטרכו לתת סיבה מנומקת לבקשת ההלוואה. לעומת זאת, משכנתא חוץ בנקאית היא לא כך. חברה חוץ בנקאית לא תשאל מהי מטרת ההלוואה ולא תהיה נוקשה כמו הבנק. היא תאפשר משכנתא חוץ בנקאית גם למטרות שהבנק לא היה מאפשר. ניקח לדוגמא משכנתא הנלקחת על נכס קיים כדי לרכוש נכס נוסף להשקעה. בנק רגיל בישראל לא יכול לאשר משכנתא כזו בהתאם להוראות בנק ישראל, אך חברה חוץ בנקאית יכולה לאפשר מינוף נכס באמצעות הלוואה.

 

לסיכום

משכנתא חוץ בנקאית היא משתלמת. סיכמנו את הסיבות לכך בכתבה זו. חשוב לנו לציין לפני שאתם פונים לקחת משכנתא כזו, היעזרו באיש מקצוע מומחה בתחום.

מטבעות ובית

 

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »