סיבות לביצוע חקירה כלכלית

יכולות להיות סיבות רבות שבגינן מזמינים חקירה כלכלית – חקירה שתכליתה להוביל מידע שיש לו ערך כלכלי עבור המזמין, חקירות כאלו יכולות להיות טרם מתקשרים בעסקה שהיא על שווי רב, יכולות להיות בעקבות קיומם של חובות או מסיבות אחרות.

בחקירה הללו ניתן להשיג סוגים רבים של מידע שהם יהיו רלוונטיים למזמין, הכל בהתאם לנסיבות המדויקות ולדברים שמחפשים.

הערך שלהן יכול להיות עצום, בייחוד ברמת הוודאות והאבטחה שקיומם של מקורות מימון בעסקאות.

 

אילו דברים מוצאים?

סוג הדברים שניתן למצוא הוא מאוד רחב – החל מרשימה של כל הפרטים השונים שנמצאים בבעלות הנחקר (נכסי מקרקעין, חשבונות בנק, נכסי מיטלטלין שונים, זכויות פנסיוניות, ביטוחים שונים, מקורות הכנסה ועוד) ועד מידע על פעילות עבר שיכול להראות על דפוסים מסוימים, למשל האם מדובר במישהו שנוטה להפר חוזים או לא.

סוג הבחינה והדברים שמתגלים תלויים במה שמחפשים. למשל, אם אני איש עסקים שמעוניין להתקשר בחוזה עם אדם מסוים, במידה ואבין מה מצבו הכלכלי והאם הוא מפר חוזים ומנהל הליכים משפטיים – אקבל תמונה מדויקת יותר באשר לשאלה האם כדאי לי להתקשר עמו בחוזה או לא.

כמו כן, ניתן גם לקבל מידע שיהווה תחזית מסוימת לעתיד – למשל, סוגי ירושות שהוא יכול לקבל בעתיד, שותפים עסקיים שונים וסוגי העסקים ומקורות הכנסה שקיימים היום לצד אפיקי פיתוח של המקורות הללו.

 

למה שארצה חקירה כלכלית?

בדומה לסוגי המידע הרחבים מאוד שניתן להשיג בחקירות כלכליות, גם סוגי הסיבות שירצו להזמין חקירות כלכליות הם רחבים מאוד.

 

חובות

למשל, אם אני התקשרתי עם מישהו בחוזה ויש לו חוב כלפי ואנו גרים באזור הצפון, אם אזמין חוקר פרטי בצפון שיערוך חקירה כלכלית – אוכל לדעת מאילו מקורות אוכל לפדות את החוב שיש לו כלפי, דבר שמאוד יעזור לי בהליכי ההוצאה לפועל ובפעולות המשפטיות השונות שארצה להחיל עליו.

במידה ואגלה שמקורות המימון יחסית קטנים ושיכולים להיות בעלי חוב רבים – הפנייה לערכאות המשפטיות וסיכויי ההצלחה שלה משתנים, דבר שיכול לעזור לי לכלכל את צעדי אחרת מאשר מצב שבו ניתן לפדות את כל החובות.

 

גירושין

פעמים רבות בהליכי גירושין שבהם מעוניינים לבצע חלוקה של הנכסים – קיומה של חקירה כלכלית מגלה מצבים שבהם מבריחים נכסים שיכולים להיות בעלי משמעויות כלכליות אדירות בהליכי הגירושין – הברחה כזו עלולה להתפרש רע מאוד בעיניי שופט.

 

התנהלות עסקית

ההתנהלות העסקית יכולה להוביל להזמנה של חקירות כלכליות טרם ההתקשרות החוזית או במהלכה על מנת לוודא שהכול מתנהל כשורה – אין ברירה אלא לוודא שכך הדברים שכן אנשים רבים פועלים באופן מתוחכם על מנת לכסות על בעיות שיצרו. החקירה הכלכלית חושפת את כל הדברים הללו ומאפשרת להבין בדיוק כיצד להתמודד עם בעיות, במידה וקיימות.

 

סמל משפטי

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »