5 סוגים של פרקט וההבדלים ביניהם

 

נסו להיזכר מתי לאחרונה דרכתם על רצפת פרקט – בבית? באולם הספורט? בביקור בארמון אירופאי עתיק? מתחילת המאה ה-17 עבר הפרקט גלגולים רבים. מסגנון ריצוף השמור לבני העשירון העליון בלבד הוא 'עבר מוטציה' והפך להיות סוג ריצוף עממי המקובל עבור מגוון שימושים: ריצוף ביתי, מוסדי, משרדי וריצוף למכוני כושר ואולמות ספורט. הפרקט על סוגיו הוא נושא שיש מה ללמוד בו. אם אתם לקראת הזמנת ריצוף פרקט ויש לכם דקה וחצי  – עברו על הפוסט הזה, שווה קריאה.

 

פרקט – הבחירה היוקרתית

הפרקט נחשב לסוג ריצוף יוקרתי. הוא התחיל את דרכו כריצוף לבתי מלוכה. את אחד מהדוגמאות היותר מוקדמות לרצפת עץ בסגנון פרקט ניתן למצוא בארמון וורסאי.

 

פרקט כריצוף משנה פני חללים

לפרקט תכונות של רכות, חמימות, טבעיות והקניית עומק לחלל. רבים בוחרים בפרקט כריצוף נבחר בהתאם לערך המוסף שהוא נותן בעיצוב חללים בסגנון כפרי או מודרני. יש שיבחרו בפרקט בגלל המגע הנעים והרצון למשטח חמים וטבעי בהליכה יחפה. בכל מקרה הפרקט הפך לסוג ריצוף פופולרי והוא הולך ונפוץ בבתי מגורים, עסקים, משרדים ועוד.

 

פרקט – השימושים השונים

סוגי הפרקט השונים באים לידי שימוש במבנים מסוגים שונים: לצרכי מגורים, לבתי מסחר, עבור משרדים ועבור אולמות ספורט. בחללי ספורט המיועדים למשחק כדורסל מקצועי, רצפת הפרקט בנויה על מתקן ייעודי לספיגת מאמצים ולבלימת זעזועים על מנת שלא יופעלו נגד גוף השחקן. פרקט נוכל למצוא גם בספריות, באולמות אירועים ועוד זאת בשל עמידות הפרקט, נוחות השימוש, העיצוב המוקפד וקלות התחזוקה.

 

ריצוף פרקט – הסוגים השונים

פרקט מעץ מלא

הפרקט המקורי בסגנון המסורתי. הוא עשוי קורות של עץ אציל . הפרקט מורכב לרוב על לוחות OSB.

 

פרקט עץ רבוד (שכבתי)

פרקט שכבתי מורכב ממספר שכבות של סיבית או עץ לבן ומעליהן שכבה עליונה של עץ אציל מלא. המטרה של שיטת ייצור זו הינה הוזלת עלויות מבלי לפגוע במראה העץ הטבעי המקורי. פרקט זה משמר במדויק את הטקסטורה והמגע של פרקט העץ המסורתי.

 

פרקט למינציה

פרקט למינציה המכונה גם פרקט סינטטי הינו פרקט המושתת על חומר HDF שעליו מודבק תצלום עץ אציל. סוג פרקט זה נחשב מצד אחד לזול מבין סוגי הפרקטים ומצד שני מקנה מראה דומה לזה של הפרקט המקורי ובעל רמת עמידות גבוהה. הוא נחשב לאלטרנטיבה איכותית לפרקט העץ האמיתי.

 

פרקט  פי וי סי

זהו פרקט פולימרי הידוע בעמידותו הגבוהה למים, רטיבות ונוזלים. סוג ריצוף זה מגיע בצורת לוחות בעובי של 3-8 מ"מ.

 

פרקט פישבון

פרקט פישבון הינו פרקט אלגנטי במיוחד. מראה פרקט זה מזכיר צורה של עצם דג ומכאן כינויו.

 

רצפת פרקט – למי זה מתאים

רצפת פרקט היא האופציה המועדפת עבור חובבי המראה הטבעי ויתרונות התחזוקה הקשורים בסוגי הפרקט. נציין כי פרקט פולימרי נגד מים מתאים עבור חדרי אמבט, מכוני כושר וספא המכילים בריכה ומקומות בהם רצפת הפרקט עתידה לספוג רטיבות.

כדורים

 

אולי יעניין אותך גם

כלי עבודה
לבית ולגינה
4 כלי עבודה שחשוב שתכירו!

כלי עבודה הם מוצרים שחשוב שיהיו בכל בית. לא משנה מה אתם עושים, לפחות ברמה הבסיסית אתם צריכים להחזיק כמה כלי עבודה שאיתם תוכלו לבצע

קרא עוד »
מִזרָן
לבית ולגינה
5 טיפים לבחירת המזרן המושלם

שנת לילה טובה היא חיונית לבריאות ולרווחה הכללית שלנו, ואחד הגורמים המכריעים להשגתה הוא בחירת המזרון המושלם. עם מגוון כללי הזמינות בשוק המזרנים, המשימה עלולה

קרא עוד »