שללו לכם את הרישיון מסיבות רפואיות? זה לא סוף המשחק!

שללו לכם את הרישיון מסיבות רפואיות? זה לא סוף המשחק! נכון שמצבכם כרגע לא פשוט. פסילת רישיון על בסיס רפואי איננה דבר של מה בכך, אך אין זה אומר שהכל אבוד. מומלץ לפנות לעורך דין מהימן ומקצועי על מנת שזה ילווה אתכם בתהליך.

 

שלילת רישיון מסיבות רפואיות

רבים מבין הסובבים אותנו מחזיקים ברישיון נהיגה, אנחנו יודעים שיש צורך לחדש את הרישיון אחת לפרק זמן בהתאם לגילנו. אולם מעטים מאד מודעים לעובדה שבדיקה שגרתית אצל רופא המשפחה יכולה להוביל לפסילה זמנית של רישיון הנהיגה. הפסילה היא לרוב לשנה אחת והשבת הרישיון מותנה בשיפור המצב הרפואי.

פסילה כזאת מגיעה בעקבות דיווח של רופא מטפל על אדם הסובל מבעיה בריאותית היכולה להשפיע על הנהיגה שלו ובכך לסכן את עצמו ואת הסביבה. שלילת הרישיון אפשרית בכמה מקרים וביניהם ליקוי קוגניטיבי או נוירולוגי, ליקוי נשימה, ליקוי ראייה, או ליקוי לב, אפילפסיה, הפרעות בקצב הלב ועוד מגוון של בעיות רפואיות וכן ליקוי נפשי.

במקרים של פסילה על היבטים אישיותיים נפשיים יש למכון הרפואי לבטיחות בדרכים ( המרב"ד ) סמכות לשלול רישיון של אדם. חשוב להבין שעל הרופא המטפל חלה חובת הדיווח על מטופל שלהבנתו יש לו מגוון בעיות המגבילות את יכולת הנהיגה שלו ולכן יש צורך בדיווח למרב"ד. על הרופא המטפל חלה חובת דיווח כפולה, מצד אלד למשרד התחבורה, מהצד השני אל המטופל, עליו לעדכן אותו על כך שממצאי הבדיקות עוברות לרשויות.

שלילת רישיון מסיבות רפואיות

מה אפשר לעשות בעת שלילת רישיון מסיבות רפואיות ?

החוק המתייחס אל נהגים אשר רישיונם נפסל מסיבות רפואיות, מקצה להם פרק זמן של 30 יום מקבלת ההחלטה על ערעור בפני ועדת ערער ייעודית המורכבת משלושה רופאים. בדרך כלל מתכנסת הוועדה בבית החולים בתל השומר.

פרט חשוב בעל משמעות עצומה לתהליך כולו וחשוב שיהיה ידוע מראש, היא העובדה שנהג שערעורו נדחה, יוכל להגיש את בקשת הערעור שוב רק כעבור שנה מיום דחיית הערעור לכן יש חשיבות עצומה שהמערער יקבל ייצוג מקצועי עם עורך דין המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

במקרה זה חשוב להבין שהנהלים בתחום הם נוקשים מאד ויש להתייחס אליהם בכובד ראש. אם לדוגמא הערעור על החלטת מרב"ד נדחה כחמישה חודשים לאחר הבדיקה שהובילה לפסילה, הערעור הבא יוכל להיות רק כשנה וחמישה חודשים לאחר הבדיקה שהביאה לפסילה.

כאשר הפסילה היא מטעמים רפואיים ( יש עוד סיבות לפסילה , אך הן אינן קשורות למאמר זה ) רצוי לו למערער להגיע מצויד בחוות דעת רפואית התומכת בטענותיו וכן בליווי ייצוג מקצועי עם עורך דין המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, זאת על מנת לנסות ככל האפשר למנוע פגיע בזכויות המערער.

החלטת הטריבונל שבפניו מוגש הערעור לא מפרסם את החלטותיו באותו הרגע, אלא כעבור זמן קצר הוא מקבל תשובה מרשות הרישוי. בסמכות הוועדה לדחות את הערעור, לקבל אותו או להפנות את המערער לבדיקה נוספת מטעמה.

 

פניה לעורך דין

כאשר רישיונכם נשלל עקב סיבות רפואיות, דעו לכם שהיכולת שלכם להשפיע על ההחלטה כאזרחים מן השורה היא קטנה מאד ולרוב ללא תוצאות. לכן רצוי לפנות אל עורך דין מומחה בתחום על מנת לקבל את סל המוצרים הנכון שיאפשר לכם את קבלת הרישיון בחזרה.

  • הגשת ערעור – הגשת הערעור היא הליך משפטי בהתנהלותו, לכן מומלץ שעורך הדין יגיש אותו עבורכם.
  • קבלת חוות דעת מוסמכת – עורך הדין בהתאם לנתונים בתיק יפנה אתכם לקבלת חוות דעת רפואית שתעזור לכם בהגשת הערעור.
  • פניה אל הרשויות בצורה תקינה ונכונה – פניה בצורה לא תקנית, וללא הבנה של המצב עלולה לגרום לכם נזק רב. עורך הדין יעשה זאת בצורה מקצועית ואיכותית.
  • מניעת סיבוכים עתידיים – כפי שמציין המאמר, לדחיית הערעור יש משמעות רבה והשפעה על פעולות עתידיות אפשריות, עורך דין מוסמך יפעל עבורכם בצורה הגיונית ומושכלת.

הרישיון נפסל מסיבות רפואיות

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »