ניקוי חלונות בגובה מהו התהליך והאם יש לזה ביטוח

אחת המטלות היותר בבעייתיות, הן בבית והן בעסק, הינה ניקוי החלונות הפונים החוצה אל הרחוב. כל עובד ניקיון בכל מקום. עשוי להסתייג מעבודות הניקיון הספציפית הזאת. ככל שהמשרד או הבית נמצאים בקומה גבוהה יותר, כך הופכת פעולת הניקוי לקשה יותר ומורכבת. ואם בבתים פרטיים קיים קושי, הוא מתקיים על אחת כמה וכמה כשמדובר בבניינים גבוהים ומרובי חלונות הדורשים ניקוי יסודי מעת לעת. באילו בניינים נדרשות עבודות ניקוי חלונות בגובה? כיצד מתבצעות הפעולות הללו ומי אמון על הביצוע שלהן? מה מידת החשיפה של העובדים בתחום לסיכונים מקצועיים והאם יש ביטוח לעובדים בניקוי חלונות בגובה? בשורות להלן נעסוק בנושא שרבים מכירים, אבל רק מעטים מודעים לרמת הסיכון הגבוהה הטמונה בעיסוק במקצוע הזה.

מתי נדרשות עבודות ניקוי בגובה

הטכנולוגיה המודרנית אפשרה החל מסוף המאה התשע עשרה, וביתר שאת במהלך המאה העשרים, לבנות בניינים גבוהים מאד. עם זאת, בעת שהבניינים הללו נבנו לא נלקחה בחשבון העובדה שאי פעם בעתיד יהיה צורך לנקות אותם. במהלך השנים נמצאה הדרך הנכונה והמוצלחת ביותר לניקוי חלונות בגובה. הדרך האמורה היא גלישה בחבלים, מה שנהוג לקרוא לו בשם "סנפלינג". מדובר בתהליך מורכב, שבו נקשרים האנשים המתמחים בניקוי חלונות לנקודה גבוהה, וגולשים ממנה למטה, על מנת לנקות את כל החלונות בבניין מסוים הנמצאים בגבהים ולא ניתן להגיע אליהם בשום דרך אחרת.

נכון להיום מי שנעזרים בשירותי ניקיון בסנפלינג הם בתי מלון גבוהים, בנייני מגורים או גורדי שחקים אחרים. באופן עקרוני, המומחה לניקוי נקשר לחבל בקומה גבוהה, ומשתלשל ממנו כלפי מטה, תוך שהוא מנקה בדרך את כל החלונות הנמצאים בגזרה שנקבעה מראש עבורו. ניקוי חלונות בגובה מתבצע אך ורק במקומות שבהם לא קיימת אופציה אחרת לניקוי, או שניקיון בשיטות המסורתיות מהווה גורם סיכון משמעותי.

מי מבצע עבודות ניקיון בגובה

בדרך כלל, מי שמבצע עבודות ניקוי בגובה הם אנשים המתמחים בגלישה בחבלים, האנשים הללו אמונים על הבטיחות והביטחון, ואמורים לפעול על פי הנחיות כללים שמפרסם משרד התמ"ת מעת לעת, באשר לתחום העיסוק הספציפי הזה. באשר לחלק הביטוחי בעיסוק, כל חברה המעסיקה עובדים בניקוי בשיטות הללו, מחויבת לבטח אותם בכלל הביטוחים הנדרשים בעקבות הסיכונים יוצאי הדופן שהם לוקחים על עצמם. באשר לביטוחים הרגילים, כגון ביטוח פנסיוני, התנאים של העובדים בתחום זהים לתנאים של עובדים בכל תחום עיסוק אחר במשק. אם העובד מועסק בחברה על תקן פרילנסר, הוא אמור לדאוג לעצמו לביטוח, כולל ביטוח הנוגע לסיכונים המקצועיים הגבוהים שהוא נוטל על עצמו.

נכון לכתיבת שורות אלה, ניקוי חלונות בגובה באמצעות גולשי סנפלינג הוא הדרך הנוחה ביותר לביצוע המטלה, ואין חלופה למקצוע הזה. גם בעתיד הנראה לעין לא נראה שתפתח שיטה חלופית לניקוי חלונות הממוקמים בקומות הגבוהות של מגדלי מגורים.

מעוניינים להמשיך לקרוא בנושא – תחום וילונות ועיצוב הבית לחצו כאן.

 

אולי יעניין אותך גם

הפקת כנסים מקצועיים
בעלי מקצוע
הפקת כנסים מקצועיים – כל הדגשים 

כנסים מקצועיים הם אירועים בלתי נשכחים שעושים רושם רב על הנוכחים. הכנסים משמשים קרקע פורייה ללמידה, ליצירת קשרים ולעידוד חדשנות. בתכנון נכון וקפדני, מארגני הכנס

קרא עוד »
בדק בית
בעלי מקצוע
כמה אמור לעלות בדק בית?

בדק בית הוא שלב קריטי בתהליך רכישת הבית, המספק לקונים פוטנציאליים תובנות חשובות לגבי מצבו ושלמותו המבנית של הנכס. עם זאת, עלות בדק בית עשויה

קרא עוד »
גרביים מקצועיות
בעלי מקצוע
מה הם גרביים מקצועיות?

אוהבים לעשות ספורט, לרוץ ולרכב על אופניים אך סובלים שוב ושוב מכאבים בגיד אכילס, ברגליים ומשפשופים? יש לנו את הפתרון המושלם בשבילכם שכנראה לא ידעתם

קרא עוד »