נהיגה נגד כיוון התנועה

המשמעות המשפטית של נהיגה נגד כיוון התנועה עלולה להיות הגשת כתב אישום חמור.

עם זאת, התייעצות עם עורך דין תעבורה יכולה לעזור לזהות כשלים ראייתיים בתיק.

נסיעה נגד כיוון התנועה עלולה להתרחש בנסיבות שונות. כך למשל יש נהגים שבוחרים לנסוע נגד כיוון התנועה על מנת לקצר את הדרך או כדי להגיע מהר יותר אל היעד שלהם, לעומת נהגים שעושים את זה בכל כורחם ובגלל אירוע חירום, תקלה ברכב, חוסר ידיעה וכן הלאה.

בכל מקרה, החוק לא מקל ראש בעבירות של נהיגה נגד כיוון התנועה. כתוצאה מכך, המשמעות המשפטית של נהיגה נגד כיוון התנועה עלולה להיות הגשת כתב אישום חמור. לזה יש להוסיף נסיבות עוד יותר חמורות, שבהן נהיגה נגד כיוון התנועה גם גורמת לתאונת דרכים או חלילה לפגיעה בחיי אדם.

 

מה נאשמים יכולים לעשות?

התייעצות עם עורך דין תעבורה כמו יערית אוליאל היא דרך מעולה להתמודד עם כתב אישום בגין נהיגה נגד כיוון התנועה. בגלל יחס מחמיר של בתי המשפט אל עבירות מן הסוג הזה, צריך לערב את עורך הדין כמה שיותר מוקדם. בצורה כזו אפשר לבדוק האם קיימים כשלים ראייתיים בתיק, לגבש כתב הגנה מסודר ובמידת הצורך להשיג גם חוות דעת של מומחה בתעבורה.

מלבד כשלים ראייתיים, התפקיד של עורך הדין הוא להצביע על הנסיבות של המקרה באופן שיעלה בקנה אחד עם האינטרסים של הלקוחות שלו. אם למשל נהג שומר חוק נאלץ לסטות מהנתיב שלו בגלל שנהג אחר התפרץ אליו, יש מקום להוכיח את זה בבית המשפט כדי להקל או אפילו לבטל לגמרי את העונש.

 

מתי כדאי להישפט בגין נסיעה נגד כיוון התנועה?

אבל האמת היא שהגשת כתב אישום בגין נהיגה נגד כיוון התנועה מתרחשת בשלב מאוחר יחסית של התהליך. בזמן אמת, מה שקורה זה שהנהג שנעצר על ידי שוטר מקבל דוח ואף יכול לבחור האם להישפט.

אם למשל הנהג צבר הרבה נקודות עד אותו אירוע, סביר להניח שלא כדאי לו להישפט משום שיהיה לו קשה להתחמק מעונש. אבל אם ההיסטוריה של הנהג נקייה מעבירות או שהוא טוען שהשוטר סילף את הדוח ואת עובדות המקרה, משפט מסודר יכול להיות דרך מעולה להקל את העונש.

 

מה ההבדל מבחינת העונש?

לכל נהג שנאשם בעבירה של נהיגה נגד כיוון התנועה יש כמה אפשרויות לבחור מתוכן. אפשרות אחת היא לשלם את הדוח במועד הנקוב בו, אך למעשה להודות בביצוע העבירה ואף לספוג 6 נקודות בגין העבירה.

לעומת זאת, אפשרות אחרת היא לבקש להישפט ולתת לבית המשפט להכריע. אם בית המשפט מרשיע את הנהג, הוא רשאי לפסוק עונש חמור יותר. לכן, כדאי להתייעץ עם עורך דין ולקבל החלטה מסודרת ומבוססת.

 

כלי משפטי

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »