מה היא נהיגה בקלות ראש ומה העונש עליה?

קלות ראש מוגדרת במילון כהעדר אחריות וחוסר רצינות. נהיגה ללא רצינות ואחריות היא  נהיגה מסוכנת והחוק מתייחס אליה בפירוט בפקודת התעבורה. אנחנו מצפים מכל נהג שמתיישב מאחורי ההגה לזכור שהוא מפעיל כלי כבד וחזק במהירות רבה, ולכן, חשוב להתרכז בדרך ולא להתפתות להסחות דעת ולהפרעות שעלולות לגרום סכנה לנהג, לנוסעיו ולשאר המשתמשים בדרך.

 

מה זה אומר לנהוג בקלות ראש?

בפקודת התעבורה, מצוינת העבירה נהיגה בקלות ראש כעבירה חמורה והיא מתייחסת למגוון של מצבים ועבירות תנועה, המצביעים על נסיעה חסרת אחריות ורשלנית, תוך סיכון אחרים וזלזול בחוקי התנועה. נהיגה במהירות מופרזת, למשל, תחשב לנהיגה בקלות ראש אם נעשתה בשילוב עבירה נוספת, כמו מעבר מסוכן בין נתיבים.

נהיגה תחת השפעה של אלכוהול או של סמים מסוג אחר, נחשבת גם היא לנהיגה בקלות ראש וכמוה גם נהיגה בזמן פסילה או שלילה ונהיגה בניגוד להוראות תמרורים או רמזורים וגרימה לתאונת דרכים.

 

עונשים אפשריים

בשל העובדה שמדובר על עבירה חמורה, מתייחס החוק גם לענישה של עבריינים שנמצאו אשמים בנהיגה בקלות ראש. על פי החוק, העונש על עבירה כזו עלול להיות מאסר עד תקופה של שנתיים, קנס כספי או פסילה של רישיון הנהיגה לתקופת מינימום קצובה.

למשל, פסילת רישיון למשך מינימום חודשיים היא הענישה על מגוון עבירות של נהיגה בקלות ראש. במקרה של תאונת דרכים בה נגרם נזק, עולה תקופת המינימום לשלושה חודשים ואם מדובר על תאונה בה נגרמה חבלה, במהלך השנתיים שקדמו לעבירה נוספת של נהיגה בקלות ראש – נפסל הרישיון לתקופה של שנה.

 

אז מה עושים?

אם אתם מואשמים בנהיגה בקלות ראש או ברשלנות בנהיגה, הדבר החכם והאחראי לעשות הוא לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה בתחום התעבורה שיסייע לו בהתמודדות המשפטית. בין השאר יוכל עורך דין תעבורה ללמוד את התיק באופן מקצועי ולזהות בו ראיות או נסיבות שיוכלו להביא להפחתה באישום ולהסרת האיום בשלילה או במאסר ובמקרים מסוימים אפילו לזיכוי מוחלט של הנהג. עורך דין מקצועי יוכל לייעץ לכם מה לעשות בכל שלב בתהליך ויוכל לייצג אתכם היטב בבית המשפט.

 

לסיכום

נהיגה בקלות ראש היא נהיגה מסוכנת ורשלנית שעלולה או כבר גרמה לנזק ולחבלה לגוף או לרכוש. בהתאם לכך, מתייחסת המשטרה ומתייחס החוק לעבירות הנחשבות לנהיגה בקלות ראש ברצינות הראויה – רף הרשלנות נבדק ונבחן על ידי אנשי משטרה ומשפט ובנסיבות של סכנה לציבור, עלול העובר עבירה כזו להסתכן בעונש מאסר או מאסר על תנאי, בשלילת רישיון בפועל או על תנאי ובקנס גבוה.

כדי לצאת מבית המשפט עם פסק הדין הטוב ביותר האפשרי, כדאי ורצוי לפנות כבר בשלב מוקדם לעורך דין מומחה ולמצוא, ביחד איתו, את הדרך הטובה ביותר עבורו.

עונש נהיגה ללא פשרות

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »