מתי קובעים החמרת מצב בביטוח לאומי ואיך עובד התהליך

תושבים רבים בישראל מקבלים מהביטוח הלאומי קצבה שמאפשרת להם לחיות בכבוד. לא כל מקבלי הקצבאות יודעים שלעיתים, במצבים שבהם המצב שלהם מחמיר, הם עשויים לקבל הטבות נוספות שיקלו עליהם בהמשך החיים. מדובר במצב שנקרא "הליך החמרת מצב" וכדאי מאוד שתכירו אותו מקרוב. בשורות הבאות נציין בפניכם את כל המידע החיוני בנושא, כולל מתי קובעים את המצב הזה ומה צפוי לכם בהמשך ההליך.

 

רקע לכתיבת המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את כל המידע אודות הליך החמרת מצב בביטוח לאומי, ראוי שנציין בפניכם מי סייעו לנו בכתיבת המדריך הנוכחי. כדי שנוכל להציג בפניכם את כל המידע הרלוונטי ביותר, פנינו אל גורמים שונים שבקיאים בתחום זה. מדובר בעיקר בעובדים סוציאליים ומשפטנים שמסייעים בעיקר לאנשים מבוגרים בכל הנוגע להתנהלות בירוקרטית. כאשר אחד התחומים שהם בקיאים בהם הוא ביטוח לאומי.

 

אז מתי קובעים הליך של החמרת מצב?

יש מי שסוברים כי המוסד לביטוח לאומי מקבל מידע רפואי אודותיכם, אך מדובר בעניין שגוי לחלוטין. אם המצב שלכם הוחמר, אתם אלו שצריכים להגיש את הבקשה לביטוח הלאומי כדי ליידע אותו על השינוי במצבכם. ראוי לציין כי ההחמרה במצב שלכם יכולה לבוא לידי ביטוי בעקבות אחד או יותר מהמצבים הבאים שבגללם אתם זכאים בתקופה האחרונה לקצבה:

  • תאונת עבודה שעברתם בעבר
  • תאונת דרכים שאירעה לכם בעבר
  • מקרה שאירע לכם בעקבות רשלנות רפואית בעבר

אם המצב שלכם הוחמר, עליכם למלא טופס שנקרא הגשת החמרת מצב ביטוח לאומי.

 

איך עובד הליך החמרת המצב?

כעת, ידוע לכם כי אתם אלו שצריכים לעדכן את המוסד לביטוח לאומי אודות ההחמרה במצבכם. כך שבשלב זה, אתם צריכים להחזיק בטופס שמילאתם לאחר שקראתם את הפסקה הקודמת ולשלוח אותו בצירוף מסמכים שמוכיחים את ההחמרה במצב, אל משרדי הביטוח הלאומי שאליהם אתם משויכים.

 

מומלץ להסתייע בעורך דין בשלב זה

חשוב מאוד להסתייע בעורך דין מומלץ שבקיא בנזיקין. מדובר בעו"ד שילווה אתכם בהליך מילוי הטופס ובהוספת הטפסים הדרושים. שכן, עורך הדין בקיא בתחום והוא ידע להגיד לכם אילו טפסים דרושים במצבכם. הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו בפנינו כי הם נתקלו לא פעם במקרים שבהם אנשים הגישו בקשה להחמרת מצב בביטוח הלאומי אך הם לא צירפו מסמכים מסוימים שבסופו של דבר, גרמו להם לקבל פיצויים נוספים נמוכים יותר בעקבות החמרת המצב או שהם לא קיבלו פיצויים נוספים כלל.

 

כמה מילים לסיום המדריך

רגע לפני שהמדריך מסתיים, אנו רוצים להודות לגורמים שסייעו לנו בכתיבתו. בזכותם, אתם יכולים לדעת כעת מתי קובעים החמרת מצב בביטוח לאומי ומה עליכם לעשות כדי לשנע את התהליך ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם. בהזדמנות זו, נאחל לכם שתרגישו טוב ושמצבכם הרפואי ו\או הנפשי יוטב.

פטיש וספר

 

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »