מתי צריך לנסר בטון והאם כדאי לעשות זאת לבד?

הבטון הוא אחד מחומרי הבנייה היעילים והוורסטיליים ביותר, והוא מהווה את הבסיס, תרתי משמע, של רבים מהפרויקטים המודרניים.

לעיתים יש צורך לנסר בטון כדי להתאימו לצרכים שלנו.

אבל האם ניתן וכדאי לעשות זאת לבד?

בבטון ניתן להשתמש כמעט בכל סוג של פרויקט ובכל סדר גודל – מהגדולים שבבניינים ועד ליציקת רחבה בחצר שלנו. הבטון הוא חומר בנייה גמיש מאוד בשל היכולת ליצוק אותו לצורות מוכנות, ובשל העובדה שניתן לנסרו למגוון רחב עוד יותר של צורות, ובכך להתאימו כמעט לכל שימוש. אבל מתי צריך לנסר בטון, ומה המחיר של הזמנת שירות זה? למידע נוסף על האחרון, חפשו: ניסור בטון מחיר.

 

בטון – לא רק קיר סגור

אחת הסיבות העיקריות לנסר בטון היא הצורך לפתוח חלון או דלת בקיר בטון, או בכדי לפתוח תקרה או רצפה מבטון עבור פתח למדרגות. ניסור הבטון נעשה לרוב תוך כדי שימוש בדיסק או מסור המצופים ביהלום. היהלום, הקשה שבאבנים, מאפשר למסור לחתוך דרך הבטון הקשוח. בישראל יש בתים רבים מאוד שנבנו כמעט לחלוטין מבטון, וברבים מהבתים החדשים יש חלקים נרחבים שעשויים ממנו. העובדה שהבטון נפוץ כל כך בבנייה הופכת את הצורך לפתוח פתחים בו ליעילה ביותר, ואת שירותי ניסור הבטון לנחוצים מאוד.

 

אבל למה לא לעשות את זה לבד?

ניסור בטון, למרות נחיצותו הגדולה, הוא לא דבר שכדאי לעשות בעצמנו ללא עזרת ממוחה.  הכלים הדרושים לפעולת ניסור הבטון, ממסור היהלום ועד לאמצעים ההידראוליים הנחוצים לשמור על המסור מלהתחמם יתר על המידה, אינם פשוטים כלל לתפעול. המסורים הם כלים חשמליים הפועלים במהירויות גבוהות ביותר, ותאונה בשימוש בהם יכול להוביל לפגיעה קשה.

גם השבבים המתפזרים מהבטון תוך כדי ניסורו מסוכנים מאוד, ויש צורך בציוד מגן ראוי כדי להגן על המנסר מפגיעה, ובפרט בעיניים. לאדם הממוצע חסרים הכלים, הניסיון וציוד המגן הדרוש, ועל כן יש להימנע  מלנסר בטון לבד.

 

קראו למומחה

הצורך במומחה לניסור בטון ברור, אך במי כדאי לבחור, וכמה צריך לשלם? ראשית, חובה לבחור בחברה לניסור בטון המחזיקה באישורים המתאימים והיא בעלת הניסיון הדרוש. יש לשים לב גם כמובן שהחברה בה בחרתם עובדת באזור שלכם בארץ. בקשו לראות דוגמאות עבודה והמלצות – חברות איכותיות יחזיקו בתיקי עבודה מסודרים.

 

והמחיר?

התשלום עבור העבודה יחשוב לרוב על פי מספר פרמטרים:

  • נגישות ומורכבות העבודה: אם ישנם גורמים המסבכים את העבודה, המחיר יעלה
  • גודל העבודה: ככל שהעבודה גדולה יותר, כך המחיר לכל ניסור יורד סך הכל

יתכן ויהיו פרמטרים נוספים לעבודה שלכם – שימו לב שאתם מקבלים הצעת מחיר מסודרת.

 

ניסור בטון – לכו על בטוח

לסיכום, אם ברצונכם לנסר בטון, יש לשים לב לקרוא למומחה, לקבל הצעת מחיר טובה והכי חשוב, לא לנסר לבד. בהצלחה בפרויקט!

 

מסור חשמלי

אולי יעניין אותך גם

הפקת כנסים מקצועיים
בעלי מקצוע
הפקת כנסים מקצועיים – כל הדגשים 

כנסים מקצועיים הם אירועים בלתי נשכחים שעושים רושם רב על הנוכחים. הכנסים משמשים קרקע פורייה ללמידה, ליצירת קשרים ולעידוד חדשנות. בתכנון נכון וקפדני, מארגני הכנס

קרא עוד »
בדק בית
בעלי מקצוע
כמה אמור לעלות בדק בית?

בדק בית הוא שלב קריטי בתהליך רכישת הבית, המספק לקונים פוטנציאליים תובנות חשובות לגבי מצבו ושלמותו המבנית של הנכס. עם זאת, עלות בדק בית עשויה

קרא עוד »
גרביים מקצועיות
בעלי מקצוע
מה הם גרביים מקצועיות?

אוהבים לעשות ספורט, לרוץ ולרכב על אופניים אך סובלים שוב ושוב מכאבים בגיד אכילס, ברגליים ומשפשופים? יש לנו את הפתרון המושלם בשבילכם שכנראה לא ידעתם

קרא עוד »