מקומות שלא כדאי לפספס בבירת איטליה

פיצה, פסטות, יין וג'לטו מצוין – אין על איטליה בעולם כולו! ללא ספק היעד שזוכה לתואר הנכסף "המטבח האהוב ביותר" ובצדק, שמו של המטבח האיטלקי הולך לפניו ומדובר במעצמה קולינרית שאין לה מתחרים.

ואומנם הדרך לליבנו עוברת דרך הקיבה, אך איטליה זוכה לפופולאריות רבה בקרב תיירים מרחבי העולם גם בזכות היותה יעד מושלם לכל סוג של חופשה שניתן לחלום עליו – נופש אורבני באחת הערים הגדולות, חופשה מסורתית בין עיירות וכפרים עתיקים ואף טיולי תרמילאים למטיבי לכת – כל אלו בנמצא במרחק של כ-5 שעות טיסה מישראל.

 

עיר הבירה – הדובדבן שבקצפת

אם בחופשות אורבניות עסקינן, אחד היעדים המומלצים ביותר לחופשה מסוג זה היא עיר הבירה של ארץ המגף, הלא היא רומא היפהפייה אשר מתאימה לטיולי משפחות, חופשה זוגית רומנטית ואף מתאימה למטיילים המגיעים אליה בגפם ופוגשים בה חברים למסע מרחבי העולם כולו. יש בעיר רומא מלונות במנעד רחב מאוד של מחירים ואיכות כך שהיא תתאים לכל הרכב ולכל תקציב.

אחרי שביררתם איך להגיע משדה התעופה ברומא למלון, תוכלו להנות בעיר משפע של אטרקציות מכל סוג ומין שינעימו את זמנכם וימלאו את יומכם במה שרק תרצו – מסעדות ובתי קפה, מוזיאונים, אתרי מורשת ותרבות, פארקים ירוקים, נופים מרהיבים, מרכזי קניות הומי אדם, תערוכות, שווקים ועוד ועוד.
למעשה, האטרקציות ברומא הן כה רבות כך שבהינתן זמן מוגבל ביעד, ככל הנראה לא תספיקו להנות מכולן ולכן ההמלצה הטובה ביותר היא לתכנן את זמנכם בהתאם ולרכוש כרטיסים מבעוד מועד על מנת לחסוך את התורים הארוכים.

 

מקומות בעיר ששווה להכיר מקרוב

  • מזרקת טרווי – מזרקה עתיקה מתקופת הבארוק אשר נחשבות למזרקה היפה ביותר ברומא וגם הידועה ביותר מבין המזרקות הרבות בה. המזרקה מהמאה ה-18 מעוטרת בפסלים ואת המקום אופף קסם מיוחד הקשור לפולקלור המקומי לפיו מי שישליך למי המזרקה מטבע באופן מסורתי עוד ישוב לבקר בעיר היפה.
  • המדרגות הספרדיות – המדרגות אשר ניבנו במאה ה-18 מהוות נקודת מפגש לסיורים רבים בעיר ונחשבים לאחת האטרקציות הפופולאריות והפוטוגניות ביותר. הן מככבות בסרטים רומנטיים ומי מכם שיכתת רגליו עד למרום גרם המדרגות יזכה להנות מנוף מרהיב.
  • הקולוסיאום – במרכזה של העיר שוכן לו אמפיתאטרון עתיק שהשתמר עם השנים ומספר באופן אותנטי את עברה המרתק של העיר, קרבות הגלדיאטורים שנערכו בה וההיסטוריה המורכבת שלה.
  • בזיליקת פטרוס הקדוש – מבנה ארכיטקטוני מרשים ביופיו בעל כיפה מפורסמת, אשר נמצא בקריית הותיקן ומהווה אחד ממוקדי התיירות הפופולאריים ביותר. זהו אתר צליינות חשוב ביותר בעולם הנצרות בו נקברו פטרוס הקדוש ואפיפיורים רבים.
  • הפנתאון – אתר בעל חשיבות דתית אשר נחשב למרהיב ביופיו ומפורסם בזכות מבנה ארכיטקטוני מיוחד במינו אליו נוהרים מדי שנה מיליוני תיירים כדי להנות מיופיו.
  • פיאצה נבונה – אחת הכיכרות הידועות והמרכזיות ביותר בעיר אשר זוכה לתהילה בזכות עיצוב מרשים בסגנון הבארוק שתוכנן על ידי מיטב האדריכלים של אותה התקופה. הכיכר מחברת את רחובותיה הראשיים של העיר.
  • הגנים של הוותיקן – גנים קסומים מהמאה ה-13 בהם צמחיה מטופחת, טרסות מעוצבות, פסלים, מזרקות ובעלי כנף מקומיים. זהו מקום נפלא להעביר בו מספר שעות כשמזג האוויר מאיר פנים, או להנות משלל צבעים וריחות בעת עונות המעבר.
  • שוק פורטה פורטזה – קילומטר וחצי של של דוכנים בהם המקומיים מציעים את מרכולתם מדי יום ראשון. בשוק תמצאו ביגוד, עתיקות ופיצ'פקעס וזוהי הזדמנות נפלאה לרכוש מזכרת ייחודית ליקרים לכם טרם שובכם הביתה.

רומא

אולי יעניין אותך גם

סיור בולענים בים המלח
תיירות
מה תלמדו בסיור בולענים בים המלח

ים המלח הוא פלא טבע ייחודי הידוע בתכולת המלח הגבוהה שלו ובתכונותיו הטיפוליות. אבל מעבר לסגולות הריפוי המפורסמות שלו, האזור מכיל גם תצורות גיאולוגיות מרתקות

קרא עוד »
מלון בברלין
תיירות
5 טיפים לבחירת מלון בברלין?

ברלין היא אחת הערים הכי ידידותיות ומסבירות פנים לתיירים וככזו היא נמנית בין מוקדי התרבות והנופש הכי פופולריים ברחבי אירופה. מתכננים חופשה בברלין וטרם בחרתם

קרא עוד »