מס ירושה ומס עיזבון בארה"ב

המיסוי בארצות הברית, לרוב אינו עולם שמוכר לנו ופשוט להבנה, ולכן רבים בוחרים להיעזר בחברות שונות המסדירות עבורכם את המיסוי ומגישות את הטפסים הנדרשים. גם מיסוי בנוגע למס ירושה ומס עיזבון, הוא עניין מסועף שכדאי לבדוק  ולהכיר מכיוון ומדובר במס שעלול להיות גבוה ורלוונטי עבורכם במידה ונדרשתם לשלמו. כדי לוודא שאתם מצייתים לכללי המיסוי ומבינים את הזכויות שלכם, לפניכם הכל על מס ירושה ומס עיזבון בארה"ב.

 

מה הוא מס ירושה בארצות הברית?

מס ירושה בארה"ב נגבה לאחר כל ירושה, עזבון ופטירה שחלה בשטח ארצות הברית (הן לאזרחי ארצות הברית והן לתושבים זרים). מס הירושה בארצות הברית נחשב למס גבוה במיוחד וחריג בגובהו, ולכן חשוב להכירו ולהתכונן אליו כאשר ישנו יקר לנו שחי בארצות הברית וכאשר ישנה איזו התמודדות עם ירושה בארצות הברית. מס הירושה בארצות הברית נקבע בהתאם למצבו הפיננסי הפרטני של כל יורש ובאופן אינדיבידואלי ופרטני. המס יכול לנוע בין כשני עשרות אחוזים לארבע עשרות אחוזים והוא מחושב עבור כל יורש באופן אישי.

 

מה הוא מס עזבון בארצות הברית ומה ההבדל ממס ירושה?

מס עיזבון בארצות הברית הנו גם כן מס שארצות הברית דורשת מעיזבון הנפטר בשטח הארצות הברית, אך הוא מס השונה לחלוטין ממס ירושה וכדאי להכיר בהבדלים. בעוד ומס ירושה מוטל על היורשים של הנפטר באופן ספציפי המותאם למצבם הפיננסי, לכמות הנכסים שלהם וכדומה – מס עזבון הוא מס שיוטל על הנכסים של הנפטר, בלי קשר ליורשיו ולמחזיקים העתידיים שלו.

 

איך משפיע מס הירושה על אזרחי ישראל?

אמרנו שמס הירושה המוטל על היורש, מחושב עבור כל יורש באופן ספציפי ושונה ובהתאם להגשת דוח המדווח על הנכסים, ההכנסות והמצב הפיננסי של כל יורש – עם זאת החוק פונה באופן שונה לאזרח אמריקני, ולאזרח ישראלי. בעוד ואזרח אמריקני יידרש לפרט בדיווחו למען חישוב מס הירושה החל עליו את כלל הנכסים, ההכנסות והמצב הפיננסי שלו בארצות הברית וגם מחוצה לה – אזרח ישראלי יידרש לדיווח הנכסים והמצב הכלכלי שלו בתחומי ארצות הברית בלבד, וכל כמובן להידרש בהתאם למס ירושה נמוך יותר בהתאם.

 

כיצד לחשב את מס הירושה ולדווח עליו?

כל ההתנהלות הפרקטית מול הרשויות, יכולה להיות קשה ומסובכת להבנה ולתפעול, ובמקרים של עיזבון וירושה מארצות הברית, רבם יבחרו בחברה המתמחה במיסוי אמריקאי, עבור טיפול מקצועי ומיטבי בירושה. עם זאת, ניתן על ידי מחקר לבצע את הבירוקרטיה האמריקנית הזו באופן עצמאי. לאחר דיווח על מס הירושה, ומילוי הנכסים והמצב הפיננסי שלכם בארצות הברית, יחושב מס הירושה הנדרש מכם, ותוכלו לשלם אותו בהתאם. מס הירושה ידוע כקשה לחישוב מאחר וקריטריונים רבים באים בחשבון בחישובו, אך ככלל מדובר במס שנע בין כ- 17 ל- 40 אחוזים משווי הירושה.

מַס

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »