מספר טיפים לכתיבת ברכה אישית ומרגשת לכל אירוע

ברכה אישית ומרגשת יכולה לשדרג כל מתנה ולהעצים אותה. לכתוב ברכה מרגשת היא מלאכה לא פשוטה בכלל והיא צריכה לקלוע לרגשות של בעל השמחה או מי שחוגג את אותו האירוע וגם להתאים לטיב מערכת היחסים והקשר שבין הכותב למושא הכתיבה. רבים מוצאים את עצמם חסרי השראה ומשרבטים ברכה גנרית. במאמר זה נציג ארבעה טיפים לכתיבת ברכה אישית ומרגשת לכל אירוע.

 

טיפ מספר 1 – תחשבו לפני

הטיפ הראשון שלנו לכתיבה אישית ומרגשת הוא קודם כל לחשוב ולשחק עם טיוטה ראשונית ורק לאחר שהברכה מוכנה, לכתוב אותה על כרטיס הברכה.  כדברי חז"ל, דברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב. נסו להיות כנים, כיצד אתם חשים כלפי מי שאתם מברכים אותו והוציאו את מחשבותיכם ורגשותיכם על הטיוטה. עוד על ברכות מרגשות ראו את אתר הברכות השלם.

 

טיפ מספר 2 – שלבו שירים

כמעט לכל אחד יש סגנון מוזיקה מועדף ואמן אהוב. הכנסת שיר עם מילים בעלות משמעות רגשית לברכה יכולה לגעת במקומות העמוקים ביותר של מושא הברכה. שילוב של ציטוט או שיר של אמן אהוב על מי שמיועדת לו הברכה תעיד גם על רמת ההיכרות. גם אם אינכם מכירים מוזיקלית את הטעם של מי שאתם כותבים עבורו את הברכה, עשו שימוש בשירים המרגשים אתכם לניסוח ברכה.

 

טיפ מספר 3 – ציטוטים

בספר קהלת כרב נכתב שאין חדש תחת השמש. במקרים רבים את מה שברצונכם לומר אמרו גדולים ממכם בעבר במילים מושלמות. לכן הטיפ השלישי שלנו לכתיבת ברכה מרגשת ואישית הוא לשלב ציטוטים בעלי משמעות, תוך ציון המקור. ישנם אתרים שונים המציעים ציטוטים בנושאים ספציפיים וניתן למצוא בקלות מגוון ציטוטים גם בויקיציטוט.

חשוב להתאים את הציטוט הנכון למושא הברכה והמאורע והדבר יכול לדרוש לא מעט זמן וחשיבה. עם זאת הציטוט הנכון יכול להוסיף לכל ברכה ערך מוסף. הציטוט מאפשר גם להתוות את הלך הרוח של הברכה כולה וממנו ניתן לפתח גם מסר מורכב יותר עם רמיזות, כפל משמעות או התפלפלויות.

 

טיפ מספר 4 – ציינו מאורע משותף

הטיפ הרביעי שלנו לכתיבת ברכה אישית ומרגשת הוא לשלב בברכה שלכם זיכרון משמח שחלקתם יחד עם מושא הברכה. הדבר יכול להיות חוויה משמעותית או אנקדוטה משעשעת שמשקפת את האדם, כפי שאתם מכירים, מחבבים ואוהבים אותו. הדבר יסייע לכם להגדיר גם את טיב מערכת היחסים בינכם ולמצוא את שאר המילים הדרושות לכתיבה של ברכה מרגשת.

 

ברכה עם מבנה מסודר

לסיכום הנושא, במאמר זה התמקדנו בנושא של כתיבת ברכה אישית ומרגשת, כך שתתאים לכל אירוע. ארבעת הטיפים שהצגנו הם, לחשוב לפני, לשלב שיר אהוב, להביא ציטוט רלוונטי ולציין זיכרון משותף. מעבר לכך, חשוב בכתיבת כל ברכה לשמור על מבנה ברכה מסודר. להתחיל עם ציון הסיבה שלשמה התכנסתם, להמשיך עם התוכן של המסר שלכם ולסיים באיחולים.

ברכה מרגשת

אולי יעניין אותך גם

מתוקים
אירועים
מגשי אירוח חלבי – עולם שלם ומגוון

החברה הישראלית עברה הרבה תהפוכות בעשורים האחרונים ואחד מהדברים המהותיים ביותר שהשתנו במדינתנו זה ההיצע והמבחר שיש לנו. אם בעבר היינו הולכים למכולת והיינו צריכים

קרא עוד »