מיסים לעולים חדשים

מדינת ישראל היא מדינה שאליה מגיעים עשרות אלפי עולים חדשים מדי שנה ושנה. העולים החדשים מגיעים אלינו מכל מיני מדינות בעולם – רוסיה, ארצות הברית, אוקראינה, ארגנטינה, צרפת ועוד, והם מגיעים לכאן עם תקוות חדשות בלב ושאיפה לעתיד טוב יותר להם ולבני המשפחה שלהם.

כמובן שכמו שקיימות לא מעט חובות לעולים החדשים, הם זכאים לקבלת לא מעט זכויות שיוכלו להקל עליהם בשנים הראשונות שבהן הם משתלבים באוכלוסיה ובמדינה. מיסים לעולים חדשים הם נושא שצריך להכיר מקרוב, ואם אתם או מי מהקרובים שלכם הם עולים חדשים – המאמר הקרוב הוא בדיוק בשבילכם.

 

מיסים לעולים חדשים – מה חשוב לדעת?

אז נכון, המיסים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו. אנחנו משלמים מיסים עבור כל מוצר שאנחנו קונים, בכל תלוש משכורת ובמעמדות נוספים. אולי עבור חלק מאיתנו תשלומי המיסים הם ברורים לחלוטין, אבל עולים חדשים שמגיעים לארץ לא ממש יודעים איך "לאכול" את העניין הזה.

קורה כאן מצב שהעולים החדשים צריכים להסתגל ולהתרגל לחיים החדשים שלהם במדינה החדשה – מדינת ישראל, ולכן המדינה מנסה להקל עליהם איפה שרק אפשר. בין היתר, מיסים לעולים חדשים באים במטרה להצליח להפוך את ההסתגלות שלהם לקצת יותר פשוטה.

 

איך עובד הנושא של מיסים לעולים חדשים?

אז לא, אנחנו ממש לא רוצים שתקפצו מעל הפופיק ותחשבו דברים לא נכונים – עולים חדשים צריכים לשלם מיסים בדיוק כמו כלל האזרחים במדינת ישראל. אז איפה הקאצ'? פשוט מאוד – הם מקבלים נקודות זיכוי, שמפחיתות את תשלומי המיסים שלהם.

מיסים לעולים חדשים עובדים בצורה הבאה: העולים החדשים מקבלים נקודות זיכוי יחסיות לשלב העלייה שלהם. למשל, מרגע שעלו לארץ, יהיו זכאים העולים החדשים לרבע נקודת זיכוי בשווי של כ-654 ש"ח מדי חודש, למשך תקופה של 18 חודשים.

לאחר מכן, במשך 12 חודשים נוספים יהיו זכאים העולים החדשים לשישית נקודת זיכוי, בשווי של כ-436 ש"ח מדי חודש, ואילו ב-12 החודשים שיגיעו אחריהם – יהיו זכאים העולים החדשים לקבלת 1/12 נקודת זיכוי, בשווי של כ-218 ש"ח מדי חודש.

 

לא ידעתם איך עובדים מיסים לעולים חדשים? אל דאגה – זה לא מאוחר מדי

לא מעט עולים חדשים מפספסים את העובדה שהם זכאים לקבלת נקודות הזיכוי, ולכן הם משלמים את המיסים במלואם. במקום לבכות על חלב שנשפך, חשוב להבין שיש היום לא מעט דרכים על מנת להתמודד עם העניין הזה, ולקבל את כספי המיסים העודפים ששילמתם בחזרה. איך? פשוט מאוד – באמצעות פלטפורמות שונות של החזרי מס.

הפלטפורמות המדוברות של החזרי המס נועדו להשיב את הכספים למי ששילם אותם ללא כל צורך, ואם גם אתם חושבים שמגיע לכם לקבל כסף בחזרה, זה הזמן שלכם לבדוק את העניין הזה. פרטים באתר:  Taxes-Refund, שיהיה לכם המון בהצלחה!

מחשבון ומטבעות

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »