מה ניתן לעשות אם קיבלתי דו"ח שווא על מהירות מופרזת?

בשנים האחרונות התרחב משמעותית השימוש בשלל אמצעים טכנולוגיים למדידת מהירות נסיעת רכבים בכבישי הארץ. אמצעים אלו מסייעים רבות ביצירת הרתעה ובמניעה של עבירות תנועה במהירות מופרזת, אך בלא מעט מקרים, הם גם מספקים תוצאה שגויה או מוטעית ועלולים להוביל לקבלת דו״ח שווא. איך מתמודדים עם דו״חות שווא על מהירות מופרזת? על כך בכתבה הבאה.

 

דו״ח מהירות מופרזת – איך מודדים את זה בכלל?

חשוב להבין, כי קיים קשר ישיר בין אופן מדידת המהירות לאפשרות שאותה מדידה הייתה שגויה, ולכן גם לסיכויים לבטל או להפחית את הקנס אשר הוטל בדו״ח. היום, ישנם שלושה כלים עיקריים בידי המשטרה לביצוע של מדידות מהירות בכביש. הכלי הראשון והמוכר ביותר הוא מצלמות המהירות. מצלמות אלו עבור שדרוג בשנים האחרונות וכיום הן חזרו לשימוש בידי המשטרה. המצלמה מבוססת על שני פסים מגנטיים המותקנים מתחת לכביש ובכך בעצם מאפשרים את מדידת המהירות של כלי הרכב הנוסעים. אם נמדדה נסיעה במהירות מופרזת, המצלמה תצלם את הרכב הנוסע ויועבר דו״ח לבעל הרכב.

אמצעים נוספים אשר משמשים את המשטרה למדידת מהירות הם אמצעים המופעלים בידי שוטר בשטח – הממל״ז והדבורה. ממל״ז הוא אותו אקדח לייזר המשמש שוטרים למדידת מהירות באמצעות שליחת קרן לייזר אל הרכב הנוסע ומדידת זמן החזרה של הקרן אל האקדח. הדבורה היא כלי מבוסס מכ״מ המותקן בתוך הניידת ומאפשר מדידת מהירות של הרכבים הנוסעים סביב הניידת, גם כאשר הניידת בתנועה וגם כאשר היא עוצרת.

כל האמצעים האלו אמנם יעילים אך בלא מעט מקרים מספקים תוצאות שגויות מסיבות שונות. על כן, בכל קבלת דו״ח תנועה, חשוב מאוד לקבל את הראיות מכלי המדידה המתאים וכן להתייעץ עם עורך דין תעבורה לגבי היכולת לערער על אותן ראיות.

 

איך מערערים על דו״ח מהירות מופרזת שגוי?

לרוב, הדרך הטובה ביותר לערער על דו״ח מהירות מופרזת תהיה באמצעות הטלת ספק בנכונות המדידה של מכמונת המהירות. ישנם גורמים רבים אשר עשויים לגרום להופעת תוצאה שגויה במכשיר. החל מכיול לא נכון או אי ביצוע כיול בתחילת יום העבודה, שימוש בממל״ז דרך שמשת הרכב, קיומם של קווי מתח גבוה או פסי רכבת בקרבת מקום או חוסר שמירה על קשר עין לאורך המדידה. באמצעות קבלת תוצאות המדידה, ניתן לבחון האם המדידה אכן בוצעה כנדרש ובמקרים שלא אפשר לערער על נכונות המדידה ולבטל את הדו״ח.

 

אפשרויות נוספות להתמודדות עם דו״ח שווא

מלבד ערעור על נכונות המדידה קיימות אפשרויות נוספות להתמודדות עם דוחות מהירות שגויים. במקרים מסוימים הדו״ח יישלח אל בעל הרכב למרות שהוא לא זה שנהג ברכב בזמן ביצוע העבירה. במקרים כאלו ניתן לבצע העברה של הדו״ח אל הנהג שאכן ביצע את העבירה. אפשרות נוספות קיימת במקרים בהם הרכב צולם ליד רכבים אחרים ועל כן לא ניתן לדעת בוודאות מי מהרכבים הוא זה שביצע את העבירה.

 

מהירות מופרזת

אולי יעניין אותך גם

אוטו
רכב
מימון רכב לפרטיים

אנשים חכמים יודעים שהדרך הנוחה ביותר לקנות רכב היא באמצעות אפשרות של מימון לפרטיים. אם אתם רוצים לפעול בדרך שחכמים פועלים, אתם צריכים לקרוא בעיון

קרא עוד »