מה לומדים בתואר לחינוך ואילו מסלולים ניתן לבחור

כולנו לפחות פעם אחת בחיים שלנו שמענו את המילה חינוך בהקשרים מסוימים, וכל אחד מאתנו יודע מיהו מורה ומחנך בבתי הספר.

מקצוע החינוך הוא אחד המקצועות החשובים ביותר שקיימים, מאחר והוא עוסק בתקשורת עם אנשים (בעיקר ילדים ונוער) והוא מאתגר, מלמד וקשה בהחלט.

בתואר לחינוך לומדים דברים רבים, וישנם גם מסלולים מעניינים ומעמיקים שעליהם נרחיב.

 

חינוך מיוחד – זהו בהחלט אתגר

המסלול של החינוך המיוחד מתייחס לילדים בגילאי 3-21 אשר יש להם אוטיזם, פיגור שכלי, בעיות קשב וריכוז ברמה גבוהה ועוד. זהו מסלול מאתגר במיוחד, שכן רק אנשים סובלניים ואמפתיים יצליחו להתשלב בו כמו שצריך. במסלול זה לומדים על טיפול דרך בעלי חיים, שיתוק מוחין, אבחונים פסיכולוגים, ילדים בסיכון והפרעות התנהגותיות ורגשיות מסוימות. זהו מסלול בחירה מאוד פופולרי ורבים מהסטודנטים בוחרים בו מאחר והוא קשה, אך מספק במידה גבוהה יותר.

 

המסלול לקידום נוער – שונה ומיוחד

בעידן של היום יש אלפי בני נוער במצוקה במדינה, שאין להם את המענה הראוי מהמדינה. לשם זאת מתגייסים הסטודנטים הלומדים את מסלול קידום הנוער, שבו לומדים על סוציולוגיה, פסיכולוגיה, אנתרופולוגיה וגישות טיפוליות שונות. כל מהותו של המסלול הוא התמקדות בנוער בסיכון ונוער קשה יום שאינו מצליח לתפקד ולהשתלב מבחינה חברתית ואישית כהוגן. הסטודנטים ילמדו שיטות טיפול, ואיך להתאים את גישותיהם הטיפוליות לכל נער באופן שונה כך שזה יותאם לו ברמה האישית ביותר.

 

בית הספר היסודי – מקצוע מאוד אישי

בתי הספר היסודיים בארץ הם לילדים מגיל 6-12. הילד פוגש לראשונה בחייו את השולחן וכסא הלימודים, וכמו כן את הספרים והמחברות. זוהי תקופה מאוד בונה בחיים שלו, ודווקא שם הוא מתפתח בצורה חזקה שלא כמו במהלך חייו המאוחרים יותר. טווח הגילאים הזה חשוב ביותר, וכשאתם חושבים על תואר בחינוך זהו למעשה הקורס הכי מעניין לעשות. תצטרכו להיות קשובים, לשים לב לשינויים אצל הילדים מאחר והם משקפים בגילאים אלו היטב את רגשותיהם, להיות רגישים ואמפתיים כלפיהם.

 

חינוך על יסודי – קשה אך מספק

אין מה לדבר, חינוך על יסודי הוא בהחלט אתגר גדול של הרבה אנשי חינוך בישראל. מדובר בבני נוער בכל המינים והסוגים, בגיל ההתבגרות, כשכל מה שמעניין אותם זה בעיקר הם עצמם והחברים שלהם, קשה מאוד למקד ולרכז אותם, במיוחד בדור הסמרטפונים והאפליקציות החברתיות השונות. חינוך על יסודי מעניין מאוד, לומדים במסלול זה סוגי טיפול פסיכולוגי בגיל ההתבגרות, אסטרטגיות למידה לאוכלוסיה מאתגרת ועוד המון.

 

התואר בחינוך יעלה לנו חיוך

כמו שהובהר, התואר בחינוך הוא בהחלט מעדן. הוא נוגע לכל הדברים המעניינים באמת, גישות בפסיכולוגיה, דרכי טיפול, והוא גם מלמד אותנו כבני אדם איך להתייחס יותר טוב כלפי עצמנו, כלפי הסביבה שלנו והחשוב מכל – כלפי הילדים שלנו עכשיו או בעתיד.

תעודה

 

אולי יעניין אותך גם

איך בוחרים קייטנה לילדים?
לימודים
איך בוחרים קייטנה לילדים?

בחירה של קייטנה עבור הילדים הינה עניין שמצריך היכרות בסיסית עם פרמטרים שונים. שכן, כל אחד רוצה להיות בטוח שהוא רושם את הילד שלו לקייטנה

קרא עוד »