מה לומדים בקורס סופר סתם ואפה ניתן לממש זאת?

יש לך שאלות בנוגע לקורס סופר סתם? מתעניין במיומנויות הנדרשות לקבלה לקורס, בתוכן הקורס ובהישגים אליהם תגיע בזכות קורס איכותי? הגעת למקום הנכון – הפרטים לפניך.

 

להיות סופר סתם

מדובר במקצוע חשוב ומכובד ביותר, שכן סופר הסתם עוסק בכתיבה קדושה באופן יומיומי. תפקיד זה דורש יראת כבוד, וציפייה שסופר הסתם יהיה בעל תחושת מסירות ואחריות, מצוינות ודבקות במטרתו. שליחותו של סופר הסתם מתבטאת בתרומתו להעברת התורה של העם היהודי מדור לדור, ועל מנת להצליח במטרה זו יש לעבור קורס סופר סתם איכותי ומקצועי.

 

קורס סופר סתם – במה מתמקדים ומדוע?

קורס סופרי סתם מתמקד במומחיות המיוחדת, המרגשת והמכובדת שנדרשת על מנת לכתוב תשמישי הקדושה, ספרי תורה, תפילין, מזוזות ומגילות. מצופה מסופר סתם להיות אדם ירא שמיים, אשר ניחן ביכולות דיוק: כתב ידו האסתטי והמדויק יעביר, לבסוף, את החשובים שבמסרים. לכן, קורס סופר סתם נדרש להעניק כלים לשיפור מיומנויות אלו.

 

יתרונות קורס סופרי סתם

ראשית, מדובר בקורס אשר שם לנגד עיניו את המטרה להעניק לכל תלמיד ותלמיד את מיטב הכלים להתקדם ולהפוך לסופרי סתם ברמה המיטבית ביותר, מתוך כבוד ואמונה בתלמיד, וכן אמונה בחשיבות המקצוע. הקורס מועבר בכיתות קטנות, ומתוך כך מוקפד בו על ליווי אישי ומקצועי לאורך המסלול כולו, כך שבסופו בוגרי הקורס יוכלו לעסוק בתחום באופן מקצועי.

 

מה לומדים בקורס סופרי סתם?

כאמור, בקורס זה לומדים בראש ובראשונה לכתוב תורה, וכן תשמישי קדושה לשימוש בתפילין, במזוזות, במגילות ועוד, זאת בכתב אשורית. הקורס מתחיל מהבסיס: לימוד הלכתי של הלכות כתיבת סתם. בהמשך הקורס מתנסים באופן מעשי בכתיבה, במטרה להגיע לתוצאות הטובות והמצטיינות ביותר, עד שתוכלו להיות גאים ולחוש סיפוק מתוצאותיכם, לאחר מאמץ ארוך של ימים כלילות.

 

הצד ההלכתי של הקורס

בחלק ההלכתי של הקורס יש להעמיק בהלכות השונות ובמנהגים המרובים. לדוגמה, לימוד דיני הקולמוס, הנוצה, הדיו והקלף, כללי שימוש ביד ימין או ביד שמאל; טבילה במקווה לפני כתיבת שם השם ועוד.

 

ההתנסות המעשית בקורס

ההתנסות המעשית בקורס מלווה על ידי סופרי סתם ורבנים גדולים בדורם, שישלבו בין ניסיונם העשיר לבין ליווי אישי ומודרך.

 

מה מקבלים בסוף הקורס?

הבוגרים שיוסמכו בתום הקורס יקבלו את תעודת ההסכמה ממרכז דעת. תעודה מטעם "משמרת סתם" או תעודה מטעם "יד רפאל".

 

האם יש תנאי הרשמה מוקדמים?

כמובן, זאת היות שהקורס מכובד ואיכות התלמידים ורצינותם נדרשת. על מנת להתקבל לקורס, יש לעבור ראיון אישי עם רב בכיר. נדרשת נוכחות של 85% לאורך הקורס (משך הקורס כ- 18 מפגשים, אשר נפרשים על פני כחמישה חודשים). יש לצלוח את ציון המעבר (75% הצלחה).

קורס סופר סתם יעניק לך את המומחיות לכתוב ספרי תורה! לפרטים נוספים, פנה למרכז דעת ושוחח עם יועץ לימודים.

קורס מקוון

אולי יעניין אותך גם

איך בוחרים קייטנה לילדים?
לימודים
איך בוחרים קייטנה לילדים?

בחירה של קייטנה עבור הילדים הינה עניין שמצריך היכרות בסיסית עם פרמטרים שונים. שכן, כל אחד רוצה להיות בטוח שהוא רושם את הילד שלו לקייטנה

קרא עוד »