מה כרוך בהתקנת עמדת טעינה לרכב?

הרכבים החשמליים הופכית להיות יותר ויותר נפוצים ברחבי הארץ, ואם גם אתם שואלים את עצמכם למה, חשוב להבין שטעינה של רכב חשמלי זולה הרבה יותר מאשר תדלוק של רכב רגיל עם בנזין או סולר. עם זאת, האתגר המרכזי בהקשר הזה קשור לעובדה שעדיין אין מספיק עמדות טעינה ברחבי הארץ אולם את הבעיה הזו ניתן לפתור כפי שנספר לכם כאן.

 

טעינת רכב חשמלי

הרכבים החשמליים הופכים להיות חלק בלתי נפרד ממערכת התחבורה בארץ, ויחד איתם מגיעה כמובן הדרישה לעמדות טעינה. בדיוק כמו תחנות הדלק עבור הרכבים הרגילים,, עמדות טעינה הן לא משהו שניתן לוותר עליו, אולם בימים הללו עדיין אין ברחבי הארץ מספיק עמדות טעינה.

הדבר הזה מוביל למורכבות מסוימת עבור מי שרוצה לקנות רכב חשמלי, כיון שבלי פריסה רחבה של עמדות טעינה לא נוכל להתנהל בחופשיות עם הרכב שלנו. הפתרון המרכזי לבעיה הזו הוא פשוט להתקין אצלכם בבית עמדת טעינה לרכב חשמלי.

 

חיסכון בכסף

כאמור, הרכב החשמלי לא צריך שום דבר מלבד טעינה בשקע חשמלי מיוחד, ולכן ברגע שתהיה לכם עמדה כזו בבית, המחיר שתשלמו על טעינת הרכב יהיה זה שאתם משלמים לחברת החשמל על צריכה רגילה של חשמל. בעוד שעמדות הטעינה הציבוריות יכולות לגבות מחיר גבוה יותר, ברגע שהעמדה נמצאת בבית שלכם, הטעינה היא פשוט צריכת חשמל רגילה.

 

עמדת טעינה בבית

המצב הנוח ביותר הוא זה שבו יש לכם חנייה פרטית, וכל מה שנשאר לכם זה פשוט לחבר קו חשמל ממנה אל הבית שלכם, או לא לעשות כלום במידה וכבר קיים קו כזה. המתקין של העמדה יגיע, יציב את העמדה החדשה ויחבר אותה לחשמל, וברגע הזה גם אתם תוכלו להנות מעמדה פרטית לרכב שלכם.

בתים משותפים

בתים משותפים

בבתים משותפים הסיפור הזה יכול להיות מעט יותר מורכב, במיוחד אם אתם גרים באחת הקומות העליונות, מה שאומר שלא ניתן לחבר את העמדה אל המערכת שלכם. הפתרון היעיל בהקשר הזה הוא פשוט לחבר מונה נפרד למערכת החשמל של הבניין, ובכל חודש אתם תשלמו את החלק הזה מתוך חשבון החשמל הכללי.

 

בחירת מתקין

אחרי שהבנתם את היתרונות שיש להתקנה של עמדה כזו, כל מה שנשאר לכם לעשות הוא לבחור מתקין. זכרו שהעמדה מחוברת לחשמל, ולכן בבחירת המתקין הבטיחות צריכה להיות השיקול המרכזי שלכם.

 

לסיכום

התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי היא לא משהו שצריך לקחת לכם יותר מידי זמן. אם אתם גרים בבית עם חניה פרטית, כל מה שאתם צריכים זה פשוט למצוא מקום לחבר אליו חשמל, ותוכלו להנות מעמדת טעינה בחניה שלכם. בבתים משותפים יש אתגר קצת יותר גדול, במיוחד עבור מי שגר בקומה עליונה. הפתרון בדרך כלל הוא חיבור למערכת החשמל של הבניין עם מונה מיוחד.

רכבים

אולי יעניין אותך גם

אוטו
רכב
מימון רכב לפרטיים

אנשים חכמים יודעים שהדרך הנוחה ביותר לקנות רכב היא באמצעות אפשרות של מימון לפרטיים. אם אתם רוצים לפעול בדרך שחכמים פועלים, אתם צריכים לקרוא בעיון

קרא עוד »