מה חשוב לשאול כשקונים קסדה לאופנוע?

אם עשיתם רישיון לרכב דו גלגלי, אתם ודאי עסוקים כעת על רכישת ציוד מתאים וברשימת החובה מככבת כמובן הקסדה – אותו אביזר מציל חיים שבמקרה של תאונה לא עלינו, ישמור עליכם מפני פגיעת ראש חמורה. כמה קסדה עולה ומה חשוב לדעת לפני שרוכשים אותה? כל התשובות לפניכם.

 

קסדה – החיים שלכם תלויים בזה

לפני שנדבר על מחירים, סוגי קסדות ואיפה ניתן לרכוש את המוצר הכה הכרחי הזה, חשוב להבהיר – בשונה מאביזרים אחרים שקשורים לביטחון ובטיחות קסדה לאופנוע היא הפריט היחיד שיכול לעשות הבדל של שמים וארץ בכל הקשור להצלת החיים שלכם במקרה של תאונה קשה ופגיעות ראש.

לכן, אם אתם רוצים ללכת (כלומר לרכב) על בטוח, מומלץ להצטייד בקסדה מלאה ממותג איכותי, שתספק לראשכם הגנה היקפית.

קסדת אופנוע

איפה קונים קסדה לאופנוע?

קסדה לאופנועים ניתן לקנות בחנויות האופנועים הותיקות, או לחילופין, להזמין אונליין דרך האתר, הכל תלוי בכם והאם אתם רוצים למדוד את הקסדה בלייב או כבר יודעים על דגם שאתם אוהבים ורוצים.

לרוכשים אונליין, כדאי להתייעץ טלפונית לגבי האופציות שעומדות לרשותכם והתאמת סוג הקסדה לצרכים שלכם וכמובן, לא לשכוח לברר מראש לגבי מדיניות החלפה והחזרה.

 

קונים קסדה? השאלות שחייבים לשאול

סוגי קסדות: לפני שאתם רוכשים קסדה רק כי היא מלאה, במבצע או עם עיצוב מדליק, חשוב שתשאלו איזה קסדות יש ומי מהן מתאימה לצרכי הרכיבה שלכם.

  • קסדה מלאה/מסלול – בעלת הגנה היקפית רחבה ויותר אווירודינמית.
  • קסדת 3/4 – בעיקר לרכיבה קצרה או בתוך העיר.
  • קסדת שטח – לרכיבת שטח ספורטיבית, עם הגנה מירבית.

משקף: בידקו האם הקסדה מגיעה עם משקף מובנה או שיש לרכוש אחד בנוסף. במקרה של משקף מובנה שאיננו מתאים לכם, בידקו האם ניתן להחליפו.

מחיר: כדאי להיסגר מראש על התקציב שלכם, תוך התחשבות בעלות ממוצעות של סוג הקסדה המועדפת עליכם. בגדול, טווח המחירים נע בין 600 ל-2,000 ₪.

 

איך יודעים שהגיע הזמן להחליף קסדה?

רק רכשתם קסדה חדשה ואנחנו כבר מדברים על החלפה, אז אולי אנחנו מקדימים את המאוחר אבל כדאי להיערך לכך, כי בסופו של דבר מדובר בחיים שלכם. אז מתי מחליפים קסדה? יש כמה מקרים.כלל האצבע מדבר על פרק זמן של שנה וחצי עד שלוש שנים, גם אם לא קרה דבר מה חריג כמו נפילה או פגיעה. מה שנקרא, בלאי טבעי.

מצב זה מואץ כמובן במקרה של נפילות חוזרות, חבטות חזקות וכיו"ב. ואם חלילה הופיע סדק או סימן אחר בולט לעין – הגיע הזמן.לסיכומו של דבר, רכישת ציוד לאופנוע יכול להיות עסק לא זול ולכן טבעי שתרצו לחסוך, אבל בכל הקשור לביטחון שלכם, כדאי לבחור את הטוב ביותר. העיקר, שימרו על עצמכם ורק בריאות.

קסדת אופנוע

אולי יעניין אותך גם