מה חשוב לדעת לפני שכותבים צוואה?

כתיבת צוואה היא עניין משמעותי וחשוב מאד. כל אדם צריך שתהיה לו צוואה חוקית לכל מקרה שלא יהיה. צוואה היא הדרך הטובה ביותר עבורכם לוודא שהכספים שלכם יחולקו בצורה הכי נכונה עבורכם ללא בעיות וללא קונפליקטים מיותרים. צוואה חוקית מגנה על היורשים שלכם, במקרה רבים הילדים, ממריבות משפחתיות לא הכרחיות שעלולות להיות לא נעימות לעיתים.

לצערנו קונפליקטים סביב ענייני ירושה עלולים לקרות כמעט בכל משפחה, לכן אין להקל בכך ראש. עליכם לדעת שאתם משאירים הוראות ברורות שיאפשרו לחלוקת הכספים והנכסים שלכם להיעשות בצורה הטובה והקלה ביותר. לפני כתיבת הצוואה חשוב שתכירו את הנושא על מנת לדעת כיצד להתנהל במעמד עריכת הצוואה, ואילו דגשים יש לוודא עם עורך הדין שלכם. אספנו עבורכם את השאלות החשובות ביותר שיש לשאול לפני עריכת צוואה.

 

ארבע שאלות שחשוב לדעת לפני שכותבים צוואה

מתי צריך לערוך צוואה?

חשוב לערוך צוואה בכל שלב, ומוטב מוקדם מאשר מאוחר. במצבים מסוימים קיימת חשיבות גדולה למצבו הרפואי, הנפשי והמנטלי של עורך הצוואה. לכן חשוב שתערכו אותה מבעוד מועד, כאשר אתם נמצאים במקום טוב ויציב בחיים. כך תוכלו לוודא שדעתכם צלולה ואינה מוטה לשום כיוון. בנוסף אם תערכו אותה מבעוד מועד תוכלו לערוך אותה ברוגע ובסבלנות. כך תוכלו לקחת בחשבון בצורה בהירה את המשתנים השונים. בחרו עורך דין טוב, רגיש חכם ומנוסה. לפרטים נוספים https://guykamri-law.co.il.

רצון מקצועי

מה זה אומר צוואה מקצועית והאם זה חשוב?

צוואה מקצועית שכתובה בצורה נכונה תמנע מצב בו היורשים ינסו לשנות את אופן חלוקת הרכוש בניהם. בנוסף מול הרשויות השונות, צוואה חוקית, מקצועית וברורה תחסוך בעיות או סיבוכים בהוצאה לפועל של הצוואה.

 

מה זה מנהל עזבון?

תפקידו של מנהל העיזבון הוא לשמור על הרכוש עד שמתקבל צו הירושה. מתוקף תפקידו מנהל העיזבון יוודא כי אף אחד מהיורשים לא מנסה להבריח נכסים או כספים מהעיזבון. במידה וקורה דבר כזה יפעל מנהל העיזבון להשבת הנכסים. במקרים מסוימים הוא יוכל להגיש תביעה נגד אחד היורשים שפעל בצורה לא חוקית וניסה להבריח חלקים מתוך העיזבון בדרכים לא דרכים.

 

מה זו צוואה הדדית?

צוואה הדדית נכתבת על ידי שני בני הזוג והם שניהם יודעים מה כתוב בה. אם אתם נמצאים בזוגיות ארוכת שנים, ויש לכם ילדים, צוואה הדדית היא אופציה מצוינת, היכולה לעזור לכם לוודא שאתם שומרים על בן זוג הנותר ועל היורשים האחרים. צוואה הדדית לא חייבת להיות סימטרית, כלומר יכול להיות שיהיו הבדלים במצבים השונים האפשריים במקרה של פטירת אחד מבני הזוג.

יחד עם זאת צוואה הדדית חייבת להיות מקובלת על שני בני הזוג. ניתן לעשות אותה בשני מסמכים שונים, או במסמך אחד עליו חתומים שני בני הזוג. אז קחו בחשבון את כל הדברים המצוינים לעיל, בחרו את הדרך הטובה ביותר עבורכם לעריכת הצוואה ועשו זאת עם איש מקצוע מצוין.

רצון הדדי

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »