מה חשוב לדעת כשבוחרים רכב להשכרה

טיול ברחבי הארץ, ביקור של קרובי משפחה ומעבר דירה הם מצבים שמובילים אותנו לחפש אחר רכב להשכרה. בחירה ברכב מסוג זה מצריכה היכרות עם טיפים בסיסיים שחשוב ליישם בתחילת הדרך. המדריך הנוכחי יציג את כל הפרטים הדרושים, כדי שתוכלו להיות בטוחים בכך שתבחרו את הרכב המתאים ביותר.

 

טיפ מספר 1 – בדקו את משך ההשכרה

מרבית חברות ההשכרה מאפשרות לשוכרים לקבל את הרכב ל – 24 שעות. אם זו הפעם הראשונה שאתם בוחרים רכב להשכרה, עליכם לקחת את העניין בחשבון. שכן, אתם עשויים לשלם לפי יממה. כך שאם תחזירו את הרכב לפני הזמן, אתם לא תקבלו החזר. אם תצטרכו את הרכב לזמן ממושך יותר, תצטרכו לברר אודות תקופת ההשכרה האפשרית ולעמוד בה. כלומר, להחזיר את הרכב ביום ובשעה שצוינו בפניכם מראש. מי שיחזירו את הרכב לאחר המועד שנקבע, עשויים לשלם קנס גבוה.

השכרת רכב

טיפ מספר 2 – תוודאו אם יש מגבלת קילומטרים

כאמור, תנאי השכרת הרכב משתנים מחברה אחת לאחרת. לכן, מוטלת עליכם האחריות בבירור פרטים אודות מגבלת הקילומטרים. נדגיש שמרבית החברות מגבילות את מכסת הקילומטרים ומי שעוברים את המכסה, צפויים לשלם על החריגה. במרבית המקרים מדובר בתשלום שנקבע לפי קילומטר וכדאי להימנע ממנו, מכיוון שהוא עשוי להיות גבוה. נמליץ שלא להזניח את הנושא הזה ולגלוש לאתר של חברת ההשכרה הנבחרת לפרטים נוספים שיאפשרו לכם להכין את מסלול הנסיעה מראש.

 

טיפ מספר 3 – תבדקו את רמת האבזור של הרכב

מרבית רכבי ההשכרה מאובזרים באופן בסיסי ביותר. אם אתם יודעים שיש לכם צורך באבזור מסוים שיאפשר לכם לנהוג בנוחות, עליכם להכין אותו בעצמכם מראש או ליצור קשר עם חברת ההשכרה, כדי לבדוק אם זו מספקת אביזרים נוספים בתשלום. נציין שנהגים בודקים במרבית המקרים אם ישנם אביזרי הצללה לחלונות, מחזיק מעמד לכוסות, מטען מובנה למכשיר הנייד ובוסטרים לילדים ופעוטות.

השכרת רכב

טיפ מספר 4 – תבדקו את התשלומים הנלווים

חשוב להכיר מראש בהוצאות הנלוות שעשויות לבוא לידי ביטוי בעת השכרת הרכב. נציין שההוצאות הנפוצות ביותר נוגעות למצבים הבאים:

  • תשלום עבור כביש אגרה: מרבית החברות ישלחו לכם חיוב במידה ותעברו בכביש שכזה ללא מנוי. שימו לב שחברות ההשכרה עשויות לגבות דמי טיפול על הליך שכזה. לכן, מומלץ לסדר את העניין מראש ולהימנע מתשלומים מיותרים
  • תשלום עבור קנסות: סביר להניח שאתם נמנעים מקבלת קנסות בעת הנהיגה. אם כך, כדאי שתדעו שעליכם לעשות מאמץ מירבי בעת השכרת רכב. שכן, תרחיש שכזה עשוי לגרום לכם לשלם את הקנס בתוספת דמי טיפול גבוהים

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את כל הדברים שחשוב לדעת רגע לפני שבוחרים רכב להשכרה. בשלב זה יש בידיכם את כל הפרטים, כך שתצטרכו ליישם את המידע ולעלות על הרכב, כדי שתוכלו להגיע ליעד במקסימום נוחות.

השכרת רכב

אולי יעניין אותך גם