מה זה מיינדפולנס ואיך זה משפיע על הבריאות שלנו?

המוח שלנו נמצא רוב הזמן על מצב "הטייס האוטומט", המחשבות שלנו פועלות בדפוסי חשיבה קבועים המבוססים על אמונות יסוד עתיקות אותן רכשנו עוד בילדותנו, רצף הפעולות הטכניות שלנו, גם הוא מורכב

מסדרה מכנית שנעשית כמו מעצמה, ואפילו מערכות היחסים שלנו מתנהלות בצורה של פעילות-תגובה כמו בתסריט ידוע מראש.

הגיע הזמן להכריז "CUT", ולחתוך את הסצנה האינסופית הזאת שמכבידה על חיינו ומורידה מאיכותם. איך עושים זאת? כאן שיטת מיינדפולנס נכנסת לתמונה כשהיא מצוידת בפטיש גדול שובר-אוטומט.

קראו על מיינדפולנס ואיך קשיבות היא כלי המשפיע על בריאותנו.

 

גוף ונפש – "מה קדם למה, הביצה או התרנגולת?"

"נפש בריאה בגוף בריא" זו אינה קלישאה. לעיתים מחלות גוף יכולות לגרום לתחלואי נפש שונים כתוצאה מפחד, כאב וחוסר יכולות להתמודד. קיימת תזה הפוכה שסוברת כי מחלות הגוף הן תוצאה של קשיים רגשיים ונפשיים. כך או כך, אנו רוצים לבחור בבריאות גוף ונפש גם יחד, האם תרבות החיים הסיזיפית עתירת המתחים ודאגות העתיד לא תקעה את המסמר האחרון בארון הקבורה של חיי הרגיעה הנפשית שלנו?

תתפלאו, אבל לא, גם בעידן בו העבודה דורשת מכם 250% תפוקה, קצב האירועים בעולם מסחרר, ופגעי טבע מאיימים לנצח את האנושות, יש אפשרות לחיות חיים שלווים בבריאות איתנה. זו איננה הבטחה באוויר, זו שיטת עבודה שמגובה בלמעלה מ-6,000 מחקרים. מיינדפולנס, נותנים תשומת לב להווה.

 

מה זה מיינדפולנס?

מיינדפולנס זו שיטה בה אנו מתרגלים קשיבות תוך מודעות רבה למה שקורה איתנו בהווה. בתרגול מדיטציות של מיינדפולנס אנו מתרכזים בתחושות הגוף שלנו, בחוויות, ברגשות ובהתנהגויות מבלי לבקר או לשפוט.

תשומת לב – זה שם המשחק. אנו נוטים לעשות כל כך הרבה פעולות מתוך הרגלים שבשגרה. מתי יצא לנו פעם ללכת לעבודה ולהביט בפיסת השמים הפרוסה מעלינו? לאכול מרק עגבניות ולחוש את טעמו עד לדקויות עדינות? לרכוס את כפתורי החולצה ולהרגיש את קשיחותם החלקלקה? במיינדפולנס לכל אלו יש מקום.

הנטייה הטבעית שלנו היא לעסוק בעבר או בעתיד, כאשר ההווה חומק לנו מבין האצבעות ונעלם לו. התמקדות ברגע הנוכחי מנקבת חור בבלון הלחצים והדאגות שלנו, ממיסה את חומת הפלסטיק העבה של המחשבות השליליות שלנו, ושוברת את דפוסי המחשבה ההרסניים כשהיא מכניסה במקומם מחשבות של חמלה, נוחם, שלווה וקבלה.

כפי שכבר הזכרנו נפש חזקה ובריאה היא משפיענית גדולה על בריאות הגוף שלנו, כאשר הפחתה של לחצים תסייע להקלה בכאבי גב, להפחתה של מחלות לחץ דם ולב וכן היא יעילה כנגד הפרעות אכילה שונות.

אם גם אתם מעוניינים לתרגל חשיבה מודעת בשיטת מיינדפולנס תוכלו להיוועץ באיש מקצוע כמו ניר קראוזה, מאמן מיינדפולנס מוסמך ומומחה גדול בתחומו.

בריאות ככל הנראה, אינה תלויה בכדור אנטיביוטי כזה או אחר, היא מתחילה מהראש.

מדיטציה

 

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »