מה העלויות של טיפול שנתי במוסך

החורף מביא עמו עלייה בכמות הרכבים שנכנסים לטיפולים במוסך.

בין עם תאונות קלות בגלל החלקות על הכביש, הכנת הרכב לחורף ובדיקת תקינות וגם רכבים רבים שעלו לכביש בין החודשים נובמבר למרץ, אי אפשר להתעלם מכך שרכב זה פריווילגיה שאותה צריך לתחזק.

אז כמה זה עולה לנו? מה משפיע על עלות הטיפול?

 

מוסך מורשה מול מרכז טיפול

כיום יש את צמד המילים "מוסך מורשה" על כל מיני שלטי מוסך ולעיתים אי אפשר באמת להבין מהי המשמעות של כך. הכוונה היא שמוסך מורשה הוא מוסך שהורשה ע"י חברת רכב מסוימת להעניק טיפולים שהם בלעדיים לרכבים מתוצרת החברה. מכך ניתן להבין שהוא יודע לאבחן באופן ייחודי ומותאם את תקלות הרכב ולהתאים רכיבים מקוריים או חליפיים, אך של אותו היצרן.

אם למשל תחפשו מוסכים בפתח תקווה, תוכלו להיתקל בלא מעט מוסכים מורשים בגלל מיקומה המרכזי.

 

חלפים מקוריים אל מול משומשים

כשמכניסים רכב לטיפול שנתי, ייתכן והמכונאי יצטרך להחליף מספר חלקים בגלל שחיקה, בלאי או תקלה. בשלב זה ישאלו אתכם אם תרצו להשתמש בחלק מקורי חד או בחלק משומש. כמובן שאפשר גם להשתמש בחלק חדש אך מתוצרת זרה, שיוריד את עלות הטיפול אך אמינותו תמיד בספק בהשוואה להתקנת חלק שתואם את יצרן הרכב שלכם.

 

פחחות ותיקוני צבע

אנשים רבים יוותרו על החלק הזה בטיפול השנתי, בגלל שמדובר במותרות באופן החד משמעי ביותר. נראות ואסתטיקה חיצונית היא כקליפת השום לעומת תיקונים מכניים וחשמליים לרכב שעלולים לפגוע בבטיחות הרכב והנוסעים בו. תיקוני פחחות וצבע יכולים לעזור ולתום לכם כאשר אתם מעמידים את הרכב למכירה או שקילופי צבע או מכות פח פוגעות באיכות הנסיעה של הנוסעים או בבטיחות הרכב.

 

טווח המחירים הצפוי

בגדול, במידה ומדובר בטיפול שני שאין בו צורך בתחזוקה רבה, עלות הטיפול לא בהכרח תעלה מעבר ל- 500 ₪, כשבתוך מחיר זה כלולה שעת עבודה של מוסך וכל הבדיקות. במידת הצורך ובהתאם לחלפים, עלות של טיפול בו הוחלפו מספר חלקים בהתאם לבלאי יכולה להגיע לעד 1,500 ₪, ועלות של טיפול גדול במיוחד יכולה אפילו להתחיל ב- 2,000 ₪.

 

מילים אחרונות וסעו לשלום

הדרך הטובה ביותר להימנע מטיפולים גדולים בסוך השנה היא להקפיד על טיפול שגרתי לרכב כל 10,000 ק"מ או לפי הוראות היצרן. ככל שמקדימים לטפל בבעיות מוקדם יותר, כך הטיפול השנתי יהיה זול יותר כי לרוב תקלה אחת מובילה לנוספת – וכך נוצרת שרשרת של תקלות. מעבר לכך, באחריות המוסך לעדכן איך מתקדמת הבדיקה ומה הצפי לעלות הטיפול, כך שלא אמורות להיות הפתעות באמת.

הדבר הבטוח ביותר הוא תמיד לגשת לטפל במוסך מורשה או במוסך אמין עם רישיון ממשרד התחבורה.

בדיקה לרכב

 

אולי יעניין אותך גם

אוטו
רכב
מימון רכב לפרטיים

אנשים חכמים יודעים שהדרך הנוחה ביותר לקנות רכב היא באמצעות אפשרות של מימון לפרטיים. אם אתם רוצים לפעול בדרך שחכמים פועלים, אתם צריכים לקרוא בעיון

קרא עוד »