מה הוא אתר איקומרס?

אי אפשר להתעלם מהעובדה כי בשנים האחרונות צצים להם אתרי איקומרס רבים ברחבי הרשת. אין לנו נתונים מדויקים בנושא, ובכל זאת, מההיכרות שלנו את התחום, אנו יכולים לומר כי מידי יום עולים המון מאמרים אל הרשת. החלטנו לכתוב מדריך מקיף בנושא כדי להציג לכל המתעניינים את המידע אודותיו. אם שמעתם על האתר ורציתם לקבל עליו פרטים נוספים, אתם יכולים להיות בטוחים שהגעתם אל המקום הנכון.

 

תכירו את המשמעות שעומדת מאחורי האיקומרס

מקור המילה איקומרס מגיע מאנגלית. האות E מייצגת את המושג אינטרנט, בעוד המילה קומרס משמעותה מסחר. החיבור של שתי המילים הללו יוצר את המושג – מסחר באינטרנט. בתחילת דרכו של האינטרנט, היו אתרי מכירות רבים יודעים כאתרי תדמית ואתרים שמציגים מידע מסוים. ככל שהזמן עבר, צצו להם יותר ויותר אתרי איקומרס. שכן, התברר שיש להם ביקוש רב.

אתר איקומרס

3 סוגי אתרי האיקומרס

אם קראתם את הכותרת שלעיל, אתם כבר יודעים שיש 3 סוגים של אתר איקומרס, הנה פירוט מקוצר אודותיהם:

  1. אתר מסחר אלקטרוני שמיועד ללקוחות פרטיים
  2. אתר מסחר אלקטרוני שמיועד ללקוחות עסקיים
  3. אסר מסחר אלקטרוני שמיועד לשני הקהלים שצוינו לעיל

באתרי המסחר האלקטרוניים שמיועדים ללקוחות הפרטיים והעסקיים מתבצעת עסקה עם מעורבות מצד אחד. אתר המסחר האלקטרוני שמיועד ללקוחות הפרטיים והעסקיים ביחד נחשב לאתר מתווך. כלומר, אתר שמתווך בין שתי עסקאות במעורבות שבאה לידי ביטוי בין הצדדים.

 

דוגמא לאתר איקומרס שפונה ללקוחות פרטיים

יש המון אתרי איקומרס שפונים אל לקוחות פרטיים וסביר להניח שגלשתם בהם אינספור פעמים, פשוט לא ידעתם שזו ההגדרה של האתרים הללו. מדובר באתר שמציע לכם שירותי הובלה, רכישת תכשיטים או כל דבר אחר שפונה אל לקוחות פרטיים בלבד.

אתר איקומרס

דוגמא לאתר איקומרס שפונה ללקוחות עסקיים

אתרי איקומרס מסוג זה פונים אל בעלי עסקים מתחומים שונים. מדובר באתרים שמציעים למשל שירותים לבעלי עסקים, כמו למשל שירותי תמיכה למחשוב, הובלות לעסקים ועוד. אם אתם לא בעלי עסק, סביר להניח שלא נכנסתם לאתר שכזה לאחרונה. פשוט כי אין לכם מה לחפש בו.

 

דוגמא לאתרי איקומרס שפונים אל שני הקהלים

אתרי איקומרס שפונים אל שני הקהלים הם בחלק מהמקרים אתרי מכירות קבוצתיות, אתרי קניה חברתית ועוד. יש סבירות גבוהה שמצאתם את עצמכם באתרים מסוג זה. שכן, נעשה בהם שימוש רב בקרב גולשים רבים. האתרים המוכרים ביותר שנוגעים לקטגוריה זו הם אי ביי, אמאזון ואתרים שמציעים מוצרי יד שנייה.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם באופן מפורט את כל הפרטים אודות אתר איקומרס. כעת, יש בידיכם את כל הפרטים, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שאתם יודעים מהו האתר המדובר מכל הבחינות. אם חשבתם להקים אתר שכזה, אנו מאחלים לכם שתעשו זאת על הצד הטוב ביותר ושיהיה בהצלחה!

אתר איקומרס

אולי יעניין אותך גם