מה ההבדל בין תהליך הדברת חולדות לבין הדברת עכברים

רבים מאתנו לא ממש מבינים מה ההבדל בין תופעה של חולדות לתופעה של עכברים, אך מסתבר שיש הבדלים, ובעיקר שבשני המקרים יש מה לעשות עם התופעה. בראש ובראשונה, תכירו את הבעיה, תבינו איך זה יכול לקרות ולאחר מכן, מה אפשר לעשות כדי למנוע או לעצור את זה.

 

הדברת חולדות

הדברת או הרחקת חולדות תדרוש בדרך כלל לוכד חולדות מכיוון שלחולדות יש כושר הישרדות מאוד גבוה, הן נחשבות לזן מכרסמים נבון מאוד. ובגלל לכושר שלהם ללמוד ולהסתגל, הן לא חוזרות על טעויות עבר, כמו לאכול את אותו רעל פעמיים, לכן הדברה מסוג כימי לא יעילה, ולכן יש צורך בשיטות חדשות ומתוחכמות ללכידה או הרחקה של חולדות.

 

הסכנה בחולדות

יש כמה סכנות במצב המצאות של חולדות, קודם כל חולדה היא חיה מאוד חכמה וחסרת פחד, לכן היא לא חוששת מבעלי חיים או אנשים שגדולים ממנה. בנוסף, חולדות נושאות בגופן מחלות שונות, ובמקרה שהן נושכות הן יכולות להעביר אתה מחלות הללו. דבר נוסף שחולדות עושות, זו יצירה של חורים בקירות גבס ויצירת נזקים סביבתיים בכדי ליצור מעבר.

 

מניעת הופעת החולדות

יש כל מיני דרכים בכדי למנוע מחולדות להגיע אל ביתכם, קודם כל שמירה על ניקיון והימנעות השארת כל מיני מזונות פתוחים מפוזרים. החולדות מגיעות גם דרך גינות, עצים קרובים, שיחים, וגם שם באזורים האלו חשוב לשמור על ניקיון מיטבי כדי למנוע את ההגעה שלהן למרחב שלכם.

 

הדברת עכברים

בדרך כלל הדברה של עכברים נעשית בשתי שיטות עיקריות, מלכודות ותיבות האכלה. מומלץ להשתמש במלכודות כשמדובר בכמות עכברים נמוכה, אך במצב של כמות גבוה ורצינית, עדיף לעשות הדברה מקצועית עם תיבות האכלה. כמובן שלפני שתקראו למדביר, תוודאו שאתם יודעים מול מה אתם מתמודדים, וחשוב שתדעו שגם עם עכברים יש סכנות.

 

איך תדעו מה יש לכם בבית

חשוב לדעת לזהות אם מדובר בעכברים או חולדות,  מכיוון שהם מצריכים סוגי הדברות שונות. חולדות בדרך כלל חיות בביוב וההדברה נעשית בהתייחסות לצנרת, ואילו עכברים בדרך כלל מגיעים משדות וכל מיני שטחים פתוחים ולכן מצריכים יחס אחר. בכדי לדעת מה יש לכם בבית, שימו לב לדברים הבאים:

  • גודל – עכברים הם סביב ארבעה ס״מ, לעומת חולדות שהן סביב עשרה ס״מ.
  • זנב – לחולדות יש זנב גדול ועבה לעומת זנב קטן ודק של עכברים.
  • התנהגות – חולדות מכרסות אוכל, קירות ומשאירות אחריהן הרבה הרס, לעומת זאת עכברים לא משאירים גודל וכמות כזו של הרס, ופחות שמים לב אליהם.

 

ההבדל לא קריטי לנו, אבל הוא קריטי למדביר

בסופו של דבר, בין אם זה חולדה או עכבר לנו זה לא ישנה, המטרד הזה מפריע ומציק, וגם באמת מהווה סכנה. שתי החיות הללו עלולות להפיץ מחלות ולהוות מכה של ממש, והחשוב בלדעת את ההבדל זה בכדי שהמדביר ידע באילו שיטות להשתמש כדי לעזור לכם לסיים את התופעה הזו אצלכם בבית, ולשחרר אתכם מהצרה.

עכבר

 

אולי יעניין אותך גם

הפקת כנסים מקצועיים
בעלי מקצוע
הפקת כנסים מקצועיים – כל הדגשים 

כנסים מקצועיים הם אירועים בלתי נשכחים שעושים רושם רב על הנוכחים. הכנסים משמשים קרקע פורייה ללמידה, ליצירת קשרים ולעידוד חדשנות. בתכנון נכון וקפדני, מארגני הכנס

קרא עוד »
בדק בית
בעלי מקצוע
כמה אמור לעלות בדק בית?

בדק בית הוא שלב קריטי בתהליך רכישת הבית, המספק לקונים פוטנציאליים תובנות חשובות לגבי מצבו ושלמותו המבנית של הנכס. עם זאת, עלות בדק בית עשויה

קרא עוד »
גרביים מקצועיות
בעלי מקצוע
מה הם גרביים מקצועיות?

אוהבים לעשות ספורט, לרוץ ולרכב על אופניים אך סובלים שוב ושוב מכאבים בגיד אכילס, ברגליים ומשפשופים? יש לנו את הפתרון המושלם בשבילכם שכנראה לא ידעתם

קרא עוד »