מהם התנאים לפינוי שוכר?

דירה מושכרת יכולה לספק הכנסה חודשית קבועה במינימום מאמץ. ישנם מקרים בהם השוכר פוגע במקור הכנסה זה. המצב  של שוכר שמפסיק לשלם שכר דירה או לא מפנה את הדירה כמו גם הפרעה לשכנים, ביצוע פעילות לא חוקית או למטרות שונות מכפי שהוסכם בחוזה, פגיעה בציוד בדירה או במבנה הדירה, כל אלו יכולים לגרום לנזק לבעלי הבית.  על פינוי שוכר במאמר זה.

 

הגשת תביעה לפינוי מושכר

תביעה לפינוי מושכר לרוב מוגשת לבית המשפט כאשר תקופת השכירות הסתיימה והשוכר לא מסכים לעזוב את המושכר ולפנותו. גם כאשר בעל הדירה הודיע לשוכר בהתראה של 90 יום כי עליו לפנות את הדירה על פי סעיף ברור בחוזה המאפשר לו לדרוש זאת וכאשר השוכר ביצע הפרה מהותית של חוזה השכירות כגון, אי תשלום בזמן של דמי שכירות או גרימת נזק ופגיעה במושכר.

 

עילה מצדיקה

כאשר קיימת עילה לגיטימית לפינוי המושכר, המשכיר צריך להגיש תביעה לבית המשפט. אל התביעה יש לצרף תצהיר עדות ראשית המפרט את הנסיבות של המקרה לצד עותק של חוזה השכירות על מנת להוכיח את ההפרה מצד השוכר. ניתן לצרף גם חוות דעת של מומחה או אסמכתאות משפטיות רלוונטיות אם אלו קיימות. עוד על התביעה, https://www.law4youth.com

 

פירוט ההפרות

בתביעה יש לפרט את ההפרות שביצע השוכר לסעיפי הסכם השכירות לרבות ציון הסעיפים בהסכם שהופרו. עליו להסביר מהי המשמעות של הפרות אלו לגבי המשכיר וכיצד אלו גורמות לו לנזקים כלכליים. יש לזכור כי הפרת הסכם חתום לא מביאה בהכרח לביטולו ועל המשכיר המבקש לפנות את השוכר מהנכס להראות שהסכם השכירות בוטל כדין.

 

אין לעשות דין עצמי

לאחר קבלת התביעה, לשוכר יש 30 ימים להגיש כתב הגנה. את התובענה עצמה, הגורם הדן בתיק ישמע תוך 30 יום מחלוף המועד להגשת כתב ההגנה. אסור לבעל הדירה לפנות את הדייר בכוח, למנוע ממנו כניסה לנכס, להחליף מנעולים בדירה על דעת עצמו או להוציא את המיטלטלין החוצה. אסור גם לנתק את אספקת החשמל והמים והדבר עשוי להוביל לתביעת נזיקין.

 

הליך מהיר

את התביעה לפינוי מושכר אפשר להגיש בהליך מהיר יחסית או במסגרת הליך משפטי רגיל. בהליך מהיר של פינוי מושכר לא ניתן לדרוש פיצוי על נזקים מלבד עצם הפינוי של הדייר. היתרון בסדר דין מהיר לפינוי מושכר הוא בכך שבאמצעותו ניתן להוביל לסילוק הדייר מהנכס תוך מספר חודשים מעת הקיום של העילה. תביעות לפינוי בהליך מהיר מוגשות לבית משפט השלום.

 

הגנה על השוכר

לשוכר יש זכות להתגונן ולנסות לשכנע את בית המשפט כי הצדק עמו וכי יש לדחות את התביעה.  כאשר השוכר בחר להתגונן, הוא נדרש להגיש כתב הגנה תוך 30 יום בו פירוט הטענות. במקרים בהם הוגש כתב הגנה, ייקבע מועד לדיון בו יושמעו הטענות של שני הצדדים ולאחריו ייתן פסק דין שמקבל או דוחה את התביעה.

עורך דין

 

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »