מהם הדברים שחשובים בביטוח דירה ואיך זה קשור לביטוח מבנה

הדירה שלנו היא אחד הדברים היקרים ביותר שיש לנו. הדבר נכון גם מבחינה רגשית וכמובן גם מבחינה כלכלית. יוקרת הדירה לא מסתכמת בערך הנכס, אלא יש להוסיף אליה את ערך תכולת הדירה. החל מרהיטים וממוצרי חשמל, וכלה בתכשיטים וחפצי אומנות יקרי ערך. כדי להגן על הדירה, ולמעשה עלינו, מפני נזקים כלכליים כבדים, יש לערוך ביטוח דירה. להלן נבין מהו אותו ביטוח ומה הוא כולל.

 

מחיר הביטוח

לפני שנצלול אל נבכי ביטוח הדירה, חשוב להדגיש את הנקודה הבאה – מחירי הביטוח משתנים בין חברות הביטוח השונות, לאו דווקא לפי היקף הביטוח. מכיוון שכך, יש לערוך סקר שוק מעמיק באשר למחירי הביטוח לפני שתבחרו באחד. השוואת ביטוח דירה היא קריטית כדי להשיג את הביטוח המשתלם ביותר.

 

מאפיין ראשון – ביטוח תכולה

לביטוח הדירה שלושה מאפיינים עיקריים. הראשון, ובו נעסוק כרגע, הוא ביטוח הדירה. השני, ביטוח המבנה. השלישי, הוא ביטוח צד ג'. ביטוח תכולה נועד להגן עלינו במקרים בהם קורה נזק לכל תכולת הדירה שלנו. נזקים אפשריים הם הצפה, שריפה, גניבות ועוד. בכל המקרים הללו, נגרם לנו נזק רב עקב פגיעה בתכולת הדירה. הביטוח צפוי להגן עליכם במקרים של נזקים מעין אלו ולשפות אתכם בגין ההפסד הכספי שנגרם לכם.

התכולה המכוסה בביטוח, היא זו שהצהרנו עליה בפני חברת הביטוח ולפיה נקבעה פרמיית הביטוח. רצוי להצהיר על הרהיטים, מוצרי החשמל, מחשבים וטלפונים, תכשיטים וכדומה. ניתן להגיד שביטוח התכולה הוא ליבו של ביטוח הדירה.

 

מאפיין שני – ביטוח מבנה

מאפיין נוסף של ביטוח הדירה, הוא ביטוח המבנה. ערך הנכס שלנו מורכב משני מאפיינים עיקריים – ערך הקרקע וערך המבנה. ביטוח המבנה, כשמו כן הוא. מכסה פגיעות בערך המבנה ולא פגיעות בערך הקרקע. כך, אם למשל רעידת אדמה גרמה לקריסת המבנה שלכם – תקבלו פיצוי בגין ערך המבנה שאבד. עם זאת, לא תקבלו פיצוי בגין ירידת ערך הקרקע לאחר רעידת האדמה.

 

מאפיין שלישי – ביטוח צד ג'

הביטוח השלישי הוא מפני פגיעות של אנשים בשטח שלכם. החוק רואה בכם, בעלי הבית, כאחראים לשלום באי ביתכם ורכושם וממילא לאחראים במקרי נזק. כך, לשליח פיצה למשל שהגיע לביתכם ושם החליק עם האופנוע עקב שמן על שביל הגישה, תהיה עילת תביעה נזיקית נגדכם – גם בגין נזקי הגוף שלו וגם בגין הנזק לאופנוע.

כדי שלא להיות חשופים לתביעות עתק אלו, יש לבטח את הדירה בביטוח צד ג'. במקרה שתוגש נגדכם תביעה והתביעה תתקבל, חברת הביטוח היא זו שתשלם את הנזק.

 

איך לבחור ביטוח דירה

ביטוח הדירה נועד להגן עלינו מפני נזקים כלכליים. מכיוון שכך, הפרמטרים לבחירתו הם בעיקר אלו הכלכליים. ראשית, נבחן מהי עלות הביטוח. לאחר מכן, נבחן מהו גובה ההשתתפות העצמית. לרוב, תתקיים קורלציה הפוכה בין השניים. ככל שעלות הביטוח תהיה זולה יותר, כך ההשתתפות העצמית תגדל.

 

סוף דבר

הביטוח משולם לאורך שנים ארוכות, ולכן חשוב מאוד לבחור בהצעה המשתלמת ביותר. לא מדובר ברכישה חד פעמית, בה לכל היותר תפסידו כסף באופן נקודתי, אלא בהזדמנות לחסוך, או לחלופין לבזבז כסף, מידי חודש בחודשו. מכיוון שכך, השקיעו משאבים בהשוואת המחירים ובחרו בהצעה המשתלמת ביותר. בהצלחה!

ביטוח הבית

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »