אין אונות – מהם הגורמים לאימפוטנציה?

הידעתם? 30% מהגברים סובלים מבעיות בזקפה, המבוססות על גורמים נפשיים (פסיכולוגיים) או על בעיות פיזיולוגיות. יחד עם זאת, כאשר מקור הבעיה מתגלה מגיע יחד איתו גם פתרון קל ופשוט, המאפשר לשוב וליהנות מחיי מין עשירים ומספקים. אז מהם הגורמים לאימפוטנציה וכיצד מטפלים בה בהצלחה?

 

כשיש רצון אבל אין יכולת

להיכנס למיטה ולגלות שהחייל לא עובר לדום הוא אירוע מתסכל במקרה הרע וסיוט חוזר במקרה הגרוע. גם אם זה קרה לך רק פעם אחת בחיים (ולרוע המזל, הסטטיסטיקה אכן מראה כי מקרה אחד לפחות צפוי "לתקוף" אחד מתוך אחד), מהדפוס השלילי שמלווה את הסיטואציה אין לברוח, כך שהוא עלול להשפיע גם על המפגשים המיניים הבאים ולחבל בהם.

הבעיה אף מסתבכת, כאשר האירוע הזה חוזר על עצמו מידי פעם, או בצורה הדרגתית ומחמירה. בנקודה זו צריך להכיר בכך שקיימת בעיית אין אונות ולהבין מהם הגורמים לאימפוטנציה, שסביר שאתם משויכים לאחד מהם.

 

ממה נגרמת אימפוטנציה?

כפי שהצגנו בתחילת המאמר, את בעיות האימפוטנציה נהוג לחלק לשתי קבוצות עיקריות:

  1. קבוצת הבעיות הפסיכולוגיות-נפשיות, למשל חרדת ביצוע כתוצאה מאירוע בודד בעבר, סטרס מוגבר, מועקה או דימוי עצמי ירוד.
  2. קבוצת הבעיות הפיזיולוגיות-רפואיות, כמו למשל בעיה במערכת הנוירולוגית-עצבית של מנגנון הזקפה או בעיה במערכת כלי הדם (המערכת הוסקולארית) שמונעת את זרימת הדם התקינה לאיבר המין. לעתים, הפרעות שונות בזקפה יתרחשו גם בקרב חולי סוכרת, ניתוחים מסוימים באזור הבטן התחתונה או נטילת תרופות נגד מחלות פסיכיאטריות או יתר לחץ דם.

לצד שתי קבוצות אלה, חשוב להתייחס גם למעין קבוצה שלישית שהגורם לה עשוי להיות כל אחד מהשניים (פיזי או נפשי) ושמצביעה על הרגלי חיים לא בריאים שעלולים לגרום לאימפוטנציה כחלק ממכלול של נזקים בריאותיים שנגרמו: עישון ממושך וכבד, צריכת סמים ואלכוהול, תזונה לקויה ושינה מועטה.

 

מהי אין אונות?

אין אונות או בשמה הלועזי/ הנרדף: אימפוטנציה, היא תופעה פיזיולוגית ממנה סובלים גברים רבים בכל העולם. בדומה לתופעות אחרות שצצות "לפתע" כמו פריחה או מיגרנה, היא תוקפת בלא כל התראה מוקדמת.

הבעיה היא שהופעתה מתרחשת דווקא ברגעים אינטימיים וכך עלולה לעטוף את האקט בחששות או בלחצים שגם הם עלולים להחמיר את המצב. באופן כללי, בעיות בזקפה מופיעות מגיל 40, כאשר החל מגיל 50 הן הופכות לנפוצות מאוד ומופיעות ברמות שונות.

 

האם אני צריך לטפל בזה?

אם ב-80% מהמפגשים המיניים לא חוויתם שום קושי להגיע לזקפה תקינה, אז אתם לא צריכים טיפול מיוחד. אם רוב המפגשים המיניים אכן מלווים במצב של קושי להגיע לזקפה, מומלץ להיבדק. במקביל, אפשר כבר להתחיל ליטול תוספים טבעיים לשיפור האון הגברי שאינם תלויים במרשם רפואי ואינם כרוכים בתופעות לוואי.

תוספים אלה המשווקים אצל היבואן הרשמי ובאישור מלא ממשרד הבריאות, מדמים את פעילות התרופה הסינטטית מבלי לכלול את הרכיבים הכימיים המצויים בתוכה. בהנחה והפתרונות הקיימים כמו תחליף ויאגרה או סיאליס יסייעו לכם, תוכלו להשתמש בהם מכאן והלאה גם מבלי לרכוש תרופות במרשם.

אין אונות

אולי יעניין אותך גם

הימורי ספורט
למבוגרים
איפה הכי כדאי להמר הימורי ספורט?

עולם הימורי הספורט גדל ומתפתח בקצב מסחרר. הוא מציע לשחקנים מגוון רחב של אפשרויות הימור, פלטפורמות וטכנולוגיות חדשות. באופן כללי, לבחירת מקום להימורי ספורט אין

קרא עוד »