מהי מעלית חיצונית והאם ניתן לשים אותה בכל בניין

הוספה של מעלית חיצונית לבניין קיים הפכה פתרון פופולארי בשנים האחרונות, כשהקדמה והטכנולוגיה הופכות את ההליך לפשוט יחסית, זמין, נגיש ומהיר. מעלית זו היא פתרון עבור הדיירים בקומות הגבוהות יותר שזקוקים לפעמים לעזרה, עקב מגבלה פיזית או מחלה, אך יכולה לתרום גם לשאר דיירי הבניין כפתרון נוח ומהיר.

 

אז מה היא בעצם מעלית חיצונית?

מעלית חיצונית – כשמה כן היא, מעלית, המתווספת לבניין עצמו ולרוב נבנית מחוץ לבניין, בחזיתו. הבנייה הישנה בישראל לא תמיד מאפשרת התקנה של מעלית בחדר המדרגות, ככה שמעלית חיצונית היא פתרון יעיל יותר, וכזה שלא דורש הריסה ובנייה מחודשת ברמה שבנייה בתוך הבניין תדרוש.

 

קצת היסטוריה

ב-1974 נחקק חוק בישראל שקובע שבכל בניין חדש בן יותר מארבע קומות, חלה חובת התקנת מעלית. רק שרבים מהבניינים בישראל נבנו לפני 1974, ומעלית בהם היא חלום רחוק. רחוק כמו הקומה החמישית…
ובכלל, גם לקומה שלישית לעיתים קשה לנו לטפס. בטח לאוכלוסייה המבוגרת יותר. אין סיבה שהם יסבלו, יתאמצו מעבר לגבול היכולת, ובסופו של דבר יפגעו בבריאותם. חבל.

למי פונים ומאיפה מתחילים?

כל חברת מעליות תוכל להציע בפניכם תכנית להתקנת מעלית חיצונית מחוץ לבניין שלכם.
אנחנו ממליצים לפני לקבל את הסכמתם של כל דיירי הבניין, ולהחתימם על הטפסים הרלוונטיים. כדאי לברר ולארגן גם את כל ההיתרים הנדרשים לבנייה מהמועצה, העירייה, וכו'.

 

חשמלית מול הידראולית

בבואכם לבחור את המעלית יש בפניכם, לרוב, שתי אופציות מבחינת הסוג. מעלית חשמלית או מעלית הידראולית. המעליות החשמליות לרוב זולות יותר, אך דורשות יותר התעסקות מבחינת אספקת המתח, היתרי הבנייה, וכו'. מעלית הידראולית היא בחירה מומלצת יותר גם על ידי האגודה לתרבות הדיור, היא אמנם יקרה יותר, אך היא שקטה יותר, ובטוחה יותר. במקרה של הפסקת חשמל, למשל, ניתן לבצע חילוץ עצמוני ממעלית הידראולית. מחשמלית – פחות. לשיקולכם.

 

יתרונות המעלית החיצונית

מעלית חיצונית יכולה להיבנות לפי מידות גדולות יותר ממעלית בחדר המדרגות. תחשבו על זה רגע –  מעלית פונקציונלית, וכזו שתתאים גם לכיסא גלגלים או אלונקה, במקרה הצורך חלילה, צריכה להיות גדולה מהממוצע. בנייה של מעלית חיצונית תאפשר לכם התאמה לגודל הרצוי, וזה שיקל עליכם.

 

מה זה מצריך מאיתנו?

תהליך בנייה של מעלית חיצונית, בדומה לרוב תהליכי הבנייה כאן בארץ, אינו מהיר. אבל לרוב כן מסתיים תוך שנה בלבד. כדי לצאת לדרך תזדקקו לאישורה של ועדת התכנון והבינוי האזורית, מפרט של הבניין, אחד מאדריכל ואחד ממהנדס בניין, ואת האישור החתום של דיירי הבניין, כמובן. אגב, במקרה של אי הסכמה – גם אם רק שני שליש מתוך כלל הדיירים הסכימו, תוכלו לבנות את המעלית.

 

לסיכום,

התהליך אולי נראה מעט מורכב אבל בסופו הקלה גדולה עם עלית חיצונית שמשפרת את איכות החיים.

מַעֲלִית

אולי יעניין אותך גם

אייפון 14
טכנולוגיה
הכל על האייפון החדש

חברת אפל היא אחת מחברות הטכנולוגיה המוכרות ביותר בעולם, ולא בכדי – בראש המוצרים האיכותיים שלה עומד הטלפון המוכר והפופולארי ביותר בעולם, האייפון. חברת אפל

קרא עוד »
טכנולוגיה
שחזור מידע מכונן ssd

עולם המחשבים הוא אחד העולמות המורכבים ביותר שיש. מילים כמו פייטון, הארד דיסק או וורדפרס נשזרים זה בזה ולא אומרים הרבה לאדם מן היישוב. על

קרא עוד »