מהי התשואה של קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא בין המסלולים הפופולריים והחדשים ביותר כיום לחיסכון רגיל, אבל גם פנסיוני. היתרון בקופת גמל היא שאנו יכולים באופן דיי נוח לעבור בין מסלולים והשקעות ובכך להיות בבקרה על התשואות המשתלמות יותר והרווח שלנו. אבל לעומת מסלולים אחרים, האם באמת שווה ללכת על קופת גמל רק מעצם התשואות המשתלמות?

כדיי לחסוך באמת וביעילות, בין אם מדובר בחיסכון זמני או חיסכון פנסיוני, אנו צריכים לדאוג לכך שהכסף שלנו זז ומכפיל את עצמו, בהתאם לתנודות השוק. לכן, חיסכון בבנק הוא האופציה הכי פחות משתלמת ועלינו לשקול קרנות ופוליסות אחרות שמשקיעות את הכסף שלנו היטב, אך מאפשרות לנו גם בקרה על הכסף שלנו והרווח שהוא מייצר. קופת גמל להשקעה, היא אחת מהקרנות הללו.

 

מהי קופת גמל להשקעה

קופת גמל להשקעה היא אופציה יחסית חדשה בעולם החיסכון. קופת גמל היא קופה יחסית היברידית, היות והיא מאפשרת לנו לחסוך לפנסיה ולקבל את סכום החיסכון בתור קצבה לעת גיל הפרישה. אופציה זו מאפשרת לנו, בהתאם לתנאים מסוימים, אפילו לקבל פטור ממס רווחי הון, הפקדות נזילות ותכנון ירושה בהתאם לתיקון 190. כמו כן, קופת גמל היא אופציה נהדרת לחיסכון לטווח קצר או בינוני והיא מאפשרת לנו מעבר פשוט ומהיר בין מסלולי השקעה או בין חברות ביטוח.

 

מהן התשואות המשוערות

במידה והחלטנו ללכת על קופת גמל בתור אפיק משתלם לחיסכון פנסיוני או לטווח קצר/ בינוני, עשינו את הבחירה הנכונה היות ונוכל ליהנות מדמי ניהול נמוכים, הטבות מס ועוד. ועדיין עלינו לבחור היטב בין הקופות השונות המוצעות לנו על ידי חברות שונות. חלק מפרמטרים, שיעזרו לנו לבחור בין קופות הגמל השונות, כבר ציינו, אבל חשוב גם להתייחס לתשואות. נכון שאחוז גבוהה של תשואות הוא מאד מפתה לעין. יחד עם זאת, עלינו לא להסתנוור לגמרי ומהמספר, ולחפש את אחוז התשואות הקבוע יותר לאורך השנים, של חברה אחת מסוימת.

כך לדוגמא, נוכל לראות כי הקופה של אקסלנס גמל להשקעה ייצרה לאורך השנים, לאחר איחוד עם חברות אחרות, תשואות בגובה דו ספרתית של כ-20%. אך, בעוד שחברות אחרות הניבו מספר גבוה יותר מאחוז זה, אקסלנס שמרו על גובה משוער זה לאורך זמן, ולא באופן חד פעמי. לכן, זוהי דוגמא נהדרת על עיקרון שיש לקחת בחשבון בעת בחירת קופת גמל להשקעה. כמו כן, זכרו להשוות בין דמי ניהול לטווח ארוך, גמישות במעבר בין מסלולים ועוד.

 

לסיכום

קופת גמל להשקעה היא אפיק חיסכון נהדר עבור החיסכון הפנסיוני או חיסכון רגיל לטווח קצר או בינוני. היא מאפשרת לנו הרבה גמישות ושליטה על אפיקי ההשקעה, ובמידה ונעשה מחקר כהוגן, גם נמצא קופת גמל עם תשואות עקביות וגבוהות.

הַשׁקָעָה

אולי יעניין אותך גם

לחיצת יד
פיננסים
מה הוא ייעוץ ארגוני לחברות?

ייעוץ ארגוני לחברות נועד להשיג שיפור בתוצאות העסקיות ולשפר את התפוקה העסקית. היעזרות בגורם מנוסה ובעל תוצאות בשטח, יכולה להביא להחזר של ההשקעה על הייעוץ

קרא עוד »