מהו בור ספיגה ואיך ניתן לשאוב אותו

בהתאם להתקדמות התרבות האנושית, גם מערכת הביוב עברה גלגולים שונים.

הגידול באוכלוסיית העולם יחד עם צמיחת המודעות למשמעויות ההיגייניות והאקולוגיות של מי השופכין, הביאו להתפתחות מערכת הביוב המודרנית, אשר נותנת מענה לצרכים אלו.

בכתבה הבאה נעסוק באחד הגלגולים הקודמים של מערכת זאת – בור הספיגה.

נציג בקצרה מהו בור ספיגה ואיך ניתן לשאוב אותו.

 

שמחת משאית השאיבה

בהגדרתו הקצרה ביותר בור ספיגה הוא מערכת ביוב מקומית. מדובר מערכת שאינה מחוברת למערכת הביוב הכללית ומיועדת לטפל בפסולת הנוזלית של בית פרטי או עסק באמצעות בור ייעודי אשר סופג אותה. מידותיו המקובלות של בור הספיגה הם אורך של שני מטרים ורדיוס של חצי מטר. הפסולת הנוזלית – דהיינו תוצרי בית השימוש, מכונת הכביסה וכיורי הבית, וכן התוצרים של שימושים תעשייתיים שונים מוזרמים דרך הצנרת אל הבור. משם מחלחלים הנוזלים השונים לאדמה ואילו הפסולת המוצקה נאגרת בתחתיתו. פתחו של הבור מכוסה לרוב עם סיד כבד כנגד הפצת זיהומים וריחות לא נעימים ממנו החוצה.

כאמור, הפסולת הנוזלית המוזרמת אליו מחלחלת אל פנים האדמה אך הפסולת המוצקה נשארת בחלל בור הספיגה ויש לטפל בה. לכן אחת לכמה שנים הבור מרוקן באמצעות משאית מיוחדת המכונה ביובית אליה מחובר מדחס יניקה לשם שאיבת הפסולת. לאחר פעילות השאיבה מעבירה המשאית את הפסולת לאתר טיפול בשפכים.

שאיבת בור ספיגה היא עניין מקצועי לחלוטין הנעשה אך ורק על ידי על אנשים ועסקים ייעודים המוסמכים לכך. אם יש לכם צורך בשאיבה שכזאת, מומלץ מאוד לפנות לשירותיה של סופר ביובית בע"מ אשר תעניק את הטיפול הדרוש ביסודיות ובמהירות.

 

מחוץ לחוק

בעבר בורות הספיגה היו בשימוש רווח בכל רחבי הארץ, אולם כיום ידוע שבורות אלו נושאים השלכות הרסניות על סביבתם. לכן חוקק חוק בשנות התשעים אשר אוסר הקמה של בורות ספיגה חדשים או שימוש בבורות קיימים במידה ויש אופציה להיעזר במערכת ביוב מוסדרת. עם זאת, עדיין קיימים כמה וכמה בורות ספיגה פעילים בישראל, בעיקר במגזר הכפרי. גם אליהם החוק מתייחס וקובע דרכי טיפול מפורטים בהם, על מנת למזער את הנזק הסביבתי שלהם ככל הניתן. בין היתר החוק מחייב הקמה של בור רקב ליד כל בור ספיגה תעשייתי לשם טיפול ראשוני במי השפכים, וכן מעבר של בדיקות תקופתיות.

 

כאבה של הסביבה

כאמור בורות ספיגה הוצאו מחוץ לחוק בשל הנזקים האקולוגיים הגדולים שהם גורמים. מה הם אם כן הבעיות שמסבים הבורות לסביבה? בראש ובראשונה פגיעה במי התהום ובמבנה האדמה אליה מחלחלת הפסולת הנוזלית. פסולת זאת, במיוחד אם היא תעשייתית (מכילה שמנים, צבעים ותוצרי נפט בין היתר) מזהמת מאוד את מי התהום ועלולה להופכם לרעילים ובלתי שמישים. בנוסף, שימוש בבורות ספיגה מונע אפשרות של מחזור מי הביוב אשר קיימת במערכת הביוב המוסדרת.

 

צינור מים

אולי יעניין אותך גם

הפקת כנסים מקצועיים
בעלי מקצוע
הפקת כנסים מקצועיים – כל הדגשים 

כנסים מקצועיים הם אירועים בלתי נשכחים שעושים רושם רב על הנוכחים. הכנסים משמשים קרקע פורייה ללמידה, ליצירת קשרים ולעידוד חדשנות. בתכנון נכון וקפדני, מארגני הכנס

קרא עוד »
בדק בית
בעלי מקצוע
כמה אמור לעלות בדק בית?

בדק בית הוא שלב קריטי בתהליך רכישת הבית, המספק לקונים פוטנציאליים תובנות חשובות לגבי מצבו ושלמותו המבנית של הנכס. עם זאת, עלות בדק בית עשויה

קרא עוד »
גרביים מקצועיות
בעלי מקצוע
מה הם גרביים מקצועיות?

אוהבים לעשות ספורט, לרוץ ולרכב על אופניים אך סובלים שוב ושוב מכאבים בגיד אכילס, ברגליים ומשפשופים? יש לנו את הפתרון המושלם בשבילכם שכנראה לא ידעתם

קרא עוד »