מדוע חשוב להרחיק עכברים מהבית

אף אחד מאיתנו לא אוהבים להיתקל במכרסמים שונים בבית הפרטי שלנו. אין תחושה פחות נעימה מלהרים איזה חפץ ולגלות זנב של עכבר בורח, או יותר מכך, לגלות גלילי עכברים בארונות המטבח שלנו. לרוב, עכברים נפוצים יותר בבתים פרטיים בישובים הסמוכים למקורות טבע וכן בעיקר באזור הדרום והמדבר.

אך בכל אופן עכברים הינה בעיה נפוצה שיכולה לפגוש את כולנו ביום מן הימים. עכברים עלולים להביא איתם מחלות וכן ליצור מספר תקלות בבית. הוסיפו לקרוא וגלו מדוע חשוב כל כך להרחיק את העכברים מבתיכם.

 

עכברים ומטבחים ביתיים

העכברים הינם חיה אומניבורית, כלומר אוכל הכול. מכיוון שהם ניזונים כמעט מכל דבר, הם נמשכים מאוד למטבחים הביתיים, שם האוכל זמין ונגיש להם. באופן עקרוני, אין העכבר מסוכן לאדם, אך הוא עלול להביא עמו מחלות שונות שעלולות להיות קשות מאוד למערכת החיסונית של האדם. כמו כן, לעכברים כוח די רב והם מסוגלים להזיק לציוד הנמצא במטבח וכמו כן גם ליצור לעצמם מחילות שיפגעו בבתיכם. לעוד מידע – hadbarott.co.il.

 

ההבדל בין הדברת עכברים להרחקת עכברים

כאשר מתייחסים למושג הדברת עכברים, מתייחסים לפעולה של המתת העכברים הנמצאים בבית על לידי מלכודות או פיזור רעל כלשהו. אומנם הרחקת עכברים הינה פעולה אחרת. כאשר אנחנו מרחיקים עכבר אנחנו רוצים לגרום לו לברוח מהבית כתוצאה ממצב לא נוח או נעים עבורו. לרוב, עושים זאת על ידי הפעלת גלי קול אלקטרונים אשר מאוד מציקים לעכברים והם בורחים מיד.

 

איך נדע אם יש לנו עכבר בבית

עכברים משאירים אחריהם לא מעט עקבות. במידה וראיתם כרסומים שונים בבגדים שלכם, חורים בארונות המטבח, חורים בשקיות האוכל שלכם וכמו כן שאריות צואה קטנות מפוזרים בכל מקום, ככול הנראה שיש לכם בעיה של עכברים בבית. רבים מנסים לטפל בבעיה באופן עצמי, לרכוש לוכדי עכברים ביתיים ולפתור את העניין.

פעולה זאת לעיתים אפקטיבית, אך רבות הפעמים שהעכבר לא נתפס או ששוב ושוב חוזרים עכברים למטבח הבית. מומלץ לא להסס ומיד להזמין מדביר. אל תתפשרו והזמינו מדביר איכותי ומנוסה שיודע לתפעל אירוע של הדברת עכברים או הרחקתם. שיטת ההדברה יותר נפוצה, אך לאחרונה גם שיטת ההרחקה תפסה תאוצה בשל רצון רב של לקוחות לא לפגוע מידי בעכברים.

עכברים מבלים את רוב זמנם בביוב ולכן מביאים עמם מחלות ונושאים חיידקים רבים עליהם. חשוב לבחור מדביר מנוסה מכיוון העיסוק הקריטי ברעלנים במהלך ההדברה, יש לוודא שהוא יודע ומכיר את התחום וחשוב גם כן לבדוק תגובות עליו ברשת או ממכרים. הבדלה חשובה יש לעשות בין עכברים לחולדות.

חולדות הינן כפולות בגודלן ביחס לעכברים וכן יש לה אוזניים שפיציות וזנב ארוך יותר. לעכבר – אוזניים קטנות ועגולות.

עכבר מטייל

אולי יעניין אותך גם

כלי עבודה
לבית ולגינה
4 כלי עבודה שחשוב שתכירו!

כלי עבודה הם מוצרים שחשוב שיהיו בכל בית. לא משנה מה אתם עושים, לפחות ברמה הבסיסית אתם צריכים להחזיק כמה כלי עבודה שאיתם תוכלו לבצע

קרא עוד »
מִזרָן
לבית ולגינה
5 טיפים לבחירת המזרן המושלם

שנת לילה טובה היא חיונית לבריאות ולרווחה הכללית שלנו, ואחד הגורמים המכריעים להשגתה הוא בחירת המזרון המושלם. עם מגוון כללי הזמינות בשוק המזרנים, המשימה עלולה

קרא עוד »
תוכי בגן
לבית ולגינה
האם אפשר לגדל תוכי בגינה?

תוכים הם ללא ספק חיות מחמד סופר מגניבות. מדובר על ציפורים יפהפיות בצבעים מרהיבים, הן חכמות מאוד, ידידותיות ואוהבות לשחק עם בני אדם, וכמובן שהדובדבן

קרא עוד »