מה הסיפור בלקיחת משכנתא לחברי קיבוץ?

למה כל כך מסובך לתת או לקבל משכנתא לחברי קיבוץ? קצת סדר.

אצל הרבה אנשים נושא המשכנתא לוטה בערפל ולמרות שהם לוקחים משכנתא לקניית דירה למגורים או להשקעה, הם לא באמת יודעים שקיבלו את ההחלטה הטובה ביותר או מה אומרות האותיות הקטנות.

זאת נכון גם בעבור אנשים הקונים בית בעיר, אך עוד יותר עבור אנשים אשר לוקחים משכנתא לבית בקיבוץ. אפילו עבורם העניין יכול להיות מסובך יותר בגלל שלא מדובר בנכס שנמכר ושייך לשוק הציבורי, אלא משהו פנים קיבוצי.

 

הקיבוץ מחזיק בדירה

כאשר הבנק נותן משכנתא, הלוואה בפריסה להמון תשלומים למשך המון שנים, הוא מרגיש בטוח בשל העובדה שהוא מחזיק בנכס כמעין פיקדון למקרה שהלווה לא יחזיר את כל הכסף.

מימוש הדירה על ידי מכירתה לא אפשרי כאשר מדובר בקיבוץ בגלל שהנכס שייך לקיבוץ, או בעצם אינו משויך אל מול מנהל מקרקעי ישראל. עובדה זאת הופכת את הסיכון שבנתינת משכנתא עבור דירות בקיבוץ להרבה יותר מסוכנת לבנק.

 

ריבית מורידה את הסיכון

גם כאשר מדובר בלקוחות אשר מקבלים משכנתא במקביל לכך שהם במצב פיננסי לא משהו וגם כאשר מדובר בדירות קיבוץ אשר הסיכון בהן גבוה לבנק, הוא יכול להשתמש במנגנון הורדת הסיכון שלו והוא, או יותר נכון היא, הריבית. כאשר תיגשו לבקש משכנתא בעבור נכס בקיבוץ, אתם צפויים לקבל הצעה אשר כוללת ריבית מאוד גבוהה, גם אם המצב הכלכלי שלכם תקין.

 

מה אפשר לעשות?

בסופו של יום חברי קיבוץ יכולים להזדקק למשכנתא והם צריכים שיהיה להם פתרון אשר באמת יאפשר להם לרכוש אחת כזאת מבלי לשלם הון תועפות. הנה שתי אפשרויות שקיימות.

 

מסלולים מיוחדים

על מנת כן לאפשר לקחת משכנתא בקיבוצים ישנם מסלולים אשר מציעים פשרה המחייבת שיתוף פעולה ממנהל הקיבוץ וחתימתו על טפסים. באופן הזה הבנק מחזיר לעצמו את הוודאות באפשרות שלו לקבל את הכסף אם לא מהלווים, אז ממכירת הנכס המדובר.

 

הלוואה רגילה

כאשר זוג המתכנן לקנות בית בקיבוץ בעזרת הלוואה ייקח משכנתא, הוא ייאלץ לשלם ריבית מאוד גבוהה כתוספת על הקנייה מה שכבר עשוי להפוך את הקנייה הזאת ללא משתלמת.

מנגד, אפשר לנסות לקבל הלוואה רגילה שאינה במסגרת משכנתא על מנת לקנות את הדירה. כך הריביות לא צפויות להיות כאלה גבוהות כמו במשכנתא לחברי קיבוץ.

משכנתא לחברי קיבוץ מאוד בעייתית לבנק בגלל שהיא מבטלת את "תעודת הביטוח" שלו שהיא בעצם היכולת שלו לממש את הדירה ולקבל את הכסף שלו בחזרה ממכירתה במקום מהחזרת ההלוואה של הלווה ולכן, הוא מעלה מאוד את הריבית על ההלוואה.

כן יש אפשרות לקחת משכנתא על דירה בקיבוץ במסלולים מיוחדים או פשוט על ידי לקיחת הלוואה שאינה משכנתא והחזרתה באופן הדרגתי.

אילוסטרציה של משכנתא בקיבוץ

אולי יעניין אותך גם

בית ביד
משכנתאות
מי מספק ייעוץ משכנתאות בישראל?

משכנתא הינה ההלוואה החשובה ביותר שתיקחו בחייכם ולמעשה תהיה הלוואה שתלווה אתכם לאורך שנים רבות. המשכנתא תעזור לכם לרכוש את דירת החלומות עבור המשפחה שבניתם,

קרא עוד »