לפעמים ביחד זה הכי לבד – מה עושים עם החרדה החברתית?

חרדה חברתית מתאפיינת בקושי לשהות בקרבת עוד אנשים, מן המשפחה או מן החוג החברתי בשל תחושות קשות שממלאות אותנו בזמן שאנחנו נמצאים איתם. לא תמיד יש קשר בין התחושה הפנימית שלנו לבין מה שקורה במציאות אך החוויה נותרת קשה. הכירו את מתן יהב עוצמה פנימית אשר ידריך אתכם בעדינות ורגישות לדרך חדשה.

 

חרדה חברתית

חרדה חברתית הינה מצב שבו אדם חושש להיות בחברת בני אדם נוספים, אפילו קרובי משפחה, מתוך אמונה ששופטים אותו ושונאים אותו למרות שבמציאות אין זה כך. התחושות הקשות מובילות את האדם להאמין שהוא אינו ראוי, אינו אהוב ואינו רצוי. אותו אדם עשוי להסתגר ולהתבודד, לנשור מן הלימודים, להתמכר למסכים או לסמים, העיקר כדי לברוח מההרגשה הרעה שלא מרפה ממנו שהוא כישלון ואינו מסוגל להיות עוד בחברת אחרים.

 

כיצד מתבטאת חרדה חברתית?

ישנם אנשים רבים המעדיפים חבר אחד או שניים, מסתפקים במעט קשר עם הסביבה ולמרות זאת אינם נחשבים לחרדים חברתית. חרדה חברתית הינה פחד ממשי ומוחשי מאד להיות בקרבת אנשים, אפילו הקרובים לנו ביותר. תחושת סכנה ממלאת אותנו ואנו מנסים להמלט, להסתגר בחדר, להתרחק. דפיקות לב מואצות, קשיי נשימה, לחץ ופחד נורא לא מאפשרים לנו להמשיך ולשהות ליד אנשים אחרים. זוהי מצוקה אמיתית המתרחשת כל אימת שהאדם מנסה להכנס למרחב ציבורי, להכנס לכיתת הלימוד, לנכוח באירוע חברתי או במקום העבודה ופוגעת קשות באיכות החיים שלו.

 

ממה נובעת חרדה חברתית?

לחרדה החברתית, כמו למרבית החרדות, יש שורשים עמוקים בחוויות שחווינו בעודנו צעירים. חרדה חברתית יכולה להתרחש בגיל צעיר מאד ולהקשות על הילד להשתלב חברתית בגן או בכיתה, ויכולה להתרחש גם באמצע החיים לאחר שנים של אורח חיים חברתי בריא. כך או כך, יש לה סיבה הנעוצה ביכולת שלנו להתמודד עם חוויה מסויימת שגרמה לנו לחוש בסכנה, ואנו מנסים להמנע מלחוש את התחושה הזו שוב בכל מחיר.

 

כיצד מטפלים בחרדה חברתית?

בשיטת הטרילותרפיה אנו מקשיבים לתחושות הקשות, מנסים להבין איזה זכרון עומד מאחוריהן אשר יצר את תחושת הסכנה והאימה המשתלטת עלינו. הרעיון העומד מאחורי הטרילותרפיה הוא לא לנסות ולהמשיך לברוח מן התחושות אלא להאזין למה שהן אומרות, ולהבין למה מסלול החיים שלנו הוביל אותנו לפתח חרדה חברתית. לאחר מכן אנו לומדים כיצד לקיים דיאלוג פנימי בריא יותר, מועיל יותר ומעצים יותר. בדרך זו של התנקות מן המחשבות השיפוטיות והמאיימות, אנו יכולים להתחיל דרך חדשה, חיובית יותר.

 

לסיכום

מתן יהב הינו מדריך טרילותרפיה מנוסה אשר יוביל אתכם למסע פנימי כדי למצוא את נקודות החוזק שלכם, ללמוד כיצד לנהל מערכת יחסים טובה, בריאה ומועילה יותר עם עצמכם כדי שתוכלו להתחיל בדרך חדשה.

איש חולה

 

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »