למי מגיע פטור מהצבא

כולנו, בתור אזרחים במדינת ישראל, יודעים ומכירים את העובדה שכאשר נגיע לגיל 18 יהיה עלינו למלא את חובתנו ולהתגייס לצבא. אפשר להתווכח ימים ארוכים לגבי השאלה האם זה הוגן, הכרחי ונורמאלי שהמדינה מחייבת את האזרחים בה להתגייס לצה"ל ולתרום את שנותיהם הטובות ביותר למדינה, אך זו לא הנקודה. הנקודה היא שאם החוק קובע שזה מה שעלינו לעשות, זה מה שאנחנו מחויבים לו. עם זאת, כמובן שיש גם לא מעט מקרים שבהם אדם כן יכול לקבל פטור מהשירות הצבאי. לכן, אם אתם שייכים לאותם האנשים שאולי יכולים לקבל פטור כזה, ואם מעניין אתכם להילחם על הזכויות שלכם כדי לא להתגייס, בהחלט כדאי שתבדקו מה אומר החוק ומה עליכם לעשות בנידון.

חייל וכלב

המקרים שבהם ניתן להוציא פטור

בבואנו לבדוק מה אומר החוק במדינה, אנחנו רואים שיש מספר מקרים שבהם ניתן יהיה לבקש פטור מהשירות הצבאי, כמו לדוגמא:

  • פטור על רקע בריאותי – אדם שהמצב הבריאותי שלו, או המצב הנפשי, רעוע יוכל לקבל פרופיל נמוך וכך לא להתגייס לצה"ל.
  • נשים נשואות או נשים בהיריון יכולות לקבל פטור מהשירות הצבאי.
  • פטור שנובע מטעמי דת או מטעמי מצפון.

כמובן שבכל אחד מהמקרים הללו יהיה עליכם להוכיח את אמת הדברים שאתם אומרים. לדוגמא, אישה שטוענת שהיא בהיריון ובשל כך היא מבקשת להשתחרר מהשירות הצבאי תצטרך להוכיח לצבא שזה אכן מצבה. זה נכון גם לגבי כל שאר המקרים שבהם ניתן יהיה לדרוש פטור ולכן ברור שמדובר כאן על מאבק לא פשוט שלרוב יכלול גם הופעה מול וועדות שונות.

איך מתמודדים עם ההליך הזה בפועל?

אין ספק שכדאי להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל פטור אתם לא צריכים להתמודד מול המערכת הזאת לבד. זה אומר שתוכלו לפנות לעורך דין רציני שיעזור לכם, שכן עורך דין צבאי הוא אדם שמכיר את המערכת מבפנים. זה אומר שהוא יודע באיזה צעדים יש לנקוט כדי להגדיל את הסיכוי לקבלת הפטור ולכן לא כדאי לוותר על שירותיו. מה שכן, כמובן שכדאי יהיה לבדוק לאיזה עורך דין אתם פונים, כי אם חשבתם לרגע שכל עורך דין צבאי ייתן לכם את אותו השירות, דעו שאתם טועים. לכן כדאי שתיכנסו עוד היום לכתובת האתר: https://brunolaw.co.il כי כאן מחכה לכם עורכת דין צבאית מנוסה ביותר. עוה"ד מירי יעקב-גביש תסייע לכם בכל דרך אפשרית לקבלת הפטור ואתם תראו שלא תצטערו אם תבחרו בה לייצג אתכם.

אולי יעניין אותך גם

7 טיפים לבחירת עוד תותח!
עריכת דין
7 טיפים לבחירת עו"ד תותח!

כאשר מתמודדים עם בעיות משפטיות, חשוב להחזיק את עורך הדין המתאים לצידך. בחירת עורך דין מוסמך ואמין יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאת התיק שלך.

קרא עוד »