למה חשוב לשמור על היגיינה

מאז ששנת 2020 פרצה לחיינו, אנו שומעים יותר ויותר על אפשרויות שונות לשמירה על היגיינה. כולנו יודעים להגיד בעל פה איך צריך לשטוף את הידיים בסבון, כמה פעמים צריך להעביר את הסבון בין הידיים ולאילו אזורים בכף היד ומסביב לה חשוב להגיע במהלך הניקוי. אבל העניין הוא שלא כולם יודעים באופן מעמיק למה חשוב לשמור על היגיינה. יצאנו לבדוק את העניין באופן מעמיק וחזרנו עם תשובות שאתם צריכים להכיר מקרוב.

 

תכירו את האנשים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי אנו כותבים תוך ליווי מטעם גורמים חיצוניים שיודעים דבר או שניים על שמירת היגיינה. שכן, הגענו אליהם לאחר שפרסמנו פוסט בקבוצת פייסבוק שמאגדת בתוכה אך ורק אנשים שמגדירים את עצמם כ"חולי ניקיון".

ביקשנו מכל מהגולשים בקבוצה להגיב לנו בקצרה למה לדעתם חשוב לשמור על היגיינה ולהפתעתנו, קיבלנו מעל ל – 400 תגובות תוך פחות משעתיים. שכן, רבים מהנוכחים בקבוצה חיים את התחום והם יודעים מה החשיבות הגבוהה שבדבר. זו ההזדמנות להודות לכל אחד ואחת שהגיבו. בחרנו את 3 התגובות שנראו לנו המתאימות ביותר והן יוצגו כעת.

 

למה חשוב לשמור על היגיינה? התשובה של שמרית מירושלים

שמרית כתבה לנו שהשם השני שלה הוא היגיינה. עוד היא ציינה כי מאז שהיא ילדה חינכו אותה ששמירה על היגיינה היא ערך חשוב. שמרית שיתפה אותנו בכך שסבתא שלה שנולדה בתימן שמרה על היגיינה עוד כשהתגוררה שם בבקתה. שכן, היו לא מעט מחלות שהסתובבו בחוץ.

אלו שלא שמרו על היגיינה ולא שטפו את הידיים היטב אחרי הכנה של אוכל או אחרי יציאה משירותים מצאו את עצמם חולים לעיתים קרובות. בתקופה ההיא, המחלות הקלות ביותר גרמו לתמותה. כך שמדובר היה בעניין משמעותי.

 

למה חשוב לשמור על היגיינה? התשובה של דוד מתל אביב

דוד ציין בפנינו שהוא לא שמר על היגיינה עד שהכיר את בת הזוג שלו. הוא היה חי בדירה מטונפת (לדבריו) שלא ניקה אותה במשך חודשים ארוכים. רק לאחר שהביא את בת הזוג הנוכחית שלו אל הדירה לראשונה, הוא גילה שיצטרך להזמין שירותי ניקיון כדי לקרצף את המרצפות. כך שלדבריו חשוב לשמור על היגיינה כדי שלא יהיה צורך בסיוע של גורמים מקצועיים שיבואו לנקות לכם את הבית.

 

למה אתם חושבים שחשוב לשמור על היגיינה?

עכשיו, לאחר שקראתם את הדעות של אלו שסייעו לנו בכתיבת המדריך, אתם יכולים לשאול את עצמכם – למה חשוב לכם לשמור על היגיינה? סביר להניח שתגלו שיש לכם לא מעט סיבות שמביאות אתכם לבצע פעולות היגייניות בסיסיות, למשל:

  • שטיפת ידיים לאחר שירותים
  • שטיפת ידיים לפני הכנת אוכל
  • ניקיון הבית ועוד

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את החשיבות שבשמירה על היגיינה. נאחל לכם שלא תדעו מחלות ושתשמרו על ניקיון.

גֵהוּת

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »