למה חשוב להחליף קונקטור ואיך לבחור את המתאים עבורכם?

לא משנה מהו העסק אותו אתם מנהלים, כמעט כל שירות שאתם נותנים ללקוחות מערב שימוש ברשת.

בין אם מדובר רק בסליקה ובין אם במתן השירות עצמו, איכות הרשת חשובה לתפוקת עבודה טובה יותר של העובדים ולשביעות רצונם של הלקוחות.

העברת נתונים מהירה כבר מזמן אינה רק מנת חלקם של מי שעוסקים בטכנולוגיה, והיא מוצר בסיסי עבור כל רשת ומאפשרת בזכות הקונקטור.

מהו קונקטור וכיצד תבחרו את הקונקטור המתאים עבורכם?

 

מה זה קונקטור?

בתרגום חופשי לעברית – קונקטור הוא מחבר, מלשון Conect. זהו כבל בעל שתי קצוות או ראשים המתחברים כל אחד למכשיר אחר, בין מכשיר לרכיב כלשהו או באופן מעגלי. חיבור מכשירים באמצעות קונקטור מאפשר העברת נתונים בניהם, מיזוג נתונים וכדומה. קיימים כיום תקנים אחידים יחסית ובמקומות רבים תראו קונקטורים מאותו הסוג שמתאימים למכשירים שונים, אך לעיתים ישנם מכשירים המצריכים קונקטור ייעודי הבנוי בצורה מיוחדת המתאימה להם.

 

סוגי קונקטורים

באופן כללי, קונקטור הוא שם כולל למספר מוצרים שבשורה התחתונה תפקידם דומה אך הם נראים שונה אלו מאלו ומתאימים לחיבור של מכשירים או רכיבים אלקטרוניים שונים. ראשית כל, ישנם קונקטורים המגיעים עם כבל וקונקטורים המגיעים ללא כבל: כאשר קונקטור הוא עם כבל, ניתן למקם את המכשירים במרחק זה מזה, כמובן בהתאם להגבלה של אורך הכבל. כאשר הקונקטור הוא ללא כבל, על המכשירים להיות סמוכים זה לזה. מסיבה זו רוב הקונקטורים מגיעים עם כבל, כי לרוב צריך לחבר מכשירים שנמצאים במרחק מה זה מזה – בעיקר כאשר מדובר בעסקים. קונקטורים ללא כבל יתאימו לחיבור של רכיבים שונים באותו מכשיר שנמצאים זה לצד זה, כגון מחשב ומסך או מחשב וראוטר.

 

כיצד נבחר קונקטור?

ישנם כמה פרמטרים שיכולים לסייע לכם לבחור את הקונקטור המתאים עבורכם:

כבל או בלי כבל:

כפי שאמרנו, הצורך בכבל צלוי בסוג המכשירים או הרכיבים שאתם מחברים. כאשר מדובר במכשירים שצריכים להיות במרחק מה זה מזה כגון טלוויזיה לממיר כבלים או סטרימר יש לבחור קונקטור עם כבל, וכמובן לוודא שאורך הכבל מספיק (או למקם את המכשירים בהתאם לאורך הכבל). כאשר מדובר במכשירים שנמצאים זה לצד זה ניתן לבחור קונקטור ללא כבל.

 

רמת סיכוך:

רמת ההגנה של הקונקטורים מפני הפרעות חיצוניות. סיכוך גבוה מאפשר גם עבודה ללא הפרעות ורעשים וגם עמידות לאורך זמן. לא בכל מקרה צריך רמת סיכוך גבוהה, כאשר כלל האצבע הוא אופי השימוש. כאשר הקונקטור הוא לשימוש ביתי הוא לא חייב להיות מסוכך, אך כאשר הוא יוצא מהמבנה או עובר דרך תעלות מומלץ שהוא יהיה מסוכך או מסוכך קל.

 

מהירות ותדירות מקסימלית:

ככל שיש משתמשים רבים יותר ברשת כך המהירות והתדירות המקסימלית צריכים להיות גבוהים יותר. כך למשל לשימוש עסקי יכול להתאים קונקטור rj45 בתקן Cat7 עם תדירות מקסימלית של 1000 מגה הרץ ומהירות של 100 ג'יגה בייט לשנייה.

 

קבל

אולי יעניין אותך גם

לרענן את המלתחה העסקית שלך
עסקים
כך תרענן את המלתחה העסקית!

בחירה של בגדים למלתחה העסקית זה לא עניין של מה בכך. מדובר בהליך שמצריך היכרות עם בדים איכותיים, מותגים נחשבים וחנויות מקוונות שיאפשרו לבצע רכישה

קרא עוד »