לא רק לנשים: החשיבות בחיזוק רצפת האגן גם לנשים וגם לגברים

יש שיח רב בכל הנוגע לחיזוק רצפת האגן בקרב נשים. שכן, זה ידוע שנשים לאחר היריון ולידה צריכות לחזק את האזור שהפך להיות קצת רופף. אבל האמת היא, שלא כולם יודעים שמדובר בהליך שצריך להתבצע גם בקרב גברים. עובדה זו גרמה לנו לצאת ולבדוק את כל הפרטים החשובים  ביותר בנושא ולחזור עם מידע שיאפשר לכם להכיר בחשיבות בחיזוק רצפת האגן לא רק בקרב נשים, אלא גם בקרב גברים.

 

תכירו תחילה את המומחים שעומדים מאחורי המדריך

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים על החשיבות שבתרגול, עליכם לדעת כי מי שכותבים את המדריך הנוכחי אלו נשים וגברים שמבצעים תרגילים קבועים שמחזקים את שרירי רצפת האגן. אנו מודעים לחשיבות שבדבר ומי שמכיר אותנו יודע, שבכל הזדמנות שהיא, אנו מסבירים כמה זה חשוב לבצע את התרגול המדובר. לאחרונה שמענו שיח לקוי בנושא. כזה שמייחס את התרגול אך ורק לנשים. הדבר גרם לנו להבין שיש פה עניין שמצריך מדריך מקיף שיאפשר לכל אחד לדעת שאין זה תחום שמיוחס אך ורק לנשים, אלא גם לגברים. אם אתם מכירים מישהו שצריך להכיר בידע הזה, כדאי שבסיום הקריאה, תעבירו אליו את המדריך.

 

מה התפקידים של שרירי רצפת האגן?

רגע לפני שנציג בפניכם את החשיבות בביצוע תרגילי חיזוק לרצפת האגן לנשים וגברים כאחד, עליכם לדעת מהם בכלל התפקידים של שרירי רצפת האגן. שכן, יש להם את התפקידים החשובים הבאים:

  1. אחראיים על השליטה בסוגרים
  2. תומכים באברי האגן ושומרים על מנח נכון שלהם בזמן מנוחה וגם בזמן של פעילות
  3. הפעלה של השרירים והרפיה שלהם כדי שיהיה תפקוד מיני תקין

 

החשיבות שבביצוע תרגילי רצפת אגן

אם קראתם את הפסקה הקודמת בעיון, סביר להניח שהצלחתם להבין מה החשיבות שבתרגול מסוג זה. שרירים שלא מתרגלים אותם נוטים להיות חלשים ולא מתפקדים. שרירי רצפת האגן שלכם ושלכן צריכים להיות בריאים וחזקים כדי שהמערכות שמעליהן יוכלו לתפקד. מדובר במערכת השתן, המין והחלק התחתון של מערכת העיכול. כך שבעצם, אפשר לומר שחשוב לבצע את התרגילים הללו כדי לשמור על בריאות תקינה של כל האזור.

 

איך מתרגלים? ואיפה?

יש כל מיני סוגי תרגילים שניתן לבצע באופן עצמאי בבית. ההמלצה שלנו היא להתחיל קודם כל בתרגול קבוצתי. כלומר, להירשם לשיעור פילאטיס או כל שיעור אחר שמאפשר להביא לחיזוק של שרירי רצפת האגן. רק לאחר שתיקחו חלק פעיל בתרגילים הללו, תוסיפו תרגילים אחרים שאפשר לבצע בבית ובכל מקום אחר כדי לחזק את השרירים החשובים האלה.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת מה היא החשיבות שבחיזוק שרירי רצפת האגן. כעת, כשיש לכם את המידע, עליכם רק ליישם, לתרגל ולהיות בטוחים שאתם שומרים על האזור בריא.

חדר אימונים

 

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »