כמה יעלה לכם לעשות בדיקת פוליגרף פרטית

פולי – רב, גרף – רישום. פוליגרף ידוע בשמו השני "מכונת אמת". מכשיר זה נועד לקבוע האם דובר אדם שקר או אמת לפי שינויים פיזיים בגוך במהלך מתן תשובות.

תגובותיו הבלתי רצוניות של הנבדק הם מה שקובע את דבריו – שינויים בדופק ולחץ דם, זיעה מוגברת, נשימה.

חקירות משטרה, גופים עסקיים, גופים צבאיים ועוד – כל אלו עושים שימוש בפוליגרף לצורכי אימות דברי העובד, נחקר, חייל.

נתונים רבים ונושאים רגישים – אז כמה זה עולה לנו?

 

רקע היסטורי

מאיפה כל זה התחיל? צ'זארה לומברוזו היה קרימינולוג יהודי-איטלקי . הוא היה הראשון להמציא מכשיר בעל יכולת תיעוד שינויי דופק לב ולחץ דם בזמן דיבור, בשנת 1885. לאחר כ- 30 שנים, ויטוריו בנוסי, פסיכולוג אוסטרי-איטלקי, הצליח למדוד שינויים בנשימות כדי לקבוע אמירת אמת או שקר. מכשיר הפוליגרף שאנו מכירים כיום פותח בתחילת  המאה ה- 20 בארה"ב, ולאחר המצאתו הוא הושק במשפט פלילי בארה"ב בו נבדקה מהימנותו של עד במשפט רצח. מהימנות הבדיקה נעה בטווח של- 70 – 95 אחוזי דיוק.

 

מה נשאל

ישנן שיטות תשאול רבות למהלכה של בדיקות פוליגרף. במקרי רצח – ישנן שיטות תשאול ש"שותלות" בתוך השאלות ראיות מזירת הפשע כדי לבדוק את תגובת הנשאל. ישנם קווי חקירה הכוללים שאלות שלא רלוונטיות בכלל למקרה, שאלות ביקורתיות, שאלות השוואה ועוד. כל אלו נועדו לבחון שינויים מהותיים במדיי הנשאל ודרך כך להגיע עובדה מדעית- האם הנשאל דובר אמת או שקר.

 

ניתוח תוצאות

למעשה, מתבצעת השוואה בין מדדי הגוף לתשובות לשאלות הלא רלוונטיות וההשוואתיות לשאלות המהותיות לנושא החקירה, שלמו הוזמנה בדיקה זו. ההשוואה מצביעה האם ישנם שינויים מהותיים במדדי הנשאל בשאלות הרלוונטיות. שינויים משמעותיים מצביעים על קשר לשאלות המהותיות לחקירה.

 

מחיר בדיקת פוליגרף

כפי שניתן לראות, ישנם מקרים רבים בהם ניתן להשתמש בבדיקת פוליגרף, ביניהם המומחה הדרוש לביצוע הבדיקה. ישנם מספר טווחים כשמדובר בתחום של בדיקת פוליגרף מחיר:

  1. בדיקה במכון פוליגרף – בדיקה אותה מזמין המנהל לעובד, והוא מבצע אותה באחד ממכוני הפוליגרף המוסמכים הרבים שיש בישראל. אורך הבדיקה נמשך בממוצע כ- 45 דקות. בדיקה זו היא קצרה יחסית מאחר ונושאיה בדרך כלל פשוטים ומוזמנים מראש. עלות בדיקה זו נע בין- 400 ל- 500 ₪.
  2. בדיקה לקהל פרטי – בדיקה זו הינה יקרה יותר מאחר והיא קשורה למגזר הפרטי. בדיקה זו בוחנת נשאלים במסגרת נושאים מורכבים הרבה יותר, למשל – הטרדה מינית, פגיעה פיזית, חשד לבגידה בין בני זוג, חשש לפגיעה פיזית ועוד. בדיקות אלו יקרות יותר וארוכות יותר – עד שעתיים, מאחר ואופי הנושאים הוא מאוד מורכב, מה שמצריך קו תשאול פרטני, דקדקני ומעמיק. עלות בדיקה זו נע בטווח המחירים 1,000-1,500 ₪, תלוי באופי המקרה עליו נערך התשאול.

 

לוח תוצאות

אולי יעניין אותך גם

הפקת כנסים מקצועיים
בעלי מקצוע
הפקת כנסים מקצועיים – כל הדגשים 

כנסים מקצועיים הם אירועים בלתי נשכחים שעושים רושם רב על הנוכחים. הכנסים משמשים קרקע פורייה ללמידה, ליצירת קשרים ולעידוד חדשנות. בתכנון נכון וקפדני, מארגני הכנס

קרא עוד »
בדק בית
בעלי מקצוע
כמה אמור לעלות בדק בית?

בדק בית הוא שלב קריטי בתהליך רכישת הבית, המספק לקונים פוטנציאליים תובנות חשובות לגבי מצבו ושלמותו המבנית של הנכס. עם זאת, עלות בדק בית עשויה

קרא עוד »
גרביים מקצועיות
בעלי מקצוע
מה הם גרביים מקצועיות?

אוהבים לעשות ספורט, לרוץ ולרכב על אופניים אך סובלים שוב ושוב מכאבים בגיד אכילס, ברגליים ומשפשופים? יש לנו את הפתרון המושלם בשבילכם שכנראה לא ידעתם

קרא עוד »