כמה זמן לוקח תהליך הרמת סינוס

הרמת סינוס היא תהליך ניתוחי להשתלת עצם, ודרך כך ליצור בחלק האחורי של הלסת העליונה תוספת עצם. מבצעים את ההליך הזה בעיקר שנדרש שתל דנטלי באזור הזה של הלסת אך יש חוסר בנפח העצם.

 

הרמת סינוס – מתי היא נדרשת

מי שנדרש לשתלים דנטליים, בדרך כלל אלו שחסרים להם שיניים כתוצאה מתואנה או, במקרים נפוצים יותר, גורמים גנטיים. על מנת ששתלים דנטליים יהיו יציבים לאורך זמן, שזה אלמנט חשוב מאוד בהליך ההשתלה, נדרש מקום בפה ולסת. הרמת הסינוס מגביהה את העצם וכך נוצר מספיק מקום לאפשר השתלה בטוחה ויציבה לאורך זמן של שתלים דנטליים. מומלץ לבדוק אם ההליך רלוונטי לכם בהתייעצות עם מחלקת כירורגיית פה ולסת.

 

סוגי הליכי הרמת סינוס

הרמת סינוס סגורה

הרמת סינוס סגורה היא ההליך קצר יותר, בה על ידי המנתח קודח חור מזערי דרך הלסת, בנקודה בה חסרה השן. המנתח מחדיר גרגירי תחליף עצם דרך החור הקדוח, לאחר הרמת רירית הסינוס. גרגירים אלו מעודדים גדילת עצם טבעית באזור אליו הם מוחדרים, אך אם ניתן המנתח ישתיל את השתל הדנטלי כבר באותה הפעולה, מבלי לחכות לעצם טבעית לגדול.

 

הרמת סינוס פתוחה

ההליך הזה ארוך טווח יותר, והרבה תלוי בפעולת העצם בלסת לאחר ההליך. בהרמת סינוס פתוחה המנתח יוצר פתח בצד החיצוני של הלסת העליונה. דרך הפתח המנתח מרים את רירית הסינוס בדפנות הסינוסים, ותחתו מכניסים את גרגירי תחליף העצם. לאחר החדרת גרגירי תחליף העצם המנתח תופר את הפתח, ולאחר 4 עד 6 חודשים אמורה להיווצר עצם חדשה, ובשלב זה ניתנים להתקין את השתלים. 9 חודשים מלאים לאחר הניתוח הראשוני אמורה להיווצר עצם עבה ויציבה ובשלב זה ניתן לבנות שיניים חדשות על גבי השתלים שהוחדרו כמה חודשים קודם לכן.

 

 הנחיות חשובות לפני הליך הרמת סינוס

  1. חובה להסיר אבנית לפי ההליך, מכיוון שאבנית וחיידקים עלולים להגביר את הסיכוי להתפתחות זיהומים.
  2. הרופא המנתח ייתן מרשם לאנטיביוטיקה ומשככי כאבים, כדאי מאוד לזכור להביא אותם ולטול אותם כשעה לפני הניתוח.
  3. כמו ברוב ההליכים האורתודנטיים ההרדמה תהיה מקומית חוץ ממקרים נקודתיים בהם יהיה צורך בהרדמה כללית, בכל אופן המנתח יידע על סוג ההרדמה לפני מועד ההליך.

 

אורך ההליך

ההליך עצמו לוקח כ-30 דקות, ותהליך ההחלמה עד צמיחת העצם הטבעית החדשה במיקום החדש לוקח 9 חודשים.

 

לסיכום

בתהליך הרמת סינוס יש שני סוגי ניתוח אפשריים, העובדים על עקרונות שונים, והרופא המנתח יוכל לייעץ לכם על סוג הניתוח המתאים ביותר לכם. אורך הניתוח הוא כ-30 דקות ומומלץ מאוד לקרוא עליו יותר לעומק לקראת הניתוח שלכם ולוודא שהמנתח שלכם יכול לספק לכם תשובה לכל שאלה שיכולה לעלות. חשוב לזכור שאף ששלב ההחלמה עלול להיות מעט לא נוח הוא קריטי ללסת בריאה יותר!

רופא שיניים

אולי יעניין אותך גם

טראומת מלחמה
בריאות
חוויתם טראומה במלחמה? כך תוכלו להתגבר

חוויית קרב ומלחמה יכולה להותיר צלקות נפשיות עמוקות בדמות טראומה פוסט-טראומטית. תסמינים כמו הצפות זיכרון, סיוטים, חרדה והימנעות חברתית עלולים לפגוע משמעותית בתפקוד ובאיכות החיים

קרא עוד »
מנתח אף
בריאות
5 טיפים למציאת מנתח אף תותח!

ניתוח אף הוא הליך כירורגי שמטרתו לעצב מחדש ולשפר את מראה האף. מעבר ליתרונות הקוסמטיים שלו, ניתוח אף משרת מטרה חיונית בתיקון בעיות תפקודיות, כגון

קרא עוד »
מה תפקידו של פודיאטור מנתח
בריאות
מה תפקידו של פודיאטור מנתח?

פודיאטורים מנתחים מבצעים ניתוחים עבור שתי מטרות מרכזיות, שהן טיפול בפגיעות וחבלות וטיפול בעיוותים באזור כפות הרגליים. אם יש לכם בעיות או כאבים באזור כפות

קרא עוד »