כל מה שצריך לדעת על הדברה ירוקה

בתקופה האחרונה, אנחנו שומעים יותר ויותר על הדברה ירוקה. השכנים שלנו, קרובי משפחה, קולגות מהעבודה ובעצם, מי לא. כולם משתפים בשמחה איך הם הצליחו למגר את המזיקים שהציקו להם בבית במשך חודשים ארוכים. אתם תוהים איך? באמצעות הדברה ירוקה כמובן. לנו לא היה מושג במה מדובר, לכן, החלטנו להיפגש עם מומחים מתחום ההדברות ולשמוע מהם אחת ולתמיד, מהי הדברה ירוקה ולמה כולם בוחרים לבצע דווקא אותה? להלן כל המידע שקיבלנו בנושא:

 

מה זה הדברה ירוקה?

התכנסנו כאן היום בשביל להסביר מה זה בעצם הדברה ירוקה. אז מסתבר שהם שלה רק נשמע מאוד טבעי ונטול חומרים מסוכנים. מסתבר, שהמונח "ירוק" מתייחס לנזק הסביבתי שנגרם בעת הדברה. כשמדובר בהדברה ירוקה, מסתבר שהנזק הסביבתי הוא פחות חמור, בגלל שהחומרים שמהם עשויה ההדברה, מתפוגגים מאוד מהר והם משמשטים לשטחים קטנים יותר. בסופו של דבר, חשוב לציין שעדיין מדובר בחומרים שצריך לא לנשום אותם (מה לעשות, צריך משהו חריף כדי לגרום למזיקים שלכם להיעלם לתמיד). החומרים שנפוצים בדרך כלל בהדברה מסוג זה הם כימיקלים על בסיס צמחי.

 

דוגמא להדברה ירוקה

החלטנו לפנות אל המומחים ולברר שוב מהי הדברה ירוקה? אנחנו לא היינו בטוחים שהבנו ב-100% במה מדובר. המומחים החליטו להסביר לנו באמצעות הדגמה. במהלך ההדגמה ראינו בעצם שיש מלכודת מיוחדת. על המלכודת יש חומר שנקרא פרומון והוא נועד למשוך חרקים מסוימים אל תוך המלכודת. תדמיינו לרגע את החלילן מהמיולין מסתובב ברחבי הבית שלכם עם חליל וגורם לכל הנמלים להגיע אל מלכודת דבש. דמיינתם? מצוין. אז המלכודת פרומון עושה את אותו הדבר, היא גורמת לנמלים להגיע למקום, תוספת והורגת אותם. היתרון המשמעותי הוא שמספיק שהמלכודת הורגת את המלכה בלבד וזה הכול, שאר הנמלים פשוט ימותו לאחר מכן. אם תשאלו אותנו, מדובר ברעיון גאוני שמאפשר הדברה מהירה וקלה.

 

למה כולם בוחרים לערוך הדברה ירוקה?

אנשים בוחרים לערוך הדברה כזו בגלל שהיא יותר ידידותית לסביבה, כפי שציינו בפניכם קודם לכן. רבים מאתנו דואגים לסביבה ומעדיפים לערוך הדברה שתגרום לכמה שפחות פגיעה בה. אנחנו יכולים לספר לכם על עצמנו. ניסינו כל מיני "הדברות ירוקות ביתיות" והבנו שהן פשוט לא עובדות. יכול להיות שגם אתם ניסיתם את ההדברות הללו שכוללות את החומרים הטבעיים הבאים:

  • עלי דפנה
  • עלי ציפורן
  • קליפות של פירות הדר
  • חומץ וכו'

זה הרי ידוע שהחומרים האלה מרחיקים מזיקים מסוימים (חלק מרחיקים נמלים, בזמן שאחרים מרחיקים ג'וקים). היה חשוב לנו מאוד לשמור על הסביבה, אך בסופו של דבר הבנו שאנחנו צריכים לעלות דרגה אחת כדי להיות בטוחים שלא נראה יותר מזיקים. בסופו של דבר הבנו, שהדברה ירוקה היא הפתרון המתאים ביותר והכי ירוק שתחום ההדברה יכול להציע.

אדם מרסס חומר הדברה ירוק

אולי יעניין אותך גם