כל כמה זמן חשוב לעשות הדברה בבית

מתי בפעם האחרונה עשיתם הדברה בבית? לא תמיד אנחנו זוכרים מתי זה קרה. אבל המחשבה הכוללת בחברה של היום היא שאנחנו זקוקים להדברה אחת לשנה, או כשרואים מזיקים. התשובה לא מדויקת, יש אנשים שתומכים באסכולה האחת, ויש כאלה שנמצאים בצד השני. במאמר זה נענה על השאלה כל כמה זמן חשוב לעשות הדברה בבית.

 

חשיבות ההדברה

כולנו מידי פעם זקוקים למדביר. בעיית המזיקים אינה מתקיימת רק באזור אחד בארץ, אלא לאורך כולה. האקלים הארץ ישראלי הוא הגורם העיקרי לתחלואת מזיקים וזו הסיבה שישנם שירותי הדברה בקריות, בשרון, בנגב ובשאר מקומות בארץ. כמחצית מהמשפחות הממוצעות בישראל מבצעות הדברה אחת לשנה, עם זאת, החצי השני מבצע הדברה רק כשהן רואות מזיקים. מה ההבדל ומה עדיף? זה תלוי איזה סוג אנשים אתם.

 

הדברה קבועה

אם אתם מהאנשים שמעדיפים להקדים תרופה למכה, אז עליכם לבצע הדברה אחת לשנה. בין אם זה בחורף או בקיץ, חשוב לקרוא למדביר מוסמך שיבצע הדברה בביתכם. ביצוע הדברה אחת לשנה יבטיח לכם בית נקי מג'וקים בשארית חייכם. התפרצות הג'וקים מתקיימת אחת לשנה בבורות הביוב ומשם עולה אל גדות ביתנו. כמו כן, החומרים היום בשוק יותר ידידותיים לסביבה מאשר בעבר, כך שאין סכנה ממשית להדברה בבית מידי שנה.


אחת לשנה באיזה עונה?

ואם זה אחת לשנה – אז בקיץ או בחורף? רוב המדבירים ממליצים על ביצוע ההדברה לקראת הקיץ בחודשי אפריל, מאי או בתחילת יוני. יש כאלה שממליצים הדברה נגד ג'וקים במרץ ובאוקטובר, כבר בתחילת האביב ולקראת החורף על מנת למנוע התבצרות של ג'וקים בבור הביוב שלכם. במקרים קיצוניים בלבד יש צורך לבצע הדברה פעמיים בשנה, במצב כזה צרו קשר עם המדביר שלכם לבדיקת אחריות על הנעשה בביתכם.

 

הבחנתם בחרק לא סימפטי

אנחנו חיים בעולם בו משקל החרקים עולה על משקל שאר בני האדם והחיות יחד – משמעות הדבר שלעולם לא נוכל להתחמק מהם. כשרואים או נתקלים במזיקים, זה הסימן המיידי והעיקרי לקריאה למדביר מקצועי. כמובן שניתן גם לנקוט בפעולות פשוטות בעצמכם על מנת למנוע התפרצות מזיקים בביתכם, אך אם אינכם מצליחים להיפטר מהמטרד לבד, קראו למדביר מוסמך בעל ניסיון. שימו לב שזו גם הוראת המשרד לאיכות הסביבה לביצוע הדברה כשרואים מזיקים בביתנו.

 

מה בנוגע לחצרות?

בעלי החצרות מביניכם, הדברה בכל שנה תתרום מאוד לחצר ובית נקיים ללא חרקים ופולשים על הצמחים שאתם מגדלים. כמו כן, מדבירים מסוימים ממליצים על ביצוע הדברה על חצי שנה בחצרות על מנת למנוע באופן קולקטיבי ובטוח את התפרצות החרקים והמזיקים. במידה ואינכם בטוחים אם יש לכם מזיקים בחצר, בדקו את בור הביוב או התייעצו עם מדביר.

בכל אופציה שתבחרו, ודאו כי למדביר שאתם מזמינים יש רישיון בתוקף מהמשרד להגנת הסביבה.

נמלה

 

אולי יעניין אותך גם

הפקת כנסים מקצועיים
בעלי מקצוע
הפקת כנסים מקצועיים – כל הדגשים 

כנסים מקצועיים הם אירועים בלתי נשכחים שעושים רושם רב על הנוכחים. הכנסים משמשים קרקע פורייה ללמידה, ליצירת קשרים ולעידוד חדשנות. בתכנון נכון וקפדני, מארגני הכנס

קרא עוד »
בדק בית
בעלי מקצוע
כמה אמור לעלות בדק בית?

בדק בית הוא שלב קריטי בתהליך רכישת הבית, המספק לקונים פוטנציאליים תובנות חשובות לגבי מצבו ושלמותו המבנית של הנכס. עם זאת, עלות בדק בית עשויה

קרא עוד »
גרביים מקצועיות
בעלי מקצוע
מה הם גרביים מקצועיות?

אוהבים לעשות ספורט, לרוץ ולרכב על אופניים אך סובלים שוב ושוב מכאבים בגיד אכילס, ברגליים ומשפשופים? יש לנו את הפתרון המושלם בשבילכם שכנראה לא ידעתם

קרא עוד »