כיצד עבודות מנוף יכולות להועיל לעסק שלך?

בעלי עסקים רבים נוהגים לשלב בעבודתם השוטפת מנופים / עגורנים כבר מאז ימי יוון העתיקה!
עבודות מנוף בגובה מתבצעות בימינו בעזרת מנופים בעלי יכולות טכנולוגיות מתקדמות אשר מבוססות על מנגנונים חשמליים ומערכות הידראוליות. עסקים וחברות מענפים שונים במשק כבר עושים שימוש קבוע ביכולות המגוונות של עגורנים, ביניהם: חברות הובלה, קבלנים בתחום הבניה והשיפוצים, חברות תקשורת, חברות תשתיות כמו חברת חשמל וגם עיריות – אשר מעונינות לקשט את עירן לקראת חגים ומועדים מיוחדים.

 

מנופי ארצנו – על הסוגים השונים של מנופים בישראל

כאמור, חברות שונות בארץ נוהגות לעשות שימוש קבוע עזרה ע"י עבודות מנוף למטרות שונות – לטובת שיפור הבטיחות והנוחות בעבודה, ולא פחות חשוב: לשם יעול תהליך העבודה וקיצור פרק הזמן הנדרש להשלמתה. להלן שלושה סוגים עיקריים של מנופים שמביאים תועלת לעסקים בישראל:

 

מנופי סל

מנוף סל הוא מנוף לנשיאת אדם שכולל סל אשר מחובר לזרוע ההנפה שלו. במנופי סל נעשה שימוש במסגרת עבודות בגובה, כדוגמת: עבודת הובלה, עבודות גינון, עבודות בניה ושיפוצים, עבודות צבע, עבודות תחזוקה, תליה של מנורות, דגלונים, כרזות פרסומת ועוד. חברות רבות בוחרות להשתמש במנוף סל בתור אלטרנטיבה בטיחותית ויעילה יותר לעבודה בגובה עם פיגומים / סולמות רתמות.

 

מנופי כננת

ננות הינן מתקנים שמכילים סליל וכאבל שמלופף סביבו. מנוף כננת הוא למעשה מנוף שניתן לחבר אליו כננת, ולרוב יעשו בו שימוש במסגרת עבודות תחזוקה בעומק, כדוגמת: עבודות חילוץ של רכב או משאית. עבודות אינסטלציה, עבודות בבור, תיקוני צנרת וכן הלאה.

 

מנוף הרמה

מנופים מסוג זה נועדו להרמה של משאות כבדים, כמו חומרי בניין, סחורה כבדה, ריהוט גדול או כבד במיוחד, כלי נגינה כבדים, עצים, וכן הלאה. לעתים נדרשת העברה של ציוד בין חללים צרים ואז הפתרון יהיה שימוש במנופי הרמה, במקום להשתמש במובילים. הדבר שימושי במיוחד עבור הובלות לבניינים רבי קומות.

 

על הנוחות והיעילות של השימוש במנופים בעבודות שיפוצים

אנשים אשר בוחרים לשפץ את ביתם, נתקלים לעתים קרובות באתגר מיוחד בנושא שינוע ציוד ורהיטים בין החללים בביתם, או פנימה והחוצה. לעתים מדובר במשימה שבלתי אפשרי לבצע אותה באופן ידני, מפאת הגובה בו ממוקמת הדירה או המעברים הצרים בדלתות, המסדרונות או חדרי המדרגות – שלא בהכרח מאפשרים להעביר דברי ריהוט כמו מקרר, ג'קוזי או פסנתר, מבלי לפרקם לחלקיהם. בנוסף, לפעמים במהלך השיפוץ מתעורר צורך לבצע החלפה של רצפות ובמסגרת החלפה זו – לפנות את הריצוף הישן ולהכניס את החדש. הדרך להשלים מלאכה זו בקלות ובזריזות היא באמצעות שימוש במנוף בלבד. את שינוע ציוד הבניה והחומרים הנחוצים לעבודות השיפוצים, לרוב מבצעים בעזרת מנוף שמותקן על גבי משאית – כשמדובר בדירה שממוקמת בקומה 14 ומטה. כאשר מדובר בדירה בקומה גבוהה יותר – יבוצע שימוש במנוף שיושב על משאית כבדה וגדולה יותר, כדי להבטיח יציבות רבה יותר.

רכב כבד

אולי יעניין אותך גם

הפקת כנסים מקצועיים
בעלי מקצוע
הפקת כנסים מקצועיים – כל הדגשים 

כנסים מקצועיים הם אירועים בלתי נשכחים שעושים רושם רב על הנוכחים. הכנסים משמשים קרקע פורייה ללמידה, ליצירת קשרים ולעידוד חדשנות. בתכנון נכון וקפדני, מארגני הכנס

קרא עוד »
בדק בית
בעלי מקצוע
כמה אמור לעלות בדק בית?

בדק בית הוא שלב קריטי בתהליך רכישת הבית, המספק לקונים פוטנציאליים תובנות חשובות לגבי מצבו ושלמותו המבנית של הנכס. עם זאת, עלות בדק בית עשויה

קרא עוד »
גרביים מקצועיות
בעלי מקצוע
מה הם גרביים מקצועיות?

אוהבים לעשות ספורט, לרוץ ולרכב על אופניים אך סובלים שוב ושוב מכאבים בגיד אכילס, ברגליים ומשפשופים? יש לנו את הפתרון המושלם בשבילכם שכנראה לא ידעתם

קרא עוד »